Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014
 
 

Οι ταινίες της εβδομάδας - Βρικόλακες, Lego και ραδιενεργός έρωτας

Ελάχιστες οι ταινίες της νέας εβδομάδας, ελάχιστο και το ενδιαφέρον τους...
 Οι ταινίες της εβδομάδας -  Βρικόλακες, Lego και ραδιενεργός έρωτας
Ο Μπάτμαν ως Lego στο «The Lego movie».
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος
 
Η Τζέμα Αθερτον στον ρόλο της σύγχρονης βρικόλακα στην «Αιωνιότητα» του Νιλ Τζόρνταν
«Grand central» με τους Λεά Σεντού και Ταχάρ Ραχίμ
Η Ιμογκεν Πουτς έχει ανάγκη για ταχύτητα στο «Need for speed»
 
3  φωτογραφίες

 

Βαθμολογία
5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _: χωρίς άποψη

«The LEGO movie» (ΗΠΑ, 2014) κινούμενα σχέδια σε σκηνοθεσία Φιλ Λορντ και Κρίστοφερ Μίλερ

Η ταινία κινουμένων σχεδίων «The LEGO movie» επιστρέφει στα διάσημα παιχνίδια του τίτλου, κατασκευές από πλαστικά τουβλάκια, τα οποία παρότι είναι μιας σχετικής ηλικίας (υπήρξαν της μόδας στη δεκαετία του 1980) παραμένουν δημοφιλή και στις νεότερες γενιές. Η ταινία παρακολουθεί τις περιπέτειες ενός LEGO ονόματι Εμετ, ενός κοινού και χωρίς προσωπικότητα εργάτη, ο οποίος παρεξηγείται ως αντιστασιακός με στόχο την εξόντωση του μεγιστάνα κυρίαρχου του κόσμου των LEGO. Οπως ο Neon στο «Matrix», ο Εμετ θα γίνει τελικά ο Εκλεκτός πάνω στον οποίο στηρίζεται το μέλλον του κόσμου.
Στο πρώτο μέρος η ταινία είναι σχετικά κουραστική και δυσκίνητη όπως άλλωστε τα ίδια τα παιχνίδια, των οποίων τον ρυθμό οι σκηνοθέτες Φιλ Λορντ και Κρίστοφερ Μίλερ προσπάθησαν να ακολουθήσουν. Ωστόσο ο ρυθμός ανεβαίνει στο δεύτερο μέρος και σε αυτό συμβάλλουν αρκετά όχι τόσο οι ζωντανοί ηθοποιοί (όπως π.χ. ο Γουίλ Φερέλ) όσο οι δεύτεροι ρόλοι στα καρτούν, όπως ο διχασμένος αστυνομικός με τα δύο πρόσωπα (ο «καλός» και ο «κακός») αλλά και οι LEGO εκδοχές διασήμων υπερηρώων όπως ο Μπάτμαν και ο Σούπερμαν.
Δυστυχώς παρακολουθήσαμε την ταινία μεταγλωττισμένη και για μία ακόμη φορά θα πρέπει να επισημανθεί η φτώχεια της χώρας μας σε αυτόν τον τομέα. Οι φωνές δεν ακούγονταν και ήταν ψεύτικες την ώρα που το 3D δεν είχε κανένα στοιχείο εντυπωσιασμού.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE MALL - STER IΛION - ΟDEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ - ΟDEON STARCITY - ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ - AΘΗΝΑΙΟΝ - ΑΕΛΛΩ - ΝΑΝΑ - ΚΗΦΙΣΙΑ - ΑΙΓΛΗ - ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ - ΦΟΙΒΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ATTAΛΟΣ Ν. ΣΜΥΡΝΗ - ΔΙΑΝΑ ΜΑΡΟΥΣΙ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ VILLAGE COSMOS - VILLAGE  ΛΙΜΑΝΙ - ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ STER CENTURY

-----------------------------------

«Αιωνιότητα» («Byzantium», ΗΠΑ/ Αγγλία/ Ιρλανδία) του Νιλ Τζόρνταν με τους Τζέμα Αθερτον, Σέρσε Ρόναν, Σαμ Ράιλι, Τζόνι Λι Μίλερ

Στον πρόσφατο πυρετό των ταινιών με βρικόλακες που δεν λέει να πέσει προστίθεται και η τελευταία ταινία Νιλ Τζόρνταν, σκηνοθέτη του «Παιχνιδιού των λυγμών». Βασισμένη στο θεατρικό έργο «A Vampire story» της Μόιρα Μπαφίνι, η «Αιωνιότητα» έχει σε πρώτο πλάνο δύο γυναίκες, την Κλάρα (Τζέμα Αθερτον) και την Ελενορ (Σέρσε Ρόναν), που κυκλοφορούν στον χρόνο προσπαθώντας, απλώς, να επιβιώσουν. Η Κλάρα έχει την ευθύνη για την καθημερινότητά τους και πουλά το κορμί της για χρήματα. Η Ελενορ, σιωπηλή και μελαγχολική, είναι μια παρατηρήτρια που γράφει διαρκώς στο ημερολόγιό της (είναι και η αφηγήτρια). Αμέσως σκίζει τις σελίδες και τις πετά. Τι έχει μεσολαβήσει στα 200 χρόνια από τότε που έγιναν βαμπίρ και πώς έχουν φτάσει στις μέρες μας; Ο Τζόρνταν κινηματογραφεί με αγάπη την ιστορία τους, νιώθεις ότι τις καταλαβαίνει και ως συνήθως ο κινηματογραφικός λόγος του είναι ελκυστικός. Κάδρα πλούσια σε λεπτομέρειες, χρώματα και φωτισμούς, τα νερά ενός καταρράκτη μετατρέπονται σε αίμα. Εικόνες που συναρπάζουν - όπως συμβαίνει σε όλες τις ταινίες του σκηνοθέτη -, ευρήματα που ανατρέπουν τα στερεότυπα του μύθου των βρικολάκων (οι φόνοι δεν γίνονται με δαγκωματιές αλλά με ένα τεράστιο νύχι). Βέβαια, συχνά πιάνεις τον εαυτό σου να αναρωτιέται για ποιον λόγο συμβαίνουν τα όσα συμβαίνουν. Εχοντας στο παρελθόν ασχοληθεί με τους βρικόλακες στη «Συνέντευξη με έναν βρικόλακα», ο Τζόρνταν δεν θα έδινε ποτέ κάτι συνηθισμένο και κοινότοπο. Δεν περιμέναμε όμως κάτι τόσο χαοτικό, το οποίο σώζεται μόνον χάρη στο στυλ του.  
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ΙΝΤΕΑΛ - ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ - AΘΗΝΑΙΟΝ - VILLAGE ΡΕΝΤΗ - VILLAGE MALL - TPIA ΑΣΤΕΡΙΑ - ΝΑΝΑ CINEMAX

-----------------------------------

«Grand Central» (Γαλλία, 2013) της Ρεμπέκα Ζλοτόφσκι, με τους Λεά Σεντού, Ταχάρ Ραχίμ

Η ομορφιά της φύσης, ο κίνδυνος της μόλυνσης από ραδιενέργεια και ένας αδιέξοδος έρωτας είναι τα στοιχεία που συνθέτουν τη δημιουργία αυτού του κινηματογραφικού κοκτέιλ που ουδείς θα χάσει αν δεν παρακολουθήσει. Με το χαρακτηριστικό, αγέλαστο ύφος του ο πάντα γοητευτικός αλγερινός ηθοποιός Ταχάρ Ραχίμ (πρωταγωνιστής και στο «Πέρα από τη λογική» που προβάλλεται αυτόν τον καιρό) υποδύεται έναν φιλόδοξο και ριψοκίνδυνο νεαρό που πιάνει δουλειά σε ένα εργοστάσιο πυρηνικής ενέργειας στη Γαλλία, μολύνεται από ραδιενέργεια και δεν το αποκαλύπτει. Την ίδια ώρα που διατηρεί ερωτική σχέση με μια συνάδελφό του (η Λεά Σεντού της «Ζωής της Αντέλ»), μέλλουσα σύζυγο του φίλου και συναδέλφου του. Ολα αυτά περιγράφονται μέσα σε ωραία κάδρα και με νατουραλιστικές ερμηνείες και το ραδιενεργό περιβάλλον που αντιπαρατίθεται με την ομορφιά της φύσης δεν αρκούν για να ανάψουν την ταινία της Ρεμπέκα Ζλοτόφσκι, που ενίοτε φλερτάρει επικίνδυνα με την πλήξη.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ΕΛΛΗ - ΑΤΤΑΛΟΣ - ΑΙΓΛΗ 2 ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΚΗΦΙΣΙΑ 2 - ΝΙΡΒΑΝΑ

----------------------------------------

«Need for speed» (ΗΠΑ, 2014) της Ρεμπέκα Ζλοτόφσκι, με τους Λεά Σεντού, Ταχάρ Ραχίμ

«Ανάγκη για ταχύτητα» είναι η μετάφραση αυτής της ταινίας, η οποία προφανώς απευθύνεται σε εκείνους που έχουν αυτή την ανάγκη. Δεν είναι δύσκολο λοιπόν να φανταστεί κανείς τι γίνεται στις ασφάλτους - και ορισμένες σκηνές είναι πραγματικά συναρπαστικές -, όπως δεν είναι δύσκολο να φανταστείς την αδιαφορία απέναντι στο όλο θέμα από όσους δεν έχουν καμία απολύτως ανάγκη για καμία ταχύτητα. Ιστορία βέβαια στοιχειωδώς υπάρχει και έχει να κάνει με έναν παράνομο αγώνα ταχύτητας εκατομμυρίων δολαρίων που μεταδίδει ο διοργανωτής του, ένας Μάικλ Κίτον στο πιο παρανοϊκό του. Ενας ικανός οδηγός (Ααρον Πολ) θέλει να λάβει μέρος στον αγώνα προκειμένου να εκδικηθεί τον κακό αντίζηλό του (Ντόμινικ Κούπερ) που τον έστειλε φυλακή για κάτι που ο πρώτος δεν ευθυνόταν. Σε γενικές γραμμές η ταινία καλύπτει τις προδιαγραφές ενός παρακολουθήσιμου b movie αυτοκινήτων (α λα «Fast and Furious») παρά το γεγονός ότι η διάρκεια ξεπερνά τις δύο ώρες· αδικαιολόγητα μεγάλη και χωρίς ιδιαίτερο δραματουργικό λόγο. Για να καταλάβετε, η ιστορία της ταινίας αρχίζει πολύ προτού ο ήρωας μπει στη φυλακή αλλά η ταινία δεν περιέχει ούτε μία σκηνή από την περίοδο της έκτισης ποινής του που είναι δύο ολόκληρα χρόνια!
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE - STER IΛION - ΟDEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ - ΟDEON STARCITY - ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ - ΑΕΛΛΩ - ΝΑΝΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ VILLAGE COSMOS - VILLAGE  ΛΙΜΑΝΙ - ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ STER CENTURY

>>Προβάλλεται τέλος και το ντοκιμαντέρ του Στέλιου Κούλογλου «Η νονά» (2014), ένα πορτρέτο της γερμανίδας καγκελαρίου Ανγκελα Μέρκελ (ΑΑΒΟΡΑ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ)







Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
-