Τα θερμά συγχαρητήρια για την επιλογή της ταινίας του Γιάννη Οικονομίδη «Το μικρό ψάρι» να διαγωνιστεί στο Φεστιβάλ του Βερολίνου ακούγονταν από κάθε στόμα κατά τη σημερινή συνέντευξη τύπου. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης, ευδιάθετος και χαμογελαστός, σε αντιδιαστολή με το εθιστικά σκοτεινό σύμπαν των ταινιών του, παρουσίασε τους συντελεστές της νέας του δουλειάς και μίλησε για τον κάθε χαρακτήρα του έργου ξεχωριστά, σα να αφηγείται ένα συναρπαστικό παραμύθι για μεγάλα παιδιά.
Ενα παραμύθι που αντί για νεράιδες έχει νονούς της νύχτας, αντί για φεγγαρόσκονη μιλάει για κοκαϊνη και αντί για δράκους έχει πληρωμένους δολοφόνους. Οσο ζόρικα κι αν ακούγονται όμως όλα αυτά, το χιούμορ δεν έλειψε ούτε λεπτό. Ισως επειδή κινηματογραφιστές σαν τον Οικονομίδη, ξέρουν πολύ καλά, ότι όσο πιο στενάχωρο είναι το θέμα, τόσο πιο πολύ χρειάζεσαι ένα παράθυρο για να εισπνέεις λίγο καθαρό αέρα. Προηγουμένως, η κυρία Ειρήνη Σουγανίδου, διευθύνουσα σύμβουλος της feelgood, τόνισε ότι ο Οικονομίδης ήταν «ο πρώτος σκηνοθέτης που έφερε αυτό που λέμε νέο ελληνικό σινεμά σε μία πιο διεθνή βάση». Καλό είναι να μην τα ξεχνάμε αυτά.
Τώρα που αποφυλακίστηκε, ζει μια τριπλή ζωή: εργάτης σε ψωμάδικο, νταραβέρια με τον υπόκοσμο και εκτελεστής συμβολαίων θανάτου. Ο πρωταγωνιστής είπε χαρακτηριστικά, ότι ύστερα από τις δύο προηγούμενες συνεργασίες του με τον σκηνοθέτη, στο «Ψυχή στο στόμα» και στον «Μαχαιροβγάλτη». «εδώ πλέον μιλάμε για έναν άλλο Οικονομίδη, πολύ πιο ώριμο και ανοιχτό σε προτάσεις».
Αναφέρθηκε σε δύο περιστατικά, που τα έκανε να μοιάζουν ξεκαρδιστικά: «είναι τόσο τελειομανής, που για να με σκοτώσει, έπρεπε να πάω από τις 9 το πρωί και τελικά ο πυροβολισμός ακούστηκε στις 11 το βράδυ. Οσο για τα βρισίδια που ακούγονται στην ταινία…εγώ γενικά δεν βρίζω στη ζωή μου. Είπα λοιπόν ότι έπρεπε να απενοχοποιηθώ κι έτσι άρχισα να βρίζω μια μέρα σαν νταλικέρης μπροστά στον καθρέφτη. Ξαφνικά ανοίγει την πόρτα ο γιος μου που μόλις είχε ξυπνήσει, με κοιτάει απορημένος και μου λέει Μαμά πήρες τίποτα; Οχι, κάνω πρόβα για την ταινία αγάπη μου».
Το καστ συμπληρώνεται από πολλούς και αξιόλογους ηθοποιούς, το χαρούμενο κλίμα μαρτυρά ότι η κρίση κατά έναν διεστραμμένο τρόπο κάνει πολύ καλό στο ελληνικό σινεμά, κι όπως ευχήθηκε η Σόνια Θεοδωρίδου στο «Μικρό Ψάρι»: «Αντε! Και με πολλές αρκούδες!». Δεν θα ήταν άσχημη μία Χρυσή Αρκτος για να εμπλουτίσει τη συλλογή του ελληνικού κινηματογράφου από διεθνείς διακρίσεις. Then we take Berlin, όπως λέει και ο Λέοναρντ Κοέν…