από metereologos.gr
Τετάρτη 18 Ιουλίου 2018
 
 

Μαζί πλέον το Μετρό και ο βυζαντινός δρόμος στη Θεσσαλονίκη

Βρέθηκε η λύση για τη συνέχιση κατασκευής του έργου
Μαζί πλέον το Μετρό και ο βυζαντινός δρόμος στη Θεσσαλονίκη
(Ευρωκίνηση)
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Συμφωνία επιτεύχθηκε το βράδυ της Τετάρτης για τον βυζαντινό δρόμο που έχει έρθει στο φως στο κέντρο της Θεσσαλονίκης κατά την ανασκαφή στον σταθμό «Βενιζέλος» του μετρό. Σε σύσκεψη, που έγινε στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης υπό τον υπουργό Πολιτισμού κ. Πάνο Παναγιωτόπουλο και με την παρουσία του δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. Γιάννη Μπουτάρη - εκφραστή της θέσης για τη διατήρηση των ευρημάτων στη θέση τους - τα όποια προβλήματα φαίνεται ότι άρθηκαν και έτσι μπορεί ενδεχομένως να υπάρξει εξέλιξη σ΄ αυτή τη βαλτωμένη υπόθεση. Πρόκειται, θυμίζουμε, για ένα θέμα που έχει διχάσει την πόλη, έχει δημοσιοποιηθεί ευρέως - και στο εξωτερικό - και έχει προκαλέσει καθυστέρηση στην κατασκευή του μετρό.

Κατά τη συζήτηση λοιπόν αποφασίστηκε η παραμονή του δρόμου σε ποσοστό περίπου 80% και η ανάδειξή του σε επισκέψιμο αρχαιολογικό χώρο. Προ της οριστικής διαμόρφωσης όμως, θα γίνει απόσπαση των αρχαιοτήτων ώστε να προχωρήσουν τα έργα του μετρό και στη συνέχεια θα επιστρέψουν στην θέση τους, ακριβώς δηλαδή όπως προβλέπει η σχετική μελέτη που συντάχθηκε από το Τεχνικό Επιμελητήριο (Τμήμα Μακεδονίας – Θράκης) σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Το κόστος της ανέρχεται περίπου στα 5 εκατ. ευρώ.

Κατόπιν αυτών ο κ. Μπουτάρης πρόκειται να αποσύρει την αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη μεταφορά των αρχαιοτήτων ενώ αναμένεται στη συνέχεια και η συζήτηση της μελέτης στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.



Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Προσωρινή διαταγή του ΣτΕ για τα αρχαία του μετρό ζητεί ο Μπουτάρης 
Σταμάτησαν πάλι τα έργα στο Μετρό Θεσσαλονίκης 
Βέτο Μπουτάρη για τον βυζαντινό δρόμο στον σταθμό του Μετρό 
Χρυσοχοϊδης: Το Μετρό Θεσσαλονίκης μπορεί να προχωρήσει ανεμπόδιστα 
Γιάννης Μπουτάρης: «Δεν νομιμοποιώ ένα ναζιστικό κόμμα» 
Θεσσαλονίκη: Μηνύσεις στην Αττικό Μετρό ετοιμάζουν οι επιχειρήσεις  
 
 
σχόλια (6)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    τά αθηνοκεντρικά | 30/08/2013 09:10
    Είναι πασίγνωστο ότι στή Θεσσαλονίκη κυριαρχεί ένα κόμπλεξ γιά τήν Αθήνα σέ όλα, από τό ποδόσφαιρό έως τήν Αρχαιολογία, καί φυσικά δέν θά έμενε έξω τό Μετρό...Στήν Αθήνα έγινε ένα τεράστιο έργο, χωρίς νά ανακατευθούν δήμαρχοι, πολίτες, υπουργικά συμβούλια κλπ κλπ. Οι αρμόδιοι μόνο συνεργάζονταν καί τό ΚΑΣ αποφάσιζε, καί τό αποτέλεσμα ηταν νά επαινεθεί όχι μόνο τό έργο πού έσωσε τήν Αθήνα, αλλά καί η διάσωση καί προβολή τών τόσο σπουδαίων πραγματικά ευρημάτων.τών 25 μεγάλων ανασκαφών.
    Αθηναίος
    απάντηση35
     
     
    Κρίμα, χάθηκε η ευκαιρία! | 29/08/2013 19:58
    Τα αρχαία δεν πρόκειται να επανέλθουν. Η μόνη λύση είναι η μη-απόσπασή τους και φυσικά η κατασκευή του σταθμού με τα αρχαία στη θέση τους. Το 2013 υπάρχουν πολλές τέτοιες τεχνικές λύσεις. Οι 2 άμισθες επιτροπές ΑΠΘ ΤΕΕ δεν τις γνωρίζουν και καταδικάζουν τα αρχαία. Αμέσως μετά τη μεθοδευμένη απόσπαση θα βρεθούν αρχαία προγενέστερων εποχών δηλ. νέες καθυστερήσεις και απροσδιόριστες δαπάνες. Μία μελέτη διατήρησης σημαίνει συγκεκριμένη δαπάνη. Κερδίζουν οι αρχαιολόγοι λόγω επαναπρόσληψης και αυτό είναι το μόνο θεμιτό και σεβαστό . Η προσφυγή του κ. δημάρχου ήταν σωστή αλλά την ακυρώνει ο ίδιος. Θα υπήρχε πληθώρα λύσεων διατήρησης αρχαίων και σταθμού, ως αποτέλεσμα αρχιτεκτονικού διαγωνισμού.
    panos
    απάντηση50
     
     
     
    Μάλλον λάθος πληροφορίες... | 29/08/2013 09:54
    Να διορθώσω το άρθρο σε μερικά σημεία. Το θέμα των αρχαιοτήτων δεν δίχασε την πόλη. Ολοι ήθελαν να μείνουν οι αρχαιότητες στην θέση τους, εκτός από τους υπαλλήλους της κατασκευάστριας και τις αθηνοκεντρικές υπηρεσίες που συμφώνησαν ασμένως με την κατασκευάστρια. Επίσης, δεν καθυστέρησε το έργο λόγω της διαφωνίας αυτής. Το έργο καθυστερεί λόγω της προφανούς αδυναμίας της εταιρίας να κατασκευάσει ένα έργο διαφορετικό από αυτό που πήρε στον διαγωνισμό, λόγω των λάθος μελετών. Το έργο καθυστερεί λόγω της προφανούς αδυναμίας της επιβλέπουσας αρχής να το διαχειριστεί, καθώς άγεται και φέρεται από την κατασκευάστρια και δεν επιβάλλει τις σωστές λύσεις. Τα αρχαία είναι μόνο άλοθι για τα λάθη τους.
    Αλέξανδρος Αθ.
    απάντηση1036
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων