Το ανέβασμα της «Φόνισσας», της νέας όπερας του Γιώργου Κουμεντάκη από την Εθνική Λυρική Σκηνή στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (οι δύο τελευταίες παραστάσεις σήμερα, Κυριακή, και στις 26/11) μας γέμισε ελπίδες. Πρώτα απ’ όλα, το ίδιο το έργο, η μουσική. Ο αριστοτεχνικός συνδυασμός της παράδοσης με τις πιο γόνιμες αναζητήσεις της σύγχρονης δημιουργίας ο οποίος, με «όχημα» τον Παπαδιαμάντη, φτάνει με αυτό το έργο του συνθέτη σε ένα αποκορύφωμα άκρως συγκινητικό για μας τους Ελληνες, αποτελώντας ταυτόχρονα μια ενδιαφέρουσα πρόταση σε διεθνές επίπεδο.
Η μουσική διεύθυνση του Βασίλη Χριστόπουλου ανέδειξε τις μουσικές αρετές του έργου. Το ίδιο και η σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Ευκλείδη: άφησε τη μουσική να «αναπνεύσει», να πρωταγωνιστήσει, στήνοντας ταυτόχρονα ένα θέαμα δυνατό, συνεκτικό, με υπέροχες εικαστικά στιγμές στις οποίες συνέβαλε αποφασιστικά το σκηνικό του Πέτρου Τουλούδη (ο ίδιος μαζί με την Ιωάννα Τσάμη συνυπέγραψε και τα κοστούμια της παράστασης). Στην πρεμιέρα –παγκόσμια –της περασμένης Τετάρτης η Ειρήνη Τσιρακίδου έδωσε βάθος στον ρόλο της Φραγκογιαννούς πλάθοντας μια άρτια φωνητικά και υποκριτικά ηρωίδα.
Αξια τα εύσημα στην Εθνική Λυρική Σκηνή και στον καλλιτεχνικό διευθυντή Μύρωνα Μιχαηλίδη για την παραγωγή αυτή, η οποία γέννησε πολλές προσδοκίες για τη νέα εποχή του οργανισμού στη νέα του στέγη στο ΚΠΙΣΝ. Η «Φόνισσα» είναι ένα πολλαπλώς κερδισμένο στοίχημα!

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ