Ο παραγωγός Φάνης Κιρκινέζος

Το καλοκαίρι που πέρασε φάνηκε δύσκολο και ίσως αποδειχθεί ανατρεπτικό για τον Φάνη Κιρκινέζο, που μπαίνει στη νέα σεζόν με πολλά μέτωπα ανοιχτά.

Ο 34χρονος επιχειρηματίας που εμφανίστηκε στη θεατρική μας ζωή το 2011 (νωρίτερα είχε μπει στον χώρο της μουσικής και των συναυλιών) δεν ήθελε να περάσει απαρατήρητος. Στέγασε αρχικά στο Ακροπόλ (την εκμετάλλευση του οποίου έκλεισε για 16 χρόνια) πολλά σχέδια, πολλές εξαγγελίες, πολλές υποσχέσεις, ενώ σήμερα βρίσκεται σε θέση άμυνας και επίθεσης μαζί.
Η κωμωδία του Αριστοφάνη «Θεσμοφοριάζουσες» κινδυνεύει να αποδειχθεί «τραγωδία» καθώς τον οδήγησε σε μια έντονη αντιπαράθεση παραγωγής – ηθοποιών/συντελεστών με αμφίβολα αποτελέσματα.
Η μεγάλη επιτυχία της «Μήδειας»


Δεν ήταν η πρώτη φορά που ο Φάνης Κιρκινέζος συνεργάστηκε με τον Γιώργο Κιμούλη: η περυσινή ευριπίδεια «Μήδεια», σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου, δεν προοιωνιζόταν τις τρέχουσες εξελίξεις. Βέβαια η παράσταση αποτέλεσε τη μεγάλη επιτυχία της θερινής σεζόν 2013. Και σπανίως οι επιτυχίες προκαλούν έριδες.
Είχε προηγηθεί μια δύσκολη χειμερινή χρονιά στο Ακροπόλ (2013-2014): οι «Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης» κατέβηκαν πριν την ώρα τους λόγω μη ανταπόκρισης του κοινού και «Ο έμπορος της Βενετίας» που τις διαδέχθηκε, αν και πήγε καλύτερα, δεν δικαίωσε την επιλογή του και δεν γέμισε τα ταμεία του θεάτρου.
Για να πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά, η ως τώρα παρουσία του Φάνη Κιρκινέζου στα θεατρικά μας δρώμενα έχει πολλά σκαμπανεβάσματα.
Μετά την εντυπωσιακή έναρξη τη σεζόν 2011-2012 στο ανακαινισμένο θέατρο της οδού Ιπποκράτους με τον Στάθη Λιβαθινό και τις δύο παραστάσεις του («Ερωτόκριτος» και επανάληψη του «Ηλίθιου»), ο Κιρκινέζος προχώρησε σε ένα άνοιγμα πολλαπλών σκηνών και παραγωγών (Βασιλάκου, Ροές, παιδικό, εφηβικό, μεταμεσονύκτιο). Δεν πραγματοποιήθηκαν όλα όσα ανακοίνωσε ούτε εκείνη τη σεζόν ούτε την επομένη (2012-2013), όπου τόσο η «Αγία Ιωάννα των Σφαγείων» όσο και ο «Επιθεωρητής» πήγαν από καλά ως πολύ καλά, ενώ σε μέτρια επίπεδα κινήθηκε η καλοκαιρινή περιοδεία της κωμωδίας του Γκόγκολ (καλοκαίρι 2013).
Υπόθεση «Θεσμοφοριάζουσες»


Οχι, δεν έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία η διακοπή των παραστάσεων την περασμένη Κυριακή (7 Σεπτεμβρίου) στη Νίκαια: η δημοσιοποίηση της επιστολής-καταγγελίας του συνθέτη Διονύση Τσακνή για πολλούς από τους ηθοποιούς του θιάσου –ίσως και για όλους –συνέβαλε καταλυτικά στις εξελίξεις.

«Κατήγγειλα τη σύμβασή μου με τον εν λόγω επιχειρηματία και προχώρησα σε απαγόρευση χρήσης της μουσικής μου για τη συγκεκριμένη παράσταση για αθέτηση όλων των συμβατικών υποχρεώσεών του»
γράφει χαρακτηριστικά ο συνθέτης. Λίγο μετά ο θεατρικός οργανισμός Ακροπόλ εξέδωσε τη δική του ανακοίνωση με την υπογραφή του Φάνη Κιρκινέζου:

«Με λύπη μας ανακοινώνουμε τη ματαίωση των επόμενων παραστάσεων. (…) Δυστυχώς η παράσταση δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό, με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα οικονομική ζημιά να είναι μεγάλη και να μη μας επιτρέπει τη συνέχισή της. Ολες οι συμβατικές υποχρεώσεις της Ακροπόλ ΑΕ προς τους συνεργάτες και συντελεστές της παράστασης θα ικανοποιηθούν στο ακέραιο».
Τα πράγματα οδηγήθηκαν σε αντιπαραθέσεις που θα φτάσουν ως τα δικαστήρια: με δύο εξώδικα στις αρχές και στα μέσα του περασμένου Αυγούστου ο Γιώργος Κιμούλης επεσήμανε την «ασυνέπεια του παραγωγού και τη μη καταβολή δεδουλευμένων» τονίζοντας ότι θα διακόψει αν δεν πληρωθούν ο ίδιος και ο θίασος.
Ενδεικτικό είναι το κλίμα στην περιοδεία έτσι όπως το περιγράφουν ηθοποιοί του θιάσου:
«Με το ερώτημα «πότε θα πληρωθούμε» περιοδεύσαμε όλο το καλοκαίρι, ενώ όσο προχωρούσαν οι παραστάσεις τόσο δεν βρίσκαμε κανέναν από την παραγωγή να το θέσουμε. Στέλναμε μηνύματα, αναζητούσαμε λύσεις. Δεν παίρναμε τα εκτός έδρας και επιπλέον δεν μας έδινε κανένας σημασία. Κι αυτό ήταν πολύ σημαντικό. Νιώθαμε απαξιωμένοι. Υπήρχαν φορές που τα φορτηγά, απλήρωτα κι αυτά, αρνούνταν να μεταφέρουν τα σκηνικά από τον έναν τόπο στον άλλον για να συνεχίσουμε την περιοδεία. Πώς να παίξεις όταν όλη την ημέρα ασχολείσαι να βρεις άκρη με τον επιούσιο; Στην αρχή παίρναμε κάποιες δόσεις από τη συμφωνία που είχε κάνει ο καθένας μας με τον παραγωγό. Σιγά-σιγά αυτό αραίωσε μέχρι που κόπηκε τελείως, όπως και κάθε επικοινωνία».
Ωστόσο την περασμένη εβδομάδα, υπό την πίεση καταγγελιών και δημοσιοποίησης των γεγονότων, ο Φάνης Κιρκινέζος είχε αλλεπάλληλες συναντήσεις με καλλιτέχνες και συντελεστές στο γραφείο του στο Μαρούσι και, σύμφωνα με ανακοίνωσή του, τους εξόφλησε όλους. Συμπεριέλαβε δε και τις εννέα ακυρωμένες παραστάσεις –ο Δημήτρης Πιατάς εξέδωσε και σχετική ανακοίνωση όπου δηλώνει ότι «οι οικονομικές μου απαιτήσεις ως επαγγελματία ικανοποιήθηκαν πλήρως από τις επιχειρήσεις Ακροπόλ και συγκεκριμένα από τον επιχειρηματία Φάνη Κιρκινέζο», καθώς και ότι «είμαι υπερήφανος για το καλλιτεχνικό και αισθητικό αποτέλεσμα της παράστασης, δημιουργία του Γιώργου Κιμούλη».
Συνέχεια στο δικαστήριο


Στην εξόφληση δεν συμπεριλαμβάνονται ούτε ο Κιμούλης ούτε ο Τσακνής. Στη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε την περασμένη Τρίτη το Ακροπόλ αναφέρεται:

«Οσο για τον κ. Γιώργο Κιμούλη και τον κ. Διονύση Τσακνή, την απάντηση για τις συκοφαντίες και τις καταγγελίες τους θα δώσει η Δικαιοσύνη στην οποία και θα προσφύγουμε για την ικανοποίηση της ζημιάς που μας προξένησαν από την ακύρωση των παραστάσεων σε Χαλκίδα, Κορυδαλλό και Νίκαια, καθώς και για τη δυσφήμηση του Θεατρικού Οργανισμού Ακροπόλ».
Ο Φάνης Κιρκινέζος υποστηρίζει ότι από τη στιγμή που η παράσταση δεν είχε έσοδα η δυνατότητα πληρωμών έγινε αδύνατη. Φτάνοντας όμως σε αυτή την κατάσταση αναγκάστηκε να βρει λύσεις. Οι συνεταίροι του στην εταιρεία Sui Generis έβαλαν λεφτά και εκείνος με τη σειρά του έδωσε τα χρωστούμενα.
Εχοντας διαταράξει με την είσοδό του στον θεατρικό χάρτη τα πράγματα, ο Φάνης Κιρκινέζος παραμένει μια αντιφατική για πολλούς προσωπικότητα: φιλικός, επικοινωνιακός και χαμογελαστός, ο ψηλός γενειοφόρος ξεκίνησε με πολλά και μεγαλεπήβολα σχέδια. Από το πλήθος των καλλιτεχνών που στεγάστηκαν στις δουλειές του άλλοι δηλώνουν ξεκάθαρα ικανοποιημένοι από τις συνθήκες και τη συνέπειά του και άλλοι λιγότερο… Η υπόθεση Κιμούλη δεν είναι η πρώτη που θα τον φέρει στα δικαστήρια, αφού έχει ανοιχτούς λογιαριασμούς και με άλλους, πρώην συνεργάτες του από την πρώτη κιόλας σεζόν του Ακροπόλ.

INFO

Ακροπόλ 2014-15 Η χρονιά θα ξεκινήσει με την επανάληψη του μιούζικαλ «Αnnie». Οι «Ληστές» του Σίλερ, μια παράσταση που είχε ανακοινώσει ότι θα ανεβάσει με σκηνοθέτη τον Αλέξανδρο Αβρανά, με τον οποίο συνεργάστηκαν πέρυσι στο «Gagarin Way», μετατίθενται. Οσο για το Βασιλάκου, έχει δρομολογηθεί ο «Ματωμένος γάμος» του Λόρκα σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, με τους Λένα Παπαληγούρα και Εβελίνα Παπούλια.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ