Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη

——————————————
Τη λένε Μακ Κάρθι. Μελίσα Μακ Kάρθι!
Εύστοχη σάτιρα των ταινιών κατασκοπείας, το «Spy» (ΗΠΑ, 2015) του Πίτερ Φέιγκ θέλει την ολοστρόγγυλη κωμική ηθοποιό Μελίσα Μακ Κάρθι να αφήνει την καρέκλα της συντονίστριας επιχειρήσεων υψηλού κινδύνου όπου τον πρώτο λόγο έχουν αστέρες κατάσκοποι και να μετατρέπεται η ίδια σε… σούπερ κατάσκοπο. Γιατί η εμφάνιση δεν είναι το Α και το Ω, όπως κατά βάθος υποστηρίζει η κοσμοπολίτικη αυτή περιπέτεια, με γυρίσματα σε διάφορες πόλεις της Ευρώπης, όπως το Παρίσι και η Ρώμη. Στα συν της αναμφισβήτητα βάζει κανείς τον Τζουντ Λο που δίνει τη δική του ναρκισσιστική εκδοχή στον Τζέιμς Μποντ αλλά και τον super macho Τζέισον Στέιθαμ ο οποίος παρωδεί τον ίδιο του τον εαυτό, κάτι που από μόνο του αποτελεί λόγο αρκετό για να δει κανείς αυτή την ταινία, η οποία είναι σαφώς ανώτερη από τον «Κύριο Μορντεκάι» με τον Τζόνι Ντεπ που είδαμε πριν από λίγο καιρό στις αίθουσες αλλά κατώτερη του «Kingsman» με τον Κόλιν Φερθ που επίσης είδαμε.
ΑΘΗΝΑ: ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ESCAPE ΙΛΙΟΝ –ΟΛΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ VILLAGE – NANA – ΛΑΟΥΡΑ ΠΑΓΚΡΑΤΙ – CINE ΓΑΛΑΤΣΙ – ΑΝΟΙΞΙΣ ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΑΜΙΚΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – CINE ΠΕΡΑΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – CINE ΠΑΛΛΗΝΗ – ΟΡΦΕΥΣ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – STER COOL ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ – ΑΛΕΞ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ – ΣΕΛΗΝΗ ΣΑΛΑΜΙΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ – ΑΛΕΞ
Βαθμολογία: 3
Χόλιγουντ σημαίνει παράνοια
Μια ξέφρενη κωμωδία πάνω στον ίδιο τον κινηματογράφο, το «Entourage» (ΗΠΑ, 2015) του Νταγκ Ελιν είναι η κινηματογραφική μεταφορά της ομότιτλης τηλεοπτικής σειράς του ιδίου (2004 -2011) και περιγράφει τις περιπέτειες μιας ανδροπαρέας (Τζέρεμι Πίβεν, Κέβιν Κόνολι, Εντριαν Γκρένιερ, Κέβιν Ντίλον, Τζέρι Φεράρα) που δουλεύει στο Λος Αντζελες και πιο συγκεκριμένα στην παράνοια που λέγεται Χόλιγουντ. Επιτυχημένοι ηθοποιοί που έχουν καβαλήσει το καλάμι, αποτυχημένοι ηθοποιοί που προσπαθούν να αποδείξουν ότι κατά βάθος αξίζουν, ατζέντηδες που έχουν μετατραπεί σε μεγαλοπιασμένους παραγωγούς, σεξουαλικά σκάνδαλα, δισεκατομμυριούχοι ιδιοκτήτες πετρελαιοπηγών του Τέξας που χρηματοδοτούν ταινίες για τις οποίες δεν έχουν ιδέα –όλα τα έχει ο μπαχτσές, με τον Πίβεν σε μεγάλα κέφια στον ρόλο Εβραίου παραγωγού. Παρ’ όλα αυτά νιώθεις ότι από την ταινία λείπει εκείνο το στοιχείο που πραγματικά θα την απογείωνε, έτσι όπως είχε γίνει με μια από τις καλύτερες κωμωδίες με αντροπαρέες που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, φυσικά το «The hangover».
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ VILLAGE – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ESCAPE ΙΛΙΟΝ –ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ –ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΑΝΕΣΙΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΑΛΣΟΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΓΛΥΦΑΔΑ – STER COOL ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ – ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ – ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ – ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ Ν. ΣΜΥΡΝΗ – ΑΡΚΑΔΙΑ ΒΥΡΩΝΑΣ – ΑΛΙΚΗ ΔΡΟΣΙΑ – ΤΡΙΑΝΟΝ ΣΑΡΩΝΙΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ
Ο Χιου Γκραντ βαθμολογεί!
Στο Χόλιγουντ όμως είναι εν μέρει στραμμένη και η ματιά της αισθηματικής κομεντί «Καθηγητής με το ζόρι» («The rewrite», ΗΠΑ, 2015) του Μαρκ Λόρενς. Κομπιάζοντας και μασώντας τα λόγια του σαν να βρίσκεται διαρκώς σε αμηχανία –τακτική που τον ακολουθεί σε όλη του σχεδόν την καριέρα –ο 55χρονος Χιου Γκραντ υποδύεται το πρώην αστέρι της σεναριογραφίας που δεν μπορεί πλέον να πουλήσει καμία ιδέα του και αναζητεί δουλειά κυριολεκτικά όπου να ‘ναι. Χρόνια πριν έκανε την πρώτη επιτυχία του, που μάλιστα του χάρισε ένα Οσκαρ, αλλά η συνέχεια κάπου στράβωσε. Εν τέλει, παρότι δεν πιστεύει στη διδαχή –πόσω μάλλον του σεναρίου –καταλήγει καθηγητής σε μια μικρή πόλη 100 μίλια δυτικά της Νέας Υόρκης και από εκεί σιγά- σιγά αρχίσει να ξαναβρίσκει τον χαμένο του εαυτό με τη βοήθεια της Μαρίζα Τομέι. Ο Τζ. Κ. Σίμονς στον ρόλο του πρώην πεζοναύτη διευθυντή του σχολείου και η Αλισον Τζένεϊ σε εκείνον της αυστηρής καθηγήτριας με το «κόλλημα» στην Τζέιν Οστεν που κάνει τη ζωή δύσκολη στον Γκραντ ανήκουν στα συν μιας εύπεπτης ταινίας που χωρίς να γίνεται κάτι το αξέχαστο, αποφεύγει τις σάλτσες και προσφέρει ένα χαλαρό δίωρο.
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΦΙΛΟΘΕΗ -ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΑΚΤΗ – ΦΙΛΙΠ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΛΙΛΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΔΑ – ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΕΛΛΗΝΙΣ
Νοσηρό αλλά ατμοσφαιρικό
Σε εντελώς διαφορετικό κλίμα και πολύ μακριά από την κωμωδία, το «Μικρό νησί» («La isla minima», Ισπανία, 2014) του Αλμπέρτο Ροντρίγκεζ είναι ένα ατμοσφαιρικά φωτογραφημένο θρίλερ (στο ύφος του «True detective») που καταγράφει την προσπάθεια δυο αστυνομικών με διαφορετικές αντιλήψεις (Χαβιέρ Γκουτιέρες, Ραούλ Αρέβαλο) να ρίξουν φως σε μια υπόθεση κατά συρροή δολοφονιών στον ισπανικό Νότο των αρχών της δεκαετίας του 1980. Το γεγονός ότι η υπόθεση εκτυλίσσεται σε μια χώρα που μόλις απελευθερώθηκε από τα βάσανα μιας δικτατορίας (Φράνκο) δίνει στο φιλμ μια πολιτική διάσταση καθώς από εκεί πηγάζουν οι ιδεολογικές διαφορές των δυο κεντρικών ηρώων. Υποψήφιο για 17 βραβεία Γκόγια (τα σημαντικότερα επί ισπανικού εδάφους), το «Μικρό νησί» κέρδισε 10, ανάμεσα στα οποία και το καλύτερης ταινίας.
Βαθμολογία: 2 1/2
ΑΘΗΝΑ: ΑΣΤΟΡ –ΡΙΒΙΕΡΑ –ΑΕΛΛΩ –ΦΛΕΡΥ -ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΚΟΡΑΛΙ ΣΑΡΩΝΙΔΑ (Τετάρτη μόνο βραδινή) – ΠΑΛΑΣ – ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ – ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ (μόνο βραδινή) – ΔΑΝΑΟΣ 2 (Πέμπτη ως Κυριακή) – ΔΙΑΝΑ (Πέμπτη-Κυριακή στις 10.30, Δευτέρα-Τετάρτη και στις 8.40) – ΑΒΑΝΑ (μόνο βραδινή)
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΒΑΚΟΥΡΑ (ΘΕΣ/ΚΗ)
ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ
> «Σφυρίζοντας για τον έρωτα» («Playing it cool», ΗΠΑ, 2015) του Τζάστιν Ρίαρνταν. Ακόμη μια αισθηματική κομεντί που κι αυτή έχει να κάνει με το Χόλιγουντ αφού όλα ξεκινούν από το γεγονός ότι ένας σεναριογράφος (Κρις Εβανς) που δεν πιστεύει στον έρωτα αναλαμβάνει να γράψει μια ρομαντική κωμωδία. Συμπρωταγωνιστεί η Μισέλ Μόναχαν.
ΑΘΗΝΑ: ΑΕΛΛΩ –ΑΘΗΝΑΙΟΝ –ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – VILLAGE THE MALL – VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ –ΘΗΣΕΙΟΝ –ΛΑΪΣ –ΝΑΝΑ – ODEON KΟSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΙΝΕ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
> «Λύσσα κακιά» (Ελλάδα, 2015) του Νίκου Ζερβού. Το γεγονός ότι ο Νίκος Ζερβός εξακολουθεί να γυρίζει ταινίες είναι από μόνο του είδηση. Το να αποφασίσει κανείς να τις δει όμως θέλει τόλμη, αποφασιστικότητα και χρόνο για σκότωμα. Με τα δυο πρώτα τα πάω σχετικά καλά. Με το τρίτο όμως όχι.
Βαθμολογία: _
ΑΘΗΝΑ: ΝΑΝΑ –ΕΚΡΑΝ
Νουάρ επανεκδόσεις
Το οτοστόπ και το έγκλημα είναι οι συνδετικοί κρίκοι των δυο κλασικών αμερικανικών φιλμ νουάρ που προβάλλονται κατ’ αποκλειστικότητα στον ΖΕΦΥΡΟ. Η «Παράκαμψη» («Detour», 1945) του Εντγκαρ Ούλμερ και ο «Δολοφόνος της λεωφόρου» («The hitch hiker», 1953) της Αϊντα Λουπίνο. Στο πρώτο ένας περιπλανώμενος τυχοδιώκτης (Τομ Νιλ) θα μπλέξει ανεπανόρθωτα από τη στιγμή που μπαίνει στο λάθος αυτοκίνητο προκειμένου να βρει τη γυναίκα που αγαπά, ενώ στο δεύτερο ένα ταξίδι αναψυχής μετατρέπεται σε εφιάλτη όταν δυο φίλοι (Φρανκ Λάβτζοϊ, Εντμοντ Ο’ Μπράιαν) παίρνουν με οτοστόπ έναν ψυχοπαθή κατάδικο (Γουίλιαμ Τάλμαν) ο οποίος τους ανακοινώνει ότι στο τέλος του ταξιδιού θα τους σκοτώσει.
Βαθμολογία: 3 (και στις δυο ταινίες)