Διήμερο που συνδυάζει ένα πρωτότυπο αφιέρωμα σε μία από τις πιο σημαδιακές τάσεις της σημερινής φωτογραφίας και του video art με μια αναδρομή σε τουλάχιστον τρεις γενιές κινηματογραφιστών με προβολές χαρακτηριστικών δημιουργιών του πειραματικού κινηματογράφου τέχνης πραγματοποιείται την Παρασκευή 2 Μαΐου και το Σάββατο 3 του μηνός στον πολυχώρο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων.

Εργο του Ηλία Γεωργιάδη που μαζί με τον Stephane C. εμπνεύστηκε την διοργάνωση

«Εγκέφαλος» του αφιερώματος ο Stéphane C., γάλλος καλλιτέχνης του οποίου η δουλειά αναπτύσσεται ανάμεσα στη φωτογραφία, στο βίντεο και στη μουσική. Με τη συνδρομή του έλληνα φωτογράφου Ηλία Γεωργιάδη, το Temps Zero Athens, όπως είναι ο τίτλος του αφιερώματος, περιλαμβάνει έναν σπάνιο κύκλο προβολών με ταινίες, βίντεο και φωτογραφικά slideshows, καθώς επίσης και μια συναυλία του Ραμόνα Κόρντοβα (δείτε το σχετικό βίντεο).


«Οι ταινίες και τα βίντεο που προβάλλονται την Παρασκευή 2 Μαΐου προσφέρουν μια συμβολική, ποιητική και κοινωνική προσέγγιση του φωτογραφικού μέσου»
αναφέρουν οι διοργανωτές. Τι θα πρέπει λοιπόν να περιμένει ο επισκέπτης; «Ερευνες με οντολογική, ανθρωπολογική και πολιτική διάσταση, έργα αντίστασης που προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν τους πολιτικούς κώδικες και τις κοινωνικές δομές, φόρμες που απέχουν εξίσου από τη στρατευμένη τέχνη και από το δημοσιογραφικό ντοκιμαντέρ».
Ενδιαφέρον μάλιστα αποτελεί το γεγονός ότι οι προβολές των ταινιών και των βίντεο θα γίνονται σε λούπες (loop screenings). Την Παρασκευή 2 Μαΐου από τις 19.00 ως και τις 24.00 θα προβληθούν οι ταινίες «Fire of Time» (2000 , 25′) και «Blind Witness» (2014, 5′) του Ανταμ Κόεν, «Les Statues Meurent Aussi» (1953, 30′) των Αλέν Ρενέ και Κρις Μαρκέρ, το «The Divided Line» του Stéphane C. (2014, 20′) και το καταπληκτικό «Salesman» (1969, 85′) των αμερικανών αδελφών Αλμπερτ και Ντέιβιντ Μέιλς, το χρονικό τεσσάρων πλανόδιων πωλητών αναγκασμένων να ανέχονται κάθε ταπείνωση και απαξία ενώ προσπαθούν να κάνουν τη δουλειά τους (από πολύ νωρίς καλλιτέχνες όπως ο Ρενέ, ο Μαρκέρ και οι αδελφοί Mέιλς χάραξαν το πεδίο του πειραματικού και πολιτικού κινηματογράφου γνωστού ως «film d’ art» και «cinéma d’ essai engagé»).
Τα φωτογραφικά slideshows που (τα περισσότερα) παρουσιάζονται για πρώτη φορά το Σάββατο 3 Μαΐου (από τις 16.00 ως και τις 24.00) μαρτυρούν υπαρξιακές και ποιητικές προσεγγίσεις που απέχουν από τις φόρμες του κλασικού ντοκιμαντέρ. Κατά συνέπεια, ανοίγουν έναν καινούργιο χώρο ανάμεσα στο προσωπικό ημερολόγιο, στη φωτογραφία δρόμου και στην εικονική περιπλάνηση. Ειλικρινείς έρευνες, διάλογοι ανάμεσα στο καθημερινό, στο ενδόμυχο και στις ρωγμές του εξωτερικού χώρου. Ανάμεσα στις δουλειές που θα παρουσιαστούν (εκτός από του ιδίου του Stephane C. και του Γιαννακάκη) θα βρούμε αυτές των Μάικλ Ακερμαν («Smoke», ΗΠΑ), Γιάκομπ Αουε Σόμπολ («Slideshow», Δανία), Φρεδερίκο Αζεβέδο («About decline», Πορτογαλία), Λορένζο Καστόρ («Present tense», Ιταλία), Πάνου Κέφαλου («saYints», Ελλάδα) και Χρήστου Καπάτου («Antonis’ voice», Ελλάδα), Αλίσα Ρέσνικ («One another», Ρωσία) και Στεφανίας Μιζαρά («Democracy, Game Over», Ελλάδα)
Πάντα το Σάββατο, τελευταία ημέρα του αφιερώματος και λίγο προτού πέσει η αυλαία του διημέρου, θα πραγματοποιηθεί συναυλία του νέου αμερικανού τραγουδοποιού Ραμόνα Κόρντοβα, ο οποίος ανήκει στους ανερχόμενους μουσικούς της αμερικανικής και της γαλλικής σκηνής. Εχει δύο δίσκους ήδη στο ενεργητικό του και μετρά εμφανίσεις σε όλον τον κόσμο, από το Παρίσι ως την Αλάσκα, από τα νησιά της Καραϊβικής ως τη Λατινική Αμερική. Ο Κόρντοβα θα ερμηνεύσει για πρώτη φορά στην Ελλάδα δικές του συνθέσεις που φλερτάρουν με τη φολκ, την ποπ, την παιδική και την πειραματική μουσική.
INFO:
Πολυχώρος Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων,
Κύπρου 91Α και Σικίνου 35Α, 113 61, Κυψέλη, Αθήνα.
Η είσοδος θα είναι ελεύθερη, όπως και η συνεισφορά.

HeliosPlus