από metereologos.gr
Τρίτη 14 Αυγούστου 2018
 
 

H Σοχάν Σπινθουράκη αναζητεί την ύλη στις χάντρες

Κολιέ και βραχιόλια φτιαγμένα με συλλεκτικές αφρικανικές χάντρες εκτίθενται στο Μουσείο Μπενάκη
H Σοχάν Σπινθουράκη αναζητεί την ύλη στις χάντρες
Κολιέ από διάφορες βενετσιάνικες χάντρες ανταλλαγής («trade beads»). Αρχές 18ου - μέσα 19ου αι.
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος
 
Κολιέ από παλαιά κοράλια, δεκαεπτά βενετσιάνικες χάντρες ανταλλαγής («trade beads») και δύο παλαιές χάντρες κεχριμπαριού. Αρχές 18ου - μέσα 19ου αι.
Κολιέ από διάφανες γυάλινες χάντρες ανταλλαγής («trade beads») από τη Βοημία, ημιδιάφανες χειροποίητες δίκωνες χάντρες και τρεις παλαιές χάντρες κεχριμπαριού. Αρχές 18ου - μέσα 19ου αι.
Κολιέ από χάντρες Βοημίας μαζί με βενετσιάνικες χάντρες ανταλλαγής («trade beads»). Αρχές 18ου - μέσα 19ου αι.
 
3  φωτογραφίες

 

«Χάντρες του Χρόνου» τιτλοφορείται η έκθεση κοσμήματος της Σοχάν Μαρίας Σπινθουράκη που εγκαινιάζεται την  Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου στο Μουσείου Μπενάκη της οδού Πειραιώς· μια προσπάθεια που εντάσσεται στο  πλαίσιο του κύκλου εκθέσεων εφαρμοσμένων τεχνών «Αναζητήσεις στην Ύλη» που διοργανώνει το πωλητήριο του μουσείου.

Μέσα από χάντρες φτιαγμένες κυρίως στη Βενετία και τη Βοημία από τον 17ο αιώνα μέχρι σήμερα, η καλλιτέχνις «ανιχνεύει» το νήμα του χρόνου που τις έκανε πολύτιμες, ερευνά το γιατί τις ενώνει με τους ανθρώπους που τις αντάλλαξαν, τις φόρεσαν και συντρόφεψαν τις ζωές τους μ' αυτές.

Διάφανες ή συμπαγείς, μονόχρωμες ή ζωγραφισμένες, από γυαλί, κοράλι, κεχριμπάρι, οι χάντρες της Σπινοθυράκη χαράζουν με τις σειρές τους μονοπάτια της ύλης προς μια πνευματικότητα που δεν απαρνείται τη χαρά της ζωής.

Γεννημένη το 1963 στο Ηράκλειο της Κρήτης, η Σοχάν Μαρία Σπινθουράκη μεγάλωσε στην Αθήνα, σπούδασε εσωτερική διακόσμηση και γραφιστική στην Ελλάδα (1982-1984) και εμπορικές τέχνες στο Λονδίνο (1984-1986). Εκεί εργάστηκε για έναν χρόνο και επιστρέφοντας στην Ελλάδα συνεργάστηκε με διαφημιστικές εταιρείες και στη συνέχεια ίδρυσε το δικό της δημιουργικό γραφείο, εργαζόμενη συνολικά στον χώρο αυτό για δεκαπέντε χρόνια.

Τα ταξίδια της σε μακρινούς προορισμούς προκειμένου να γνωρίσει άλλους πολιτισμούς και τους ανθρώπους τους βοήθησαν την Σπινθουράκη στο έργο της. Αρχισε να συλλέγει χάντρες φτιαγμένες στην Ευρώπη από το 1600 μέχρι σήμερα, οι οποίες είχαν μεταφερθεί στην Αφρική και χρησιμοποιούνταν εκεί για αιώνες ως μονάδες εμπορίου στις διάφορες συναλλαγές, γνωστές διεθνώς ως «African trade beads» (αφρικανικές χάντρες ανταλλαγής). Σήμερα ζει και εργάζεται ανάμεσα στην Αθήνα, την Πάρο και την Αμοργό.

Η επιμέλεια της έκθεσης και του συνοδευτικού εντύπου ανήκει στην Ελισάβετ Πλέσσα, ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός στον Σταμάτη Ζάννο και ο καλλιτεχνικός σχεδιασμός του εντύπου, καθώς και των γραφιστικών της έκθεσης, στη Μαιρίνα Ματθαιοπούλου (MMK Design Team).



Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.