Είναι καλό όταν οι καλλιτέχνες κρύβουν εκπλήξεις. Ακόμη καλύτερο είναι να της παρουσιάζουν. Το κακό είναι όταν δεν έχουν εκπλήξεις. Μην αλλάζουμε όμως θέμα και πάμε σε αυτούς που κρύβουν, όπως για παράδειγμα συμβαίνει με την ερμηνεύτρια Βικτωρία Ταγκούλη. Επιστρέφει σε έναν θεατρικό χώρο (μετά τη «Φουρκέτα») και παρουσιάζει στο Θέατρο 104 τον μουσικό μονόλογο με τίτλο «Μυστικά». Από την Δευτέρα 20 Απριλίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη.
Πρόκειται για μία μουσική εξομολόγηση με θεατρικούς όρους που περιέχει τραγούδια από την προσωπική της δισκογραφία σε μουσική του, σταθερού συνεργάτη της τα τελευταία χρόνια, συνθέτη Χρίστου Θεοδώρου, αλλά και γνωστά ελληνικά και ξένα κομμάτια διασκευασμένα και ενορχηστρωμένα από τον ίδιο. Στην παράσταση «Μυστικά» η Βικτωρία Ταγκούλη ερμηνεύτρια μας ξεναγεί στους συναισθηματικούς κήπους μιας ντίβας που περνάει από διάφορες ψυχολογικές διασταυρώσεις με σκοπό να φτάσει στην προσωπική λύτρωση, μέσα από την αισθηματική της απελευθέρωση σε τόπο και χρόνο που ο άυλος κόσμος είναι σε πλήρη διάσταση με τον υλικό.

Ο Οδυσσέας Ιωάννου Κωνσταντίνου (Rien ne va plus) σκηνοθετεί και βάζει σε μία νέα τροχιά την ερμηνεύτρια. Τη μεταμορφώνει σε μία ντίβα που αφηγείται την έντονη συναισθηματική της κατάσταση μέσα από το πρίσμα μίας μουσικής εξομολόγησης των πιο έντονων συναισθημάτων της. Τα ποιητικά κείμενα του Μιχάλη Γελασάκη, ο οποίος έγραψε τους στίχους στον τελευταίο της δίσκο «Τετράδιο» (Phonograph), ενώνουν τα τραγούδια ανάμεσα στην πραγματικότητα και τους φόβους της ηρωίδας.

Τι θα δούμε και ακούσουμε στο live;
«Αυτό που θα δείτε και θα ακούσετε στο θέατρο104 είναι ένας μουσικός μονόλογος βασισμένος κυρίως στην μέχρι τώρα δισκογραφία μου αλλά και σε άλλα κομμάτια Ελλήνων και ξένων συνθετών. Με τον Οδυσσέα Κωνσταντίνου, ο οποίος σκηνοθετεί την παράσταση, φτιάξαμε μια γυναικεία φιγούρα με έντονο συναισθηματικό κόσμο, η οποία έχει αρκετά στοιχεία από μένα, κάτι που προέκυψε από τα κείμενα και τους στίχους του Μιχάλη Γελασάκη και τα τραγούδια του Χρίστου Θεοδώρου. Συναισθήματα όπως ο έρωτας, ο θυμός, η νοσταλγία, η απόρριψη αλλά και η αισιοδοξία για το μέλλον, ισορροπούν ανάμεσα στην πραγματικότητα και το όνειρο μέσα από τα τραγούδια και τα κείμενα.»
Γιατί ο τίτλος «Μυστικά»;
«Ο τίτλος προέκυψε από αυτή την γυναικεία φιγούρα και τον χαρακτήρα της. Είναι τα μυστικά που έχουμε όλοι και δεν τολμάμε πολλές φορές να παραδεχτούμε και να ομολογήσουμε ούτε στους ίδιους μας τους εαυτούς.»
Οι εξομολογήσεις εκτός από τη ζωή χρειάζονται και στη μουσική –τραγούδι;
«Τα τραγούδια λειτουργούν σαν μικρές εξομολογήσεις. Μ ‘ένα τραγούδι μπορείς να εκφράσεις τα πιο έντονα συναισθήματα. Μπορεί να λειτουργήσει και λυτρωτικά, σαν κάθαρση.»
Είχες σε καλή κατάσταση τα τετράδια σου στο σχολείο; Επειδή το άλμπουμ «Τετράδιο» είναι σε υπέρ αρίστη κατάσταση…
«Ναι μου άρεσε να είναι καθαρά, να γράφω με διάφορα χρώματα να βάζω ωραίες ετικέτες. Αυτό θέλαμε να πετύχουμε και με το «Τετράδιό» μας. Θέλαμε να έχει μια καλή αισθητική να είναι φροντισμένο και όμορφο.»

Και για να μιλήσουμε σοβαρά. Το κοινό έχει σήμερα την δυνατότητα να επικοινωνήσει με αναλόγου αισθητικής άλμπουμ; Τα θέλει ή αποτελούν μια «ματαιοδοξία» των δημιουργών;
«Η αλήθεια είναι ότι αυτό είναι κάτι που με προβληματίζει. Σίγουρα υπάρχει ένα κοινό που του αρέσει αυτή η αισθητική. Τώρα το πόσο μεγάλο είναι δεν είμαι σίγουρη. Δεν είναι πάντως εύκολο να επικοινωνηθούν άλμπουμ τέτοιας αισθητικής και μιλάω φυσικά για το ραδιόφωνο. Τα play lists έχουν δυσκολέψει την παρουσίαση καινούριου υλικού που να μην ταιριάζει στη ροή του προγράμματος. Από την άλλη βέβαια ανεβαίνει πολύ το διαδίκτυο το οποίο δίνει τη δυνατότητα να παρουσιάσεις και να προτείνεις τη δουλειά σου και να φτιάξεις το δικό σου κοινό. Σ αυτό άλλωστε επενδύω. Αυτός είναι ο στόχος μου.»
Η κρίση βοηθάει στο ξεσκαρτάρισμα;
«Πιστεύω πως βοηθάει. Γιατί δεν υπάρχουν πλέον χρήματα, οπότε για να ασχοληθείς με τη μουσική επαγγελματικά πρέπει κατά τη γνώμη μου να μη μπορείς να ζήσεις χωρίς αυτήν. Δεν είναι θέμα επιλογής είναι θέμα ανάγκης.»

Τι σημαίνει (για σένα προφανώς) καλό ή κακό τραγούδι;
«Για μένα καλό τραγούδι είναι αυτό που μου προκαλεί συγκίνηση και γενικά έντονα θετικά συναισθήματα. Πιστεύω ότι καταλαβαίνεις με το πρώτο άκουσμα πότε ένα τραγούδι είναι καλό και αυτό σημαίνει ότι έχει ισορροπία στον στίχο, τη μουσική και τη φωνή. Όλα δένουν αρμονικά.»
Πώς ορίζεις την επιτυχία;
«Επιτυχία για μένα δεν είναι η αναγνωρισιμότητα. Είναι να συνεχίσω να τραγουδάω τα τραγούδια που θέλω, να έχω διάρκεια και εξέλιξη και όπως είπα και πριν να επενδύσω στο κοινό που θα με ακολουθεί γι αυτό που έχω να προτείνω χωρίς να κάνω συμβιβασμούς.»
Βλέπω ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα πολλά νέα παιδιά να ασχολούνται με τη μουσική και τραγούδι… Αν το βλέπεις και εσύ που πιστεύεις ότι οφείλεται;
«Υπάρχουν πολλά νέα ταλέντα και στη σύνθεση και στο τραγούδι. Οφείλεται πιστεύω στις δυνατότητες που έχει δημιουργήσει η τεχνολογία και το διαδίκτυο. Υπάρχει πιο εύκολη πρόσβαση στη δημιουργία και την έκφραση. Το στοίχημα βέβαια για μένα είναι να καταφέρεις να μη γίνεις αναλώσιμο προϊόν με λίγο χρόνο ζωής. Το τραγούδι δεν είναι εύκολη υπόθεση. Θέλει δουλειά, υπομονή και αντοχή.»

Με τι μουσική μεγάλωσες ποιες είναι οι επιρροές σου;
«Στο σπίτι ακούγαμε κυρίως ροκ μουσική και Χατζιδάκι, Ζαμπέτα. Αργότερα βέβαια ανακάλυψα την κλασική μουσική, την οποία και σπούδασα.»
Συνεργασία μόνο με τον Χρίστο Θεοδώρου;
«Με τον Χρίστο έχουμε κάνει τρεις δίσκους μαζί. ‘Έχουμε χημεία και ταιριάζουμε πολύ αισθητικά. Ωστόσο είπαμε να κάνουμε ένα διάλειμμα πριν τον επόμενο μας δίσκο και να δοκιμαστούμε και σε άλλες συνεργασίες.»
Ποια είναι τα επόμενά σου σχέδια;
«Μετά τα «Μυστικά» θα ασχοληθώ με το υλικό για τον επόμενό μου δίσκο, το οποίο είναι σε αναζήτηση.»