Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη


«Chef» (ΗΠΑ, 2014), του Τζον Φαβρό, με τον ίδιο και τους Ντάστιν Χόφμαν, Σοφία Βεργκάρα, Σκάρλετ Τζοχάνσον, Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ
Ξεκάθαρα πράγματα. Το μόνο βέβαιο με την ταινία «Chef» του Τζον Φαβρό είναι ότι πραγματικά ανοίγει την όρεξη. Σεναριακά δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο να πει. Ο ίδιος ο Φαβρό, ένας εύσωμος, α λα Τζέιμς Γκαντολφίνι τύπος με τατουάζ χειρότερα από του έλληνα σεφ Δημήτρη Σκαρμούτσου, υποδύεται τον σεφ ενός εστιατορίου πολυτελείας στο Λος Αντζελες, ο οποίος μιλάει ακατάπαυστα για τις νέες ιδέες του. Το πρόβλημα είναι ότι το εστιατόριο δεν ενδιαφέρεται για τους δημιουργικούς πειραματισμούς του. Η συμβουλή του εστιάτορα (υπέροχο πέρασμα του Ντάστιν Χόφμαν) είναι απλή: «Παίζε τις επιτυχίες σου. Οταν ο κόσμος πηγαίνει σε μια συναυλία των Rolling Stones, δεν θα χαρεί αν δεν παίξουν το «Satisfaction»». Ωστόσο ο ανήσυχος σεφ δεν θέλει να επαναπαυθεί στις επιτυχίες του και όταν ένα ξέσπασμά του απέναντι σε έναν κριτικό γεύσης (Ολιβερ Πλατ) περνά στο YouΤube, θα αναγκαστεί να αρχίσει από το μηδέν στήνοντας τη δική του καντίνα με τάκο ιδιαίτερων γεύσεων. Ολα αυτά σε μια ευχάριστη αλλά εν τέλει ασήμαντη ταινία από την οποία δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει το γνωστό «οικογενειακό μοτίβο», αφού ο σεφ είναι χωρισμένος και παρότι τα πηγαίνει καλά με την πρώην του (Σοφία Βεργκάρα) έχει ένα αγοράκι στο οποίο ως την «απελευθέρωσή» του δεν έδινε ιδιαίτερη σημασία. Οπως είπαμε όμως, το παν εδώ είναι οι νοστιμιές που ο σεφ κατασκευάζει, οι οποίες κινηματογραφούνται σε γκρο πλαν διαρκείας κάνοντας το στομάχι σου να γουργουρίζει. Σε μικρούς ρόλους εμφανίζονται επίσης η Σκάρλετ Τζοχάνσον (η maitr d’ του εστιατορίου) και ο Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ που υποδύεται τον super cool πρώτο σύζυγο της Βεργκάρα, ο οποίος και δίνει στον Φαβρό τη σαραβαλιασμένη καντίνα που θα του αλλάξει τη ζωή.

Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ VILLAGE – ODEON KOSMOPOLIS – STER IΛION – AEΛΛΩ – ΝΑΝΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΧΛΟΗ ΚΗΦΙΣΙΑ – ΑΜΑΡΥΛΙΣ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟ – ΚΟΡΑΛΙ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΕΛΛΗΝΙΣ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΣΥΓΓΡΟΥ – ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ – ΜΑΡΙΕΛ Π. ΡΑΦΤΗ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΠΕΡΑΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΣΙΣΣΥ Ν. ΜΑΚΡΗ – ΑΒΑΝΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΛΣΟΣ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΣΠΟΡΤΙΓΚ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE – STER – ΝΑΤΑΛΙ – ΠΑΝΟΡΑΜΑ – ΑΥΡΑ
———————————–
«Οι αναλώσιμοι 3» («The expendables 3», ΗΠΑ, 2014), του Πάτρικ Χιουζ, με τους Σιλβέστερ Σταλόνε, Τζέισον Στέιθαμ, Αντόνιο Μπαντέρας, Μελ Γκίμπσον
Η τεστοστερόνη πιάνει κατακόκκινο στους τρίτους «Αναλώσιμους» («The expendables 3», ΗΠΑ, 2014) του Πάτρικ Χιουζ όπου ο πατέρας αυτών των ταινιών Σιλβέστερ Σταλόνε κάνει και πάλι αυτό που ξέρει πολύ καλά: στραβώνει το στόμα σε σημείο που συχνά να μην καταλαβαίνεις τι λέει και υπερτονίζει τους καλογυαλισμένους μυς του που προφανώς «μιλούν» καλύτερα από το στόμα του (και είναι αξιοζήλευτοι εδώ που τα λέμε, στα 68 του). Οι μισθοφόροι των δύο πρώτων ταινιών (Τζέισον Στέιθαμ, Ντολφ Λούντγκρεν κ.ά.) βρίσκονται και πάλι σε δράση, αφού οι νεαροί αντικαταστάτες τους (Βίκτορ Ορτίζ, Ρόντα Ρούσεϊ κ.ά.) δεν έχουν την πείρα για να τα βγάλουν πέρα μόνοι. Βέβαια την ίδια ώρα τα γερο-παλικάρια νιώθουν ότι είναι καιρός να τα παρατήσουν. Θα μπουν και νέα πρόσωπα στην παρέα, ο Αντόνιο Μπαντέρας (ο ανταγωνιστής δολοφόνος του Σταλόνε στην «Ωρα των εκτελεστών»), ο Γουέσλεϊ Σνάιπς, αλλά και ο Χάρισον Φορντ σε ρόλο σταφιδιασμένου στο πρόσωπο κοστουμαρισμένου κυβερνητικού πράκτορα. Πιλότος ο Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ που ξανάγινε ηθοποιός μετά την πολιτική. Στόχος όλων να φύγει από τη μέση ο Μελ Γκίμπσον, ο «κακός» μισθοφόρος, πρώην φίλος του Σλάι, ο οποίος έχει μετατραπεί σε δισεκατομμυριούχο έμπορο όπλων. Το ξύλο, οι πυροβολισμοί, οι εκρήξεις και οι macho ατάκες ακολουθούνται από και άλλο ξύλο, και άλλους πυροβολισμούς και άλλες εκρήξεις και άλλες macho ατάκες, ώσπου κάποια στιγμή η ταινία τελειώνει…
Αίθουσες

ΑΘΗΝΑ:
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – ΦΙΛΟΘΕΗ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – STER ESCAPE ΙΛΙΟΝ – ΟΛΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ VILLAGE – ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΓΟΥ – ΦΙΛΙΠ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ – ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ ΓΑΛΑΤΣΙ – ΑΕΛΛΩ – NANA – ΑΚΤΗ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ – ΟΡΦΕΥΣ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑΣ – TA ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ ΛΑΥΡΙΟ – STER ΙΛΙΟΝ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΣΙΝΕ ΠΥΛΑΙΑ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ
—————————————
«Sex tape. Μια τρελή βραδιά» (ΗΠΑ, 2014), του Τζέικ Κάσνταν, με τους Κάμερον Ντίαζ, Τζέισον Σίγκαλ, Τζακ Μπλακ.
Το «Sex tape» αρχίζει συμπαθητικά θίγοντας το ενδιαφέρον θέμα της ατονίας στο σεξ αλλά αργότερα πέφτει στην παγίδα της μονοτονίας. Το πρώτο (και πιο ελκυστικό) μέρος λοιπόν μας εξηγεί γιατί ένα ζευγάρι παντρεμένων, η Κάμερον Ντίαζ και ο Τζέισον Σίγκαλ, έφτασε στο σημείο να αποφασίσει να βιντεοσκοπήσει το σεξ τους αναζητώντας έτσι την ανανέωση. Με αφηγήτρια την ίδια την Ντίαζ που είναι επιτυχημένη blogger, η ταινία μάς δείχνει πώς ξεκίνησαν, τι έκαναν (και έκαναν πολλά, σεξ ως και στις βιβλιοθήκες) και πώς κατάντησαν: οι βάρδιες για τα μπιμπερό των βρεφών τούς κόστισαν τη σεξουαλική απόλαυση. Η στιγμή της ανανέωσης έρχεται όταν η Κάμερον ρίχνει την ιδέα της κινηματογράφησης της σεξουαλικής πράξης, η οποία θα γίνει μέσω iPad συγκεκριμένης σειράς μηχανημάτων, με αποτέλεσμα το τρίωρο(!) βιντεάκι να φθάσει στην κατοχή όλων όσων έχουν iPad της ίδιας σειράς. Επομένως όλο το δεύτερο μισό της ταινίας αναλώνεται σε σκηνές που σχετίζονται με την απόκτηση των iPad ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος διαρροής της επίμαχης ταινίας στο Διαδίκτυο. Κάποια ευρήματα που έχουν πλάκα ξεχωρίζουν σε ένα σύνολο που κουράζεται από την επανάληψη: ο σκύλος που κυνηγά τον Σίγκαλ για παράδειγμα, ο Τζακ Μπλακ που αναλαμβάνει να τους βοηθήσει όταν το βίντεο ανεβαίνει στο Youporn και κυρίως ο μικρός που τους εκβιάζει.

Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – ΟΛΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ VILLAGE – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΛΙΚΗ ΔΡΟΣΙΑ – ΑΜΙΚΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΝΕΣΙΣ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΗΛΕΚΤΡΑ – ΝΑΝΑ – ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ – ΣΙΝΕ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΪΔΑΡΙ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΤΡΙΑΝΟΝ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΩΡΩΠΟΣ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ – ΑΠΟΛΛΩΝ
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ
Είναι χάρμα οφθαλμού να βλέπεις ξανά τη «Laura» (ΗΠΑ, 1944) του Οτο Πρέμινγκερ σε μεγάλη οθόνη και σε ρετουσαρισμένη κόπια. Η μουντή φωτογραφία του Τζο Λα Σελ βραβεύθηκε με Οσκαρ και εξακολουθεί ακόμη και σήμερα, 70 χρόνια μετά, να συμβάλλει στην ατμόσφαιρα μιας πολύ περίεργης, σχεδόν νεκροφιλικής ταινίας, με τον Ντέινα Αντριους στον ρόλο του υπαστυνόμου που παθιάζεται με το πρόσωπο μιας γυναίκας που υποτίθεται ότι δολοφονήθηκε (Τζιν Τίρνεϊ). Νουάρ με τα όλα του, νοσηρό, με υπόγειο χιούμορ και έξοχες παρουσίες σε β’ ρόλους (Βίνσεντ Πράις, Κλίφτον Γουέμπ).
Αποκλειστικά στη ΡΙΒΙΕΡΑ
Για την ταινία «Kapo» (Ιταλία, 1960) του Τζίλο Ποντκόρβο με τους Σούζαν Στράσμπεργκ και Εμανιέλ Ριβά διαβάστε εδώ:
Βαθμολογία: 4
>>Προβάλλεται επίσης η ταινία «Ο άνθρωπος αντίγραφο» («Enemy», ΗΠΑ, 2014) του Ντενί Βιλνέβ με τον Τζέικ Τζίλενχααλ και τη Μελανί Λορά. Δεν θα εκφέρουμε άποψη γιατί η ταινία δεν παρουσιάστηκε στους δημοσιογράφους ως είθισται. Είναι βασισμένη στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Ζοζέ Σαραμάγκου.
Βαθμολογία: _
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΘΗΣΕΙΟΝ – ΦΙΛΟΘΕΗ – ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ
CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΕΛΛΗΝΙΣ