Βαθμολογία: 5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη


«Σε λάθος χρόνο» («Locke», Αγγλία, 2013) του Στίβεν Νάιτ με τον Τόμας Χάρντι

Ενα one man show από τον πολύ καλό Τόμας Χάρντι σε μια νυχτερινή ταινία γυρισμένη εξ ολοκλήρου μέσα σε ένα αυτοκίνητο εν κινήσει. Ο βρετανός ηθοποιός βρίσκεται στο τιμόνι και το γεγονός ότι μέσα στο όχημα δεν υπάρχει άλλη ψυχή, ούτε άνθρωπος, ούτε ζώο, εύλογα δημιουργεί ερωτήματα για το πώς είναι δυνατόν να περάσουν κατ’ αυτόν τον τρόπο 85 ολόκληρα λεπτά. Η απάντηση βρίσκεται στα απλά αλλά ουσιαστικά σκηνοθετικά ευρήματα του Στίβεν Νάιτ, τα οποία φυσικά στηρίζονται από το σενάριο του ιδίου. Μάγκας σκηνοθέτης. Δεν έχει την ανάγκη ούτε των ειδικών εφέ, ούτε του γκαζιού πατημένου στο τέρμα. Κανένας δεν καταδιώκει κανέναν, πουθενά τρακάρισμα, πουθενά ντελαπάρισμα, καμία επίδειξη καλής οδήγησης. Ο βασικός συμπρωταγωνιστής του Χάρντι είναι το καντράν του αυτοκινήτου του, παίζει τα κουμπιά το ένα μετά το άλλο ενώ προσπαθεί να συντονίσει τη ζωή του, γεμάτη ανοιχτά μέτωπα σε όλα τα επίπεδα. Τελικά, η ιστορία του Λοκ (το όνομα του ήρωα) είναι μάλλον καθημερινή και το σασπένς που δημιουργείται έχει να κάνει με διλήμματα πέρα για πέρα ανθρώπινα –γι’ αυτό και πειστικά. Η γυναίκα του, τα παιδιά του, η δουλειά του, μια παλιά ερωμένη. Μια πραγματική κινηματογραφική έκπληξη που έγινε το μεγάλο must στο περσινό φεστιβάλ της Βενετίας όπου παίχτηκε σε παγκόσμια πρεμιέρα.
Βαθμολογία: 4
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΦΙΛΟΘΕΗ – ΘΗΣΕΙΟΝ – ΕΛΛΗΝΙΣ (ΕΚΤΟΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ) – ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΦΙΛΙΠ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: ΕΛΛΗΝΙΣ
«Το κόλπο της ζωής μας» («Love punch», Αγγλία, 2014) του με τους Πιρς Μπρόσναν, Εμα Τόμσον, Τίμοθι Σπολ
Το ελαφρώς παλιομοδίτικο ύφος αυτής της ταινίας είναι το στοιχείο που της προσθέτει χάρη. Ποζάροντας λιγάκι σαν… συνταξιούχος Τζέιμς Μποντ (υπέροχος όταν το γκολφ τον τσιμπά στη μέση), ο Πιρς Μπρόσναν υποδύεται τον έντιμο επιχειρηματία που όταν αντιλαμβάνεται ότι η εξαγορά της εταιρείας του πραγματοποιήθηκε με απάτη και ότι το ταμείο συντάξεων των εργαζομένων έχει αδειάσει, αποφασίζει να πάρει το αίμα του πίσω κλέβοντας τον μεγαλοαπατεώνα αγοραστή. Στόχος του ένα διαμάντι αμύθητης αξίας και πρωτοπαλίκαρο στην επιχείρηση η πρώην γυναίκα του Μπρόσναν, η Εμα Τόμσον, που φαίνεται να διασκεδάζει την αξιοποίηση της κωμικής φλέβας της.
Με φόντο το Παρίσι αλλά και την κοσμοπολίτικη γαλλική Ριβιέρα το ζευγάρι αναζητεί μέσα του τον κατάσκοπο και χωρίς καλά-καλά να το καταλάβει ανακαλύπτει ότι ο έρωτάς του δεν έχει τελειώσει. Στην παρέα θα προστεθεί και ένα άλλο φιλικό ζευγάρι (Τίμοθι Σπολ, Σίλια Ιμρι) που θα τονώσει τον κωμικό χαρακτήρα της ταινίας. Ασφαλώς το σενάριο έχει παντού τρύπες, αν και αυτό δεν σε εμποδίζει να περάσεις καλά παρακολουθώντας μια κοσμοπολίτικη αστυνομική κομεντί ρετρό διαθέσεων που μοιάζει με κλείσιμο του ματιού στον «Ροζ Πάνθηρα» αλλά και στις μουσειακές πια κωμωδίες της σειράς «Ο αδύνατος άνδρας» με τον Γουίλιαμ Πάουελ και τη Μίρνα Λόι.
Βαθμολογία: 2

Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: VILLAGE MALL – VILLAGE PΕΝΤΗ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΕΛΛΩ – ΧΛΟΗ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΔΑ ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΠΕΡΑΝ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ – SPORTING N. ΣΜΥΡΝΗ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΣΥΓΓΡΟΥ – ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ – ΑΛΣΟΣ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΑΛΙΚΗ ΔΡΟΣΙΑ κ.α.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ – ΝΑΤΑΛΙ – ΠΑΝΟΡΑΜΑ
«Το καλοκαίρι της ζωής μας» («Avis de mistral», Γαλλία, 2014) της Ροζ Μπος, με τους Ζαν Ρενό, Ανα Γκαλιένα
Καλοκαίρι στον τίτλο και αυτής της ταινίας, η οποία ωστόσο κινείται σε εντελώς διαφορετικό κλίμα, αν και πάλι στη Γαλλία, για την ακρίβεια στην πανέμορφη Προβηγκία. Το σενάριο της σκηνοθέτριας Ροζ Μπος θέλει τον Ζαν Ρενό και την Ανα Γκαλιένα (η κομμώτρια στον «Εραστή της κομμώτριας») στους ρόλους ενός ζευγαριού μεσηλίκων που φιλοξενεί τα τρία εγγόνια του κατά τη διάρκεια ενός καλοκαιριού στην Προβηγκία. Αν και πρώην χίπηδες, οι δυο μεσήλικοι δεν μπορούν να τα φέρουν εύκολα βόλτα με τα δυο μεγάλα παιδιά που βρίσκονται στην προεφηβεία (το τρίτο και μικρότερο είναι κωφάλαλο και το πιο εύκολο στη συνεννόηση). Η μάνα τους δεν τα πήγε ποτέ καλά με τον πατέρα της και έτσι τα δυο εγγόνια βρίσκονται διαρκώς σε κόντρα μαζί του την ώρα που η γιαγιά προσπαθεί να τηρήσει τις ισορροπίες. Πάνω σε αυτό το πολυσυζητημένο θέμα του χάσματος γενεών είναι στημένη αυτή η τρυφερή ταινία που χωρίς να αποτελεί κάτι το αξέχαστο μπορεί να συγκινήσει χάρη στην απλότητα και την ειλικρίνειά της.
Βαθμολογία: 2

Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΑΘΗΝΑΙΑ – ODEON STARCITY – ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ

«Ηρακλής: Οι Θρακικοί Πόλεμοι» («Hercules», ΗΠΑ, 2014) του Μπρετ Ράτνερ, με τους Ντουέιν Τζόνσον, Ιαν Μακ Σέιν, Τζον Χερτ
Λίγους μόλις μήνες μετά τον τρισδιάστατο «Ηρακλή» του Ρένι Χάρλιν, μια ανεκδιήγητη Αρλεκιν εκδοχή του ημίθεου ήρωα της ελληνικής μυθολογίας, ο Μπρετ Ράτνερ (στο ενεργητικό του οποίου υπάρχουν ταινίες «Χ ΜΕΝ») δίνει τη δική του εκδοχή. Οδηγός του το εικονογραφημένο μυθιστόρημα του Στιβ Μουρ και οι αναφορές του, από τα «12 καθάρματα» του Ρόμπερτ Ολντριτς ως τους… «Επτά σαμουράι» του Ακίρα Κουροσάβα. Ο μυώδης πρώην wrestler Ντουέιν Τζόνσον, γνωστός και ως The Rock, αποδεικνύεται ιδανική επιλογή για τον ρόλο του έλληνα ημίθεου που μαζί με τα παλικάρια του (Αταλάντη – Ινγκριντ Μπόλσο Μπερντάλ, Αμφιάραος – Ιαν Μακ Σέιν, Αυτόλυκος – Ρούφους Σιούελ, Ιόλαος – Ρις Ρίτσι, Τυδέας – Αξελ Χένι) προσλαμβάνεται από τον βασιλιά της Θράκης (Τζον Χερτ) προκειμένου να εκπαιδεύσει τον στρατό του εναντίον του Ρήσου που επιβουλεύεται τον θρόνο. Χορταστικό ως θέαμα, όχι και τόσο εντυπωσιακό 3D αλλά και μια ταινία που βοηθιέται πολύ από το αυτοσαρκαστικό χιούμορ της, σαν να μην παίρνει τον εαυτό της και τόσο στα σοβαρά, λόγος για τον οποίο τη διασκέδασα.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες
ΑΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΤΑ VILLAGE – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – STER ΙΛΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔA – ΑΡΚΑΔΙΑ ΒΥΡΩΝΑΣ –ΓΑΛΑΤΣΙ –ΨΥΧΙΚΟ – ODEON STARCITY – ΑΕΛΛΩ – ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΠΑΓΟΥ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ –ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ κ.α.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: VILLAGE COSMOS – VILLAGE ΛΙΜΑΝΙ –ΟDEON ΠΛΑΤΕΙΑ κ.α
ΕΠΙΣΗΣ
Αποκλειστικά στον ΖΕΦΥΡΟ προβάλλεται σε επανέκδοση, το «Alphaville» (Γαλλία, 1965) του Ζαν Λικ Γκοντάρ με τον Εντι Κονσταντέν για όγδοη φορά στην καριέρα του ως Λέμι Κόσιον, ειδικού πράκτορα μπλεγμένου σε μια καφκική υπόθεση στην παράξενη πόλη της Αλφαβίλ, της οποίας οι κάτοικοι είναι εθισμένοι στο σεξ και το αλκοόλ, υπό την κυριαρχία ενός παράφρονα. Συμπρωταγωνιστεί η μούσα εκείνη την εποχή του Γκοντάρ, Ανα Καρίνα.
Βαθμολογία: 3