Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη

—————————————-

«Η ταπείνωση» («The humbling», ΗΠΑ, 2014) του Μπάρι Λέβινσον, με τους Αλ Πατσίνο, Νταϊάν Γουίστ, Kίρα Σέτζουϊκ, Γκρέτα Γκέργουιγκ

Η απελπισία του ηθοποιού που δεν μπορεί να φανταστεί τον εαυτό του με ρυτίδες ή άσπρα μαλιά, η ματαιδοξία, ο ναρκισισμός και οι ανασφάλειές του. Θέματα που διαπερνούν την τελευταία ταινία του Μπάρι Λέβινσον όπου ο Αλ Πατσίνο σε έναν ρόλο που ομολογουμένως του ταιριάζει γάντι, δίνει μια γενναία ερμηνεία μιλώντας _πολύ πιθανόν_ για τον ίδιο του τον εαυτό: ο ήρωάς του είναι μεν ένα μεγάλο όνομα του θεάτρου, όμως όσο ο καιρός περνά τείνει να γίνει ένας διάσημος… πρώην ηθοποιός. Τον βλέπουμε να βάφει τα μαλιά του, να ξεχνά τα λόγια του, να προσπαθεί να παραστήσει το «τζόβενο» στο κρεβάτι και να τρώει τα μούτρα του, να νιώθει ότι σιγά -σιγά «χάνει το χάρισμα». Αψυχολόγητες, σχεδόν παιδικές οι περισσότερες αντιδράσεις του: κρύβει στο σπίτι του ένα τουφέκι όπως ο Ερνεστ Χέμινγκουεϊ που αυτοκτόνησε ενώ μια δική του απόπειρα αυτοκτονίας στον ίδιο τον χώρο του θεάτρου αγγίζει τα όρια του γκροτέσκου. Συν τοις άλλοις τα οικονομικά του βρίσκονται σε πολύ άσχημο σημείο. Αδιέξοδο. Ο Λέβινσον θέλει να σκάψει βαθιά μέσα στον ψυχισμό αυτού του τραγικά γελοίου ανθρώπου και τα καταφέρνει, Μπορεί ενίοτε να ντύνει την ταινία με σκηνές που αγγίζουν την υπερβολή, ποτέ όμως αυτό δεν σε ενοχλεί (π.χ. ο ήρωας του Πατσίνο πολιορκείται από μια παρανοϊκή γυναίκα που του ζητά να σκοτώσει τον άντρα της). Η «Ταπείνωση» βασίζεται στο ομότιλο, τριακοστό μυθιστόρημα του Φίλιπ Ροθ που κατακρεουργήθηκε από μεγάλη μερίδα των κριτικών .Κάποιοι ισχυρίστηκαν ότι ο Ροθ θα έπρεπε πια να γράφει μόνον όταν έχει κάτι ουσιαστικό να πει. Δεν θα έλεγα ότι το ίδιο ισχύει ούτε για τον Πατσίνο, ούτε και για τον Λέβινσον. Η ταινία τους έχει κάτι ουσιαστικό να πει. Και δυστυχώς είναι και πολύ αληθινό.

Bαθμολογία: 3

ΑΘΗΝΑ: AΒΑΝΑ – ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΙΝΤΕΑΛ – ΣΙΝΕΑΚ – ΛΙΛΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚH: ΕΛΛΗΝΙΣ

————————————

Επικίνδυνος Πάμπλο

Φορτωμένος με μπόλικα περιττά κιλά για τις ανάγκες της ταινίας «Χαμένος παράδεισος» («Paradise lost»,ΗΠΑ, 2014) του Αντρέα Ντι Στέφανο, ο ούτως ή άλλως μεγαλόσωμος Πορτορικανός ηθοποιός Μπενίτσιο Ντελ Τόρο δείχνει πραγματικά πολύ τρομακτικός παίζοντας τον Κολομβιανό κακοποιό Πάμπλο Εμίλιο Εσκομπάρ Γκαβίρια (1949 -1993), τον θρυλικότερο ίσως «σταρ» των καρτέλ ναρκωτικών. Μόνον που ο Ντελ Τόρο ενώ είναι επίσης το καλύτερο στοιχείο της ταινίας, έχει μικρή σκηνική παρουσία αφού κεντρικό πρόσωπο εδώ είναι ένας νεαρός Καναδός (τον υποδύεται ο Τζος Χάτσερσον των ταινιών «Hunger games») τον οποίο ο Εσκομπαρ γνώρισε μέσω της ανιψιάς του και τον χρησιμοποίησε για τις «δουλειές» του. Η προσπάθεια του νεαρού να ξεφύγει από τον τρόμο στον οποίο βρέθηκε μπλεγμένος με την θέλησή του καταγράφεται μάλλον συμβατικά σε μια παρακολουθήσιμη βιογραφική περιπέτεια εν μέρει εμπνευσμένη από μια πραγματική σχέση του Εσκομπαρ.

Βαθμολογία: 2

ΑΘΗΝΑ: ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ – ΣΙΝΕ ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟ – ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΓΟΥ – ΑΝΟΙΞΙΣ ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΑΛΣΟΣ ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ ΓΑΛΑΤΣΙ – ΑΕΛΛΩ – NANA – ΦΛΕΡΥ ΚΑΛΛΙΘΕΑ – ΟΡΦΕΥΣ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΣΙΣΣΥ ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ – ΑΛΕΞ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ – ΑΛΕΞ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

————————————

Υεμένη, 2011

Με την «Αγνωστη γη» («Unknown land») στην παραγωγή της οποίας έχει συμμετάσχει η Υεμένη, η Ελλάδα και η Κύπρος ο γεννημένος στην Αθήνα Μανουέλ Ντε Κόκο παρακολουθεί την καθημερινότητα στο νησί Σοκότρα της Υεμένης στην Ανοιξη του 2011. Με την ματιά του ο Ντι Κόκο προσπαθεί να κάνει έναν συνδυασμό πολιτικού ντοκιμαντερ και ποίησης: ένας παππούς ακούει εξωφρενικές ειδήσεις από το ραδιόφωνο. Ενας άντρας ξαπλωμένος με τα ρούχα στην παραλία, «ξεβρασμένος» Εβραίος σε μουσουλμανικό έδαφος. Μια γυναίκα ζωγραφίζει τατουάζ στο χέρι μιας άλλης γυναίκας. Ενώ βυθίζεται στην ομορφιά της φύσης που καταγράφει την ίδια ώρα η «Αγνωστη γη» δείχνει να πονά για το δράμα ενός ταλαιπωρημένου αλλά υπερήφανου τόπου.

Βαθμολογία: 2

ΑΘΗΝΑ: ΤΡΙΑΝΟΝ

————————————

Η «εκδίκηση» της γιαγιάς

Κεντρική ηρωίδας της κομεντί «Η συνταγή της Πολέτ» («Paulette», 2014) του Ζερόμ Ενρικό είναι μια ηλικιωμένη γυναίκα (Μπερναντέτ Λαφόν), βασανισμένη από την ζωή, η οποία αποφασίζει να αυξήσει το λιγοστό εισόδημά της ασχολούμενη με το εμπόριο …κάνναβης. Το μυστικό της επιτυχίας βρίσκεται στην ασυνήθιστη συνταγή την οποία έχει ανακαλύψει και ξέρει η ίδια σε αυτή την εύπεπτη, «μικρή» ταινία στην οποία το μεγαλύτερο ενδιαφέρον προκαλεί η προσωπικότητα της κεντρικής ηρωίδας: κακιασμένη και ρατσίστρια από τις διαρκείς αναποδιές της ζωής της, η Πολέτ βγάζει μια κάθε άλλο παρά συμπαθή εικόνα και εκεί φαίνεται η αξία της έμπειρης Λαφόν, πάλαι ποτέ πρωταγωνίστριας σε ταινίες των Φρανσουά Τριφό, Κλοντ Σαμπρόλ και Ζακ Ριβέτ . Η «Συνταγή της Πολέτ» υπήρξε απρόβλεπτα μεγάλη επιτυχία στην χώρα παραγωγής της.

Bαθμολογία: 2 ½

ΑΘΗΝΑ: VILLAGE MALL ΜΑΡΟΥΣΙ – VILLAGE PΕΝΤΗ – ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ – ΘΗΣΕΙΟΝ – ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ- ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΡΙΒΙΕΡΑ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΔΙΑΝΑ ΜΑΡΟΥΣΙ – ΠΕΡΑΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ – ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ – ΣΙΝΕ ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ

————————————

Προβάλλονται επίσης

Στις αίθουσες επίσης παίζονται οι ταινίες «Shanghai» (Ινδία, 2013) του Ντιμπακάρ Μπανερτζί ο οποίος έδωσε την δική του εκδοχή πάνω στο μυθιστόρημα «Ζ» του Βασίλη Βασιλικού και η γαλλική κομεντί «Chick!» του Ζερόμ Κορνό με τις Φανί Αρντάν, Μαρίνα Αντς (η διανομή των ταινιών αυτών αποφασίστηκε την τελευταία στιγμή και δεν έγινε προβολή για τους δημοσιογράφους)