Ηρθαν, είδαν, αγόρασαν και κάποια σουβενίρ που βρήκαν σε μαγαζάκια στον δρόμο τους και απήλθαν. Το ανέκδοτο «Τι είδε ο Γιαπωνέζος» μπορεί να είναι παλιό, στην περίπτωσή μας όμως καίριο. Ρωτήστε τους! Μάθετε τι τους αρέσει, πώς τους αρέσει και γιατί. Καταγράψτε φύλα, ηλικίες, επίπεδο μόρφωσης, ειδικά ενδιαφέροντα. Πρόκειται για στοιχεία που με την κατάλληλη μελέτη μπορεί να οδηγήσουν στην επόμενη ημέρα του αρχαιολογικού τουρισμού. Το κατ’ εξοχήν ζητούμενο δηλαδή για την Ελλάδα, αφού τον ήλιο και τη θάλασσα τα έχει εκμεταλλευθεί ανηλεώς –χώρια που από αυτά έχουν κι άλλοι… Από όσο γνωρίζω, όμως, ως τώρα μόνο το Μουσείο Ακρόπολης έχει ξεκινήσει μια έρευνα αυτού του είδους. Θα μπορεί έτσι να δημιουργεί πακέτα επισκέψεων και ξεναγήσεων, ακόμη και αγορών –γιατί όχι; –για συγκεκριμένες ομάδες επισκεπτών με ανάλογα οφέλη. Στόχος, όπως είναι φυσικό, η αύξηση του ενδιαφέροντος του κοινού. Παρατηρώντας με χαρά τους τελευταίους μήνες τις ανοδικές τιμές στην επισκεψιμότητα των μουσείων και των αρχαιολογικών χώρων, σκέφτομαι, παρ’ όλα αυτά, πόσο απέχουμε ακόμη από τα απόλυτα νούμερα που θα γέμιζαν τα ταμεία μας. Αν για να περάσει η κρίση απαιτείται αντεπίθεση, καλά θα κάνουν εκεί στο υπουργείο να μην αργούν.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ