Tη στιγμή που ο Ζαν μεταμορφώνεται σε ρινόκερο, ο φωτισμός χαμηλώνει. Μπροστά στους θεατές ο Γιώργος Χρυσοστόμου παίρνει την όψη του παχύδερμου ζώου που έχει δώσει τον τίτλο στο έργο του Ιονέσκο. Γυμνός βγαίνει τρέχοντας από τη σκηνή, σαν ρινόκερος… Ο 33χρονος ηθοποιός από τη Ρόδο, εφετινό βραβείο Δημήτρης Χορν («Mistero Buffo»), ανήκει στους πιο πρόσφατους συνεργάτες της ομάδας του σκηνοθέτη Θωμά Μοσχόπουλου. Προβληματισμένος με όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας, εκφράζει τους φόβους του αλλά και την πεποίθηση ότι πολύ συχνά γινόμαστε κι εμείς ρινόκεροι – έστω κι αν δεν το συνειδητοποιούμε.

«Ρινόκερος»

«Το έργο ήταν για μένα ένα πολιτισμικό και φιλοσοφικό σοκ. Συνήθως στη ζωή γίνονται πράγματα που σε συνδέουν με τα έργα. Συνειδητοποίησα πόσες φορές έχω γίνει ρινόκερος στη ζωή μου και τρόμαξα. Λειτούργησε αυτοκριτικά: είναι σαν τον ιό του έρπητα, που όλοι τον έχουμε και κάποιοι τον βγάζουν ενώ κάποιοι άλλοι θα τον βγάλουν αφού πιεστούν ψυχικά. Ολοι έχουμε υπάρξει φασίστες σε έναν άλλον άνθρωπο, έστω και σε μικρό ποσοστό».
Ηθοποιός
«Εγινα ηθοποιός για επιβεβαιωτικούς λόγους. Ηταν ένα ψυχικό κενό που καλύπτεται μέσα από το να παίρνεις μπράβο όταν ο άλλος περνάει καλά. Ομολογώ ότι γουστάρω πολύ να μου λένε μπράβο επειδή έχω συμβάλει στη βελτίωση της μέρας του άλλου…».
Επιλογές
«Από τη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ, από όπου αποφοίτησα, ως τη συνεργασία με τον Θωμά Μοσχόπουλο ρουφούσα πληροφορίες και εμπειρίες. Οι επιλογές μου ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσα να κάνω από αυτά που μου πρότειναν. Προσπαθούσα να αποφύγω το κιτς. Επέλεξα πιο ροκ πράγματα. Εψαχνα να βρω αυτό που ήθελα. Αναρωτιόμουν γιατί δεν έρχονταν να με δουν σε κάτι που έκανα για να με πάρουν μαζί τους».
Θωμάς Μοσχόπουλος
«Τη συνεργασία μαζί του την κυνήγησα και την πάλεψα πολύ. Εννοείται ότι δεν ισχύει το για πάντα. Οσο συνεννοούμαστε δουλεύουμε μαζί. Είναι πολύ ανοιχτός. Μου ταιριάζει πολύ ο τρόπος που δουλεύει… Αλλοι σκηνοθέτες σε πιέζουν. Αλλοι σου λένε, «ξέρεις εσύ, κάν’ το». Ερχεται ο τρίτος και σου ζητάει να διαβάσεις, να μελετήσεις. Και έρχεται ο Θωμάς και σου λέει «θα παίξουμε ένα παιχνίδι: θα σκοτώνουμε τον άλλον με μία λέξη». Παράλληλα έχει και σωματικότητα. Αλλά το βασικό είναι ότι αγαπάμε πολύ αυτό που κάνουμε».
Μεταμόρφωση
«Για την επίμαχη σκηνή υπήρχε προβληματισμός για το πώς θα γίνει: με παντομίμα, με μάσκα, με σπρέι; Ο σκηνοθέτης δεν το πίεσε πολύ. Μέσα σε τρεις πρόβες φτάσαμε στο αποτέλεσμα. Οπως είμαι εγώ σε κατάσταση ρινόκερου, όταν τα έχω σπάσει όλα μέσα το σπίτι μου. Το σώμα μου ακολουθεί ενώ τα λόγια του Μπερανζέ με οδηγούν εκεί».
Ακρα
«Οι άνθρωποι ψάχνονται ανάμεσα στα άκρα, δεν είναι συνειδητοποιημένοι. Αν φτάσουμε εκεί, θα γίνει εμφύλιος. Πιστεύω ότι ο κόσμος έχει πάρει μια απόσταση».
Ελλάδα
«Δεν πιστεύω ότι είναι τελείως ανεξάρτητη η χώρα και ότι δουλεύει μόνο του όλο αυτό το σύστημα. Κάτι έρχεται απ’ έξω, είναι συνδεδεμένο. Από τη στιγμή που υπάρχει χρήμα έξω και χρήμα στην Ελλάδα κρυμμένο, όλο αυτό κάτι κάνει…».
Φοβάμαι
«Βέβαια και φοβάμαι. Φοβάμαι λίγο πιο μεγάλα πράγματα. Δεν φοβάμαι τη νύχτα να περπατήσω στη γειτονιά μου, και ας είναι άσχημα τα πράγματα –μένω στο Μεταξουργείο και έχει πολύ σκοτάδι. Φοβάμαι ότι θα μου πάρουν τα λεφτά από την τράπεζα και δεν θα τα ξαναδώ ποτέ. Γι’ αυτό και δεν έχω λεφτά στην τράπεζα… Δεν έχω βέβαια και λεφτά, αλλά ό,τι έχω το βάζω αλλού».
Εμπιστοσύνη
«Δεν εμπιστεύομαι καθόλου το κράτος. Βέβαια σε μια επαρχιακή πόλη, στο χωριό, στο νησί, υπάρχει πιο πολύ ο ένας για τον άλλον. Μεγάλωσα στην πόλη της Ρόδου, αλλά η μάνα μου έλεγε πάντα ότι «αν συμβεί κάτι θα πάτε παραδίπλα στη θεια σου, στο χωριό». Δεν είναι το ίδιο στην Αθήνα. Εχω τους φίλους μου, αλλά δεν είναι το ίδιο. Είναι πιο πιεσμένα τα πράγματα εδώ».
Τηλεόραση
«Φαντασιώνομαι ότι θα έρθει η τηλεόραση –η σειρά LAPD είναι το τελευταίο πράγμα που έκανα. Οπως φαντασιώνομαι και για τον κινηματογράφο. Θα ήθελα να παίξω, να το δοκιμάσω. Γιατί ως τώρα κάτι περάσματα έχω κάνει. Θέλει όμως και λίγο άστρο. Είμαι όμως αισιόδοξος και χαρούμενος με ό,τι μου συμβαίνει».
Χρήματα
«Είχα δύο τηλεοπτικές προτάσεις φέτος για να συμμετάσχω ως διαγωνιζόμενος παίκτης σε δύο παιχνίδια, αλλά δεν τις αποδέχθηκα. Και να μην είχα δουλειά δεν θα πήγαινα. Στο παρελθόν έμεινα άνεργος αλλά δεν πήγα σε μια καθημερινή τηλεοπτική σειρά που δεν εκτιμούσα, την ίδια στιγμή που έχω κάνει μόντελινγκ σε πρωινή εκπομπή για τα λεφτά. Διαχωρίζω τη θέση μου από κάποια πράγματα, αλλά δεν σημαίνει ότι δεν σέβομαι εκείνους που τα επιλέγουν. Ο καθένας έχει τους λόγους του».
Βραβείο Χορν
«Είναι πολύ σημαντικό να σε τιμάει το σινάφι σου. Εισέπραξα από όλους τη χαρά που το πήρα εγώ. Ηταν γενναιόδωροι όλοι και οι συνυποψήφιοί μου… Είχαν δει το «Mistero Buffo» και πίστευαν ότι το άξιζα. Για μένα προσωπικά ήταν ακόμα πιο σημαντικό γιατί συνέβη πάνω που το είχα ξεχάσει. Μέσα μου θεωρούσα ότι είχε περάσει η φάση για το βραβείο. Είναι ένα τόσο ανδρικό βραβείο. Χορν, τι άλλο να πω. Το όνομά του φτάνει. Είναι μεγάλη τιμή να ανήκεις σε αυτή την ομάδα. Είναι και αγαπησιάρικο. Και ήθελα τώρα με τον «Ρινόκερο» να είμαι αντάξιος του βραβείου».
Φιλοδοξίες
«Φυσικά και έχω φιλοδοξίες να παίξω και στην Επίδαυρο και τους μεγάλους ρόλους… Δεν βιάζομαι όμως καθόλου. Περιμένω. Του χρόνου θα είμαι στο Πόρτα που ξανανοίγει με την Ξένια Καλογεροπούλου και τον Θωμά Μοσχόπουλο. Και χαίρομαι πολύ γι’ αυτό. Ζω το όνειρό μου».
Εκλογές
«Χάος… Με ενδιαφέρει και θα ψηφίσω. Ανησυχώ για τη Χρυσή Αυγή. Με ανησυχούν αυτοί που την ψηφίζουν».

Ετών 33
«Είμαι πάνω στην ανηφόρα, στην άνοδο προς την έξοδο. Στα 33 σου τελειώνει το εφηβικό. Εχει έρθει ο φόβος, οι φιλοδοξίες, η ώρα των αποφάσεων για τον εαυτό μου, για τη δουλειά μου, για τη ζωή μου. Προς το παρόν είμαι μέσα στο σκοτάδι και μαθαίνω τον κόσμο των μεγάλων…».

πότε & πού:
Θέατρο Θησείον – Ενα θέατρο για τις τέχνες (Τουρναβίτου 7, τηλ. 3255.444). Παραστάσεις από Πέμπτη 24/4 ως 11 Μαΐου. Κάθε Πέμπτη – Παρασκευή – Σάββατο – Κυριακή στις 21.00.

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

«Ρινόκερος» του Ιονέσκο.

Μετάφραση – σκηνοθεσία:
Θωμάς Μοσχόπουλος.
Σκηνικά – κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού & Ελλη Παπαγεωργακοπούλου.
Κίνηση: Χρήστος Παπαδόπουλος.
Φωτισμοί: Σοφία Αλεξιάδου.
Παίζουν: Θανάσης Δήμου – Ευαγγελία Καρακατσάνη – Μανώλης Μαυροματάκης – Ηρώ Μπέζου – Γιώργος Παπαγεωργίου – Γιώργος Χρυσοστόμου. Σε συμπαραγωγή με τη «Λυκόφως»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ