Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη
Οπως φαίνεται και από τον τίτλο της ταινίας τού Γιαν Ντεμάνζ «’71» (Αγγλία, 2014), η ιστορία τοποθετείται στο 1971. Στους δρόμους του Μπέλφαστ όταν κατά τη διάρκεια μίας μόνον ημέρας αιματηρής σύγκρουσης ανάμεσα σε Αγγλους και Ιρλανδούς ένας νεαρός βρετανός στρατιώτης (Τζακ Ο’ Κόνελ) θα αποσπαστεί από τη μονάδα του.
Η προσπάθειά του να επιβιώσει μέσα σε ένα περιβάλλον προδοσίας και διπλής ταυτότητας είναι ο κορμός ενός σεναρίου που εντυπωσιάζει με την ωριμότητά του σε μια ταινία που κατά περίεργο τρόπο νιώθεις ότι ξεφεύγει από τον ρεαλισμό και εισχωρεί στη σφαίρα της φαντασίας προκειμένου να προασπιστεί την ιδέα της ειρήνης –κάτι που καταφέρνει θαυμάσια. Η ταινία, ενίοτε, σου δίνει την εντύπωση ότι κινείται στη σφαίρα του εξωπραγματικού σαν να διαδραματίζεται στη «Ζώνη του λυκόφωτος».
Ενα από τα πιο αξιόλογα σκηνοθετικά ντεμπούτα στον κινηματογράφο που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, αποδεικνύει ότι ο Γιαν Ντεμάνζ (της τηλεοπτικής σειράς «Top boy» και «Criminal justice») έχει πολύ καλό δρόμο μπροστά του. Προσέξτε επίσης τον πρωταγωνιστή της ταινίας, Τζακ Ο’ Κόνελ, τον οποίο πριν από λίγο καιρό είδαμε στην ταινία «Γροθιές στους τοίχους». Δικαίως ανήκει στα ανερχόμενα αστέρια του βρετανικού κινηματογράφου.
Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΑΒΑΝΑ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ΙΛΙΟΝ – ΙΝΤΕΑΛ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΣΠΟΡΤΙΓΚ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΟΛΥΜΠΙΟΝ – ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ
Ο χαρακτηρισμός «δύσκολος άνθρωπος» είναι μάλλον επιεικής για τον «νονό» της soul funk Τζέιμς Μπράουν. Κρίνοντας από τα όσα έχουν γραφεί για αυτόν αλλά και από τη βιογραφική ταινία «Get on up» (ΗΠΑ, 2014) του Τέιτ Τέιλορ, που βλέπουμε από σήμερα, οδημιουργός του «This is a man’s world» και του «I Feel Good», που πέθανε το 2006 σε ηλικία 73 ετών, θα πρέπει να ήταν ένας πραγματικά… αφόρητος χαρακτήρας.
Τα σημαντικότερα αποσπάσματα της ζωής του (κυρίως τα δυσάρεστα) εντάσσονται στην ταινία που ξεχωρίζει για τη φρέσκια (και αρκετά αντισυμβατική) σκηνοθετική ματιά του Τέιλορ αλλά και τη δουλειά του ηθοποιού Τσάντουικ Μπόουζμαν που υποδύθηκε τον Μπράουν, όχι προσπαθώντας να τον μιμηθεί αλλά μέσα από την ψυχή του. Του αξίζει μια υποψηφιότητα στα Οσκαρ.
Βαθμολογία: 3
AΘΗΝΑ: ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ
>> Κουζίνα και οικογένεια. Τα δυο χρυσά συστατικά για τη δημιουργία μίας ακόμη σύγχρονης ταινίας «μαγειρικής» με τον αξιοπερίεργο τίτλο «Ενα ταξίδι 30,5 μέτρα μακριά» («The Hundred-Foot Journey», Ινδία / Ηνωμένα Εμιράτα / ΗΠΑ) που σκηνοθέτησε ο Λάσε Χάλστρομ. Εδώ, ένας νεαρός ινδός μάγειρας (Μανίς Νταγιάλ), μετανάστης στη Γαλλία μαζί με την οικογένειά του, στρέφει την πλάτη του στην παραδοσιακή ινδική κουζίνα και ενσωματώνεται πλήρως στη γαλλική, όπου και διαπρέπει. Ηθογραφική ταινία που δεν μπορεί (ή μάλλον δεν θέλει) να αποφύγει τις γραφικότητες και που κυρίως αξίζει για την παρουσία της Ελεν Μίρεν στον ρόλο της ιδιοκτήτριας εστιατορίου που δίνει την ευκαιρία ζωής στον μετανάστη.
Βαθμολογία: 2
AΘΗΝΑ: EMΠΑΣΣΥ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΑΤΗΣΙΩΝ – ΝΙΡΒΑΝΑ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ – ΦΟΙΒΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΒΑΡΚΙΖΑ – CINERAMA ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – VILLAGE MALL – VILLAGE PENTH – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON STARCITY – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ
>>Μια σκοτεινή υπόθεση βρίσκεται στον πυρήνα του αστυνομικού θρίλερ «Λάθος στο λάθος» («Mea culpa», Γαλλία, 2014) που σκηνοθέτησε ένας από τους καλύτερους σύγχρονους σκηνοθέτες του είδους στη Γαλλία, ο Φρεντ Καβαγιέ. Ο Ζιλ Λελούς υποδύεται τον σκληρό αστυνομικό που προσπαθεί να βοηθήσει τον παλιό συνάδελφό του Βενσάν Λιντόν να ορθοποδήσει μετά από ένα δυστύχημα που κόστισε τη δουλειά του. Σφιχτοδεμένο macho νεονουάρ, νευρικό, υπερκινητικό και ενίοτε αγχωτικό.
AΘΗΝΑ: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – ΝΑΝΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ
>>Στην Annabelle» (ΗΠΑ, 2014), του Τζον Λεονέτι, μια σατανική κούκλα προκαλεί τρόμο στο σπίτι ενός καλοβαλμένου ζευγαριού, κάπου στα περίχωρα του Λος Αντζελες της δεκαετίας του 1960. Σκιές από το «Μωρό της Ροζμαρί» (η βασική ηρωίδα –Αναμπέλ Γουόλις – είναι έγκυος) σε μια ταινία που προεκτείνει τον παράγοντα της κούκλας που εμφανίστηκε σε μια άλλη ταινία τρόμου, «Το κάλεσμα» του Τζέιμς Γουάν – προσωπικά μου έφτανε και μου περίσσευε.
AΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ODEON KOSMOPOLIS MAΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER IΛION – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – NANA – ΤΡΙΑ AΣΤΕΡΙΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΝΟΙΞΗ ΧΑΪΔΑΡΙ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ – STER CENTURY – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ
Η μεταφορά στον κινηματογράφο του μπεστ σέλερ του Στέφαν Αμιντον το «Ανθρώπινο κεφάλαιο» («Il capitale umano», Ιταλία, 2014) του Πάολο Βίρζι είναι μια χλιαρή ματιά πάνω στην κρίση της αστικής κοινωνίας του Μιλάνου που συντίθεται μέσα από την παράλληλη ιστορία τεσσάρων προσώπων των οποίων οι ιστορίες συνδέονται μεταξύ τους. Θα μπορούσε να είναι «πιλότος» τηλεοπτικής σειράς παλαιότερων εποχών. Με τους Βαλέρια Γκολίνο, Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι, Φαμπρίτσιο Μπεντιβόλιο.
AΘΗΝΑ: ΕΛΛΗ – ΔΑΝΑΟΣ – ΤΡΙΑΝΟΝ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ – ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ – ΑΤΤΑΛΟΣ – ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΝΟΙΞΗ ΧΑΪΔΑΡΙ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ
Προβάλλονται επίσης τα κινούμενα σχέδια «Τερατοκουτάκια» («Boxtrolls», ΗΠΑ, 2014), που είναι ασχημούτσικα, σκανδαλιάρικα, αλλά τελικά αξιαγάπητα πλάσματα τα οποία ζουν στους υπονόμους και έχουν αναλάβει την ανατροφή ενός αγοριού. Ατμόσφαιρα μυθιστορήματος Καρόλου Ντίκενς, σε ένα ακόμη επίτευγμα των studio LAIKA που είχαν γυρίσει και τα υποψήφια για Οσκαρ κινούμενα σχέδια Coraline (2009) και Paranorman (2012).
Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΟΛΑ ΤΑ ODEON κ.α.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ κ.α.