«Εast ‘n’ Blues»
«Ερωτας, το πρώτο συναίσθημα. Το «East» είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα, μια ηχογράφηση στην πόλη της τζαζ, τη Νέα Υόρκη, με μουσικούς που ακούω και θαυμάζω σε διεθνές επίπεδο, καθώς και ένα σύνολο συνθέσεων για τις οποίες νιώθω πραγματικά περήφανος. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα μεθυστικό ταξίδι σε τοπία μακρινά αλλά και γνώριμα, υπαρκτά αλλά και φανταστικά».
Νέα Υόρκη
«H Μέκκα της τζαζ, το κέντρο των διεθνών μουσικών εξελίξεων. Πρόσφατα είχα την εμπειρία να παρουσιάσω τον δίσκο μου εκεί και συνειδητοποίησα ότι αυτή η πόλη έχει μιαν ασύλληπτη δυναμική που σε μεταμορφώνει ως μουσικό!».
Συνεργασία στην ηχογράφηση του άλμπουμ
«Στο CD συμμετέχουν μερικοί από τους κορυφαίους μουσικούς της νέας γενιάς της νεοϋορκέζικης σκηνής. Η αφοσίωσή τους στο πρότζεκτ και η ευαισθησία τους όσον αφορά την αισθητική των συνθέσεων ήταν εντυπωσιακές. Ο βραβευμένος με Grammy ντράμερ Ulysses Owens ήταν το μεγάλο αστέρι όσον αφορά τις συμμετοχές και η προσφορά του στον δίσκο ήταν καταλυτική. Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να κάνω και στον διεθνούς φήμης τραγουδιστή Miles Griffith, ο οποίος άφησε την υπογραφή του πάνω στη σύνθεση dive jazz. Ηταν αυτός που με έπεισε να ταξιδέψω και να κάνω αυτή την ηχογράφηση, όταν δανείστηκε μερικές από τις συνθέσεις μου για να τις παίζει με το γκρουπ του στη Νέα Υόρκη. Και οι υπόλοιποι μουσικοί απέδωσαν εκπληκτικά βέβαια, όπως ο πιανίστας Adam Birbaum, ο «δικός μας» Απόστολος Σιδέρης (ο οποίος ζει ως τζαζ μουσικός στη Νέα Υόρκη!..) και ο τρομερός τρομπετίστας Tatum Greenblatt».
Πουέρτο Ρίκο
«Το τζαζ φεστιβάλ του Σαν Χουάν με κάλεσε για συναυλίες αλλά και για την παρουσίαση μιας πολύ ενδιαφέρουσας και διαφορετικής δουλειάς, του πρότζεκτ «Moving Sound» του Δημήτρη Καραλή. Το έργο αυτό είναι ένας συνδυασμός μουσικής και κίνησης. Ο κάθε μουσικός αντιστοιχεί σε έναν χορευτή που εκφράζει τις νότες, τις εκτάσεις, τις δυναμικές του οργάνου με το σώμα του. Η μουσική που συνέθεσα για το «Moving Sound» είναι μια τζαζ σουίτα σε πέντε μέρη και στο Σαν Χουάν θα διευθύνω την ορχήστρα, ενώ ο Δημήτρης σε συνεργασία με την εκπληκτική χορογράφο Ana Santsez-Coldberg θα καθοδηγήσει το χορευτικό μέρος της παράστασης».
Σαξόφωνο
«Ατελείωτη αγάπη σε όρια εμμονής… Σίγουρα αυτό ισχύει και με το πιάνο σε περιόδους συνθετικής έμπνευσης».
Φανκ, άρωμα Ανατολής, μπλουζ
«Τα βασικά στοιχεία που σε συνδυασμό με τη σύγχρονη τζαζ προσέγγιση περιγράφουν τις επιρροές μου στο CD αυτό. Το φανκ παρέα με το μπλουζ είναι μεγάλες μου αγάπες περίπου από την εφηβική ηλικία. Το ανατολίτικο στοιχείο εμφανίζεται σε ένα υποσυνείδητο επίπεδο σαν μακρινό ηχόχρωμα σε κάποιες από τις συνθέσεις».
Δύσκολο όλο το σχέδιο;
«Η απόφαση εμπεριείχε κάποιο ρίσκο, για παράδειγμα θα μπορούσα να συνεργαστώ με μουσικούς που λόγω της διασημότητάς τους θα ήταν δύσκολο να τους επιβάλω κάποιες ενορχηστρωτικές ιδέες μου. Ευτυχώς η συνεργασία μας δεν είχε κανένα τέτοιο πρόβλημα, αντίθετα αγκάλιασαν τη μουσική μου και την αντιμετώπισαν σαν να ήταν δικό τους έργο».
Αξίζει να ασχολείσαι με τη μουσική στην Ελλάδα;
«Στην Ελλάδα υπάρχει πλέον μια πολύ ισχυρή νέα τζαζ σκηνή και ένα πολύ ενεργό κοινό, σε αντίθεση με παλαιότερα. Αυτό δίνει ένα έναυσμα σε μουσικούς που παρουσιάζουν δικό τους υλικό να το προωθήσουν με όρεξη».
Ονειρεύομαι…
«Ονειρεύομαι ταξίδια σε εξωτικές χώρες όπου θα παρουσιάζω τις συνθέσεις μου αλλά αυτό έχει ήδη γίνει (Πουέρτο Ρίκο). Οπότε ονειρεύομαι τη συνέχιση τέτοιων προτάσεων».
Θέλω…
«Να υπάρχει μια ανοδική πορεία στη συνεργασία μου με τους αμερικανούς μουσικούς και στην προώθηση του πρότζεκτ μου στη Νέα Υόρκη».
Μουσική
«Μουσική για μένα σημαίνει χαρά, αισιοδοξία, διέγερση της φαντασίας, περιπέτεια (ειδικά όταν μιλάμε για σύγχρονη τζαζ). Επίσης σημαίνει εθισμός. Για παράδειγμα, όταν δεν παίζω σαξόφωνο για τέσσερις-πέντε ημέρες, αρχίζω και σφυράω ή τραγουδάω αυτοσχεδιασμούς μόνος μου, ασυνείδητα».

Συναυλίες
«Ισον ενδορφίνες. Στις συναυλίες με το γκρουπ μου αυτές οι ορμόνες της ευτυχίας πρέπει να ρέουν σε υπέρτατο βαθμό. Ηδη σκέφτομαι την επερχόμενη εμφάνισή μου στο Half Note στις 8 Μαΐου και νιώθω ευφορία! Στη Νέα Υόρκη διακατέχεσαι από ένα συναίσθημα αδρεναλίνης τη στιγμή που παίζεις. Από τότε που έπαιξα εκεί, ψάχνω να βρω αυτό το συναίσθημα και εδώ στην Ελλάδα. Δεν είναι εύκολο, αλλά πιστεύω ότι το καλύτερο για μένα είναι να πηγαίνω όσο το δυνατόν πιο συχνά εκεί, ώστε να κρατάω την ενέργειά μου στα επίπεδα αυτής της πόλης».
Απελπίζομαι…
«Απελπίζομαι πολύ έντονα αλλά και για πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Η ζωή είναι πολύ μικρή για καταθλίψεις».

Δημιουργώ…
«Δημιουργία για μένα σημαίνει κυρίως σύνθεση. Οταν συνθέτω, περνάω μια περίοδο καθαρής ευτυχίας, όπου τίποτε δεν με αγγίζει αρνητικά».
Κρίση
«Προσπαθώ να προσαρμοστώ στα νέα δεδομένα και πάντα σκέφτομαι ότι αναλογικά με τα δεδομένα της κρίσης είμαι σε ένα σχετικά καλό οικονομικό επίπεδο. Ισως ευτυχώς για μένα, αλλά ποτέ δεν δούλεψα σε μεγάλες παραγωγές με πολλά οικονομικά οφέλη, οπότε δεν καλόμαθα. Οσον αφορά τη μουσική σκηνή της Ελλάδας, η κρίση έκανε και ένα «καλό». Εδιωξε τον κόσμο από τα λεγόμενα ελληνάδικα και την κακή ποπ σκηνή, και τον μετέφερε σε μικρά λαμπάκια με πολύ πιο ποιοτική μουσική (ελληνική και μη)».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ