Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη
—————————-
Ποια θέση θα μπορούσε να έχει η ψυχαγωγία μέσα στο γενικό παραλήρημα της εποχής; Ψυχαγωγία δε επί πληρωμή. Ελάχιστη ως μηδενική θέση φυσικά. Συναυλίες ακυρώνονται, θεατρικές παραστάσεις ματαιώνονται. Οπως παντού, λοιπόν, έτσι και στον κινηματογράφο. Πέρα από το ότι ο ασυνήθιστος για την εποχή κακός καιρός έχει ούτως ή άλλως επηρεάσει αρνητικά την έξοδο, η διάθεση του κόσμου είναι χάλια και τα οικονομικά του τρισάθλια. Ακόμη και το ένα ευρώ έχει πλέον τη σημασία του.
Εύλογα λοιπόν τα γραφεία εκμετάλλευσης ταινιών αποφάσισαν να μη διανέμουν την προγραμματισμένη από πριν νέα φουρνιά ταινιών στις αίθουσες την Πέμπτη 2 Ιουλίου. Μάλιστα, εκπρόσωποι δύο εταιρειών διανομής είπαν ότι έπειτα από συζητήσεις με τους αιθουσάρχες συμφώνησαν και αποφάσισαν από κοινού να μη διανεμηθούν ταινίες που κινδυνεύουν να καταποντιστούν λόγω του αβέβαιου κλίματος, καιρικού και πολιτικοοικονομικού. «Θέλουμε η ταινία μας να έχει την ευκαιρία που της αξίζει» μας είπε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος της Seven.
—————————————
Oι αίθουσες φυσικά θα λειτουργήσουν με ταινίες που έχουν ήδη ανοίξει κατά τις προηγούμενες εβδομάδες αλλά και με μια καινούργια, τη «Σχέση 5 με 7» («5 to 7», ΗΠΑ, 2014) του Βίκτορ Λέβιν, σε διανομή Tanweer. Στη συμπαθητική αυτή αισθηματική περιπέτεια η Γαλλίδα Μπερενίς Μαρλό και ο Αμερικανός Αντον Γέλτσιν υποδύονται το παράνομο ζευγάρι στη Νέα Υόρκη της εποχής μας το οποίο προσπαθεί να διατηρήσει τη σχέση του αυστηρά από τις 5 ως τις 7 το απόγευμα. Οι συνθήκες όμως είναι αντίξοες: εκείνη είναι παντρεμένη με γάλλο διπλωμάτη (Λαμπέρ Γουιλσόν), ο οποίος αποδέχεται την απιστία αλλά ως εκεί. Ο εραστής, από την πλευρά του, δεν νιώθει άνετα με τον «ρόλο» του γιατί είναι πραγματικά ερωτευμένος, οπότε της κάνει πρόταση γάμου.
Συγκινητικό και συγχρόνως διασκεδαστικό, κυρίως χαλαρό και ενίοτε αστείο (ιδίως από τη στιγμή που εισχωρούν στο προσκήνιο οι 100% αμερικανοεβραίοι γονείς του Γέλτσιν –ένα ασύλληπτο ζευγάρι που συνθέτουν οι Γκλεν Κλόουζ και Φρανκ Λαντζέλα), το φιλμ καταφέρνει να υμνήσει την ειλικρίνεια στον έρωτα, με αποτέλεσμα να λειτουργεί ακόμη και ως θεραπευτικό χάπι μπροστά στο άγχος και στην ανασφάλεια των καιρών μας.
Βαθμολογία: 2 1/2
ΑΘΗΝΑ: ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΕΛΛΩ CINEMAX – ΝΑΝΑ – ΤΡΙΑΝΟΝ ΣΑΡΩΝΙΔΑ -ΕΚΡΑΝ ΕΞΑΡΧΕΙΑ – ΑΜΙΚΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΚΤΗ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ :ΝΑΤΑΛΙ
——————————————–
Προτάσεις
>>Από τις ταινίες που ήδη προβάλλονται συνιστώ το γουέστερν «Slow West» (ΗΠΑ, 2015) του Τζον Μακλίν, μια γοητευτικά βίαιη περιπλάνηση στην Αγρια Δύση του 19ου αιώνα μέσα από την ιστορία ενός Σκωτσέζου (Κόντι Σμιθ-Μακ Φι) που αναζητεί τον μεγάλο έρωτα της ζωής του (Κάρεν Πιστόριους). Συνιστώ με όλη μου την καρδιά αυτό το θανάσιμα γοητευτικό ταξίδι περιπλάνησης στην Αγρια Δύση αλλοτινών εποχών που, ενώ ενίοτε θυμίζει τον «Νεκρό» του Τζιμ Τζάρμους, κατορθώνει να αποκτήσει τη δική του, στιβαρή ταυτότητα.
Βαθμολογία: 3 1/2
ΑΘΗΝΑ: ΒΟΞ –RIA BAPKIZA – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY- STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE PENTH ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
——————————————–
>>Αρκετά διασκεδαστικό μέσα στη μελαγχολία του είναι επίσης το «Οσο είμαστε νέοι» («While we’re young», ΗΠΑ, 2015) του Νόα Μπάουμπαχ, στην οποία δύο παντρεμένοι διανοούμενοι που πλησιάζουν τα 50 (Ναόμι Γουότς, Μπεν Στίλερ) ξυπνούν από τον λήθαργο χάρη στην επαφή τους με ένα χαλαρό ζευγάρι νέων (Αμάντα Σέιφριντ, Ανταμ Ντράιβερ).Ο Μπάουμπαχ φτιάχνει σχέσεις που κινούν την περιέργεια, το χιούμορ έχει επίπεδο, ο Στίλερ πιστός στις αμήχανες σιωπές του που τόσο έντεχνα πάντα βγάζει, η ταινία όμως δεν παύει να σου δίνει την αίσθηση ότι στα χέρια ενός Γούντι Αλεν θα ήταν ένα κάτι πολύ πιο ενδιαφέρον.
Βαθμολογία: 2 1/2
ΑΘΗΝΑ: ΦΙΛΟΘΕΗ – ΘΗΣΕΙΟΝ – ΕΛΛΗΝΙΣ – ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ – ΦΙΛΙΠ –ΑΡΚΑΔΙΑ – ΑΕΛΛΩ – ΜΑΡΙΛΕΝΑ – ΛΙΛΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΕΛΛΗΝΙΣ – ΑΥΡΑ
——————————————–
>>Το «Μικρό νησί» («La isla minima», Ισπανία, 2014) του Αλμπέρτο Ροντρίγκεζ έχει ήδη αποκτήσει ένα ρεύμα γύρω του. Ενα ατμοσφαιρικά φωτογραφημένο θρίλερ (στο ύφος του «True detective») που καταγράφει την προσπάθεια δύο αστυνομικών με διαφορετικές αντιλήψεις (Χαβιέρ Γκουτιέρες, Ραούλ Αρέβαλο) να ρίξουν φως σε μια υπόθεση κατά συρροή δολοφονιών στον ισπανικό Νότο των αρχών της δεκαετίας του 1980.
Βαθμολογία: 2 1/2
ΑΘΗΝΑ: ΑΒΑΝΑ – ΑΕΛΛΩ – ΔΑΦΝΗ – ΔΙΑΝΑ ΛΙΛΑ – ΠΑΛΛΑΣ ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ – ΡΙΒΙΕΡΑ – ΓΑΛΑΤΣΙ – ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΦΛΕΡΥ – ΑΛΕΞ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ – ΣΙΝΕ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΙΔΑΡΙ – ΚΟΡΑΛΙ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ – ΣΙΝΕ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ
——————————————–
>>Το «Ταξίδι στην Ιταλία», (Αγγλία, 2014) του Μάικλ Γουίντερμποτομ είναι κάτι σαν συνέχεια του «Ταξιδιού» (2010), όπου ο Στιβ Κούγκαν και ο Ρομπ Μπράιντον περιόδευσαν στην Αγγλία «τσεκάροντας» για λογαριασμό μιας εφημερίδας ξενοδοχεία και εστιατόρια. Οι μεταξύ τους διάλογοι, οι μικροί ανταγωνισμοί και η «κόντρα» τους στις μιμήσεις ηθοποιών (Μάικλ Κέιν, Αλ Πατσίνο κ.α.) είχαν ως αποτέλεσμα μια πολύ ευχάριστη στην όψη (και στη… γεύση) ταινία. Εδώ η ιστορία κατά κάποιο τρόπο επαναλαμβάνεται στην Ιταλία όπου οι ίδιοι ηθοποιοί κάνουν ουσιαστικά τα ίδια πράγματα σε μεσογειακό κλίμα, ανάμεσα σε χυμώδεις οι γυναίκες και πιο ευφάνταστη κουζίνα.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ:ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ- AIΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΑΘΗΝΑΙΑ – ΔΑΝΑΟΣ