από metereologos.gr
Παρασκευή 25 Μαΐου 2018
 
 

«Το Μέγαρο Μουσικής δεν κλείνει, δεν υποβαθμίζεται»

Τα θέματα προτεραιότητας για τον υπουργό Πολιτισμού Πάνο Παναγιωτόπουλο
«Το  Μέγαρο Μουσικής δεν κλείνει, δεν υποβαθμίζεται»
Πηγή: EUROKINISSI/ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

«Το Μέγαρο Μουσικής δεν κλείνει, δεν υποβαθμίζεται! Αντίθετα ο ρόλος του θα επεκταθεί ως  άξονας με αναφορά σε θέματα πολιτισμού. Για το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων, κομβικό οργανισμό για το υπουργείο Πολιτισμού θα ληφθούν άμεσα αποφάσεις. Το μετρό Θεσσαλονίκης θα προχωρήσει με σεβασμό στο εξαιρετικό μνημείο του αστικού Βυζαντίου, που έχει αποκαλυφθεί και με απόφαση που θα ληφθεί σε συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους φορείς». Αυτά είναι τα θέματα πρώτης προτεραιότητας για τον υπουργό Πολιτισμού κ. Πάνο Παναγιωτόπουλο,
«κατεπείγοντα» για την ακρίβεια, όπως ο ίδιος τα χαρακτήρισε το μεσημέρι σε μία άτυπη, πλην διεξοδική συζήτηση με τους διαπιστευμένους στο ΥΠΠΟ δημοσιογράφους.

 «Για το Μέγαρο Μουσικής απαιτείται νομοθετική ρύθμιση. Επιβάλλεται να μπει σε μία σταθερή τροχιά. Δεν μπορεί να κινδυνεύει ο κ. Μάνος ή οποιοσδήποτε είναι σ΄αυτή τη θέση να γίνει δεσμώτης. Γιατί πραγματικά ο άνθρωπος κινδύνευσε να μπει στη φυλακή, για θέματα ΙΚΑ και άλλα. Είναι εξαιρετικά επείγον, λοιπόν, να δοθεί λύση», είπε ο υπουργός. Οσον αφορά το μετρό της Θεσσαλονίκης και το πρόβλημα που έχει ανακύψει με την αποκάλυψη του βυζαντινού δρόμου, αφού διαβεβαίωσε χαριτολογώντας, ότι δεν προτίθεται... να περάσει επάνω από το πτώμα (!) του κ. Μπουτάρη, με τον οποίο συνδέεται φιλικά άλλωστε,  κατέστη σαφές, ότι τάσσεται υπέρ του διαλόγου.
«Είναι πολύ μεγάλη πρόκληση για τον πολιτισμό η ανάληψη της προεδρίας στην Ε. Ε. από τον Ιανουάριο του 2014, ειδικά σε συνδυασμό με το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και καταβάλλονται προσπάθειες ώστε τα εγκαίνιά του να γίνουν σ΄ αυτό το διάστημα», είπε εξάλλου ο κ. Παναγιωτόπουλος επισημαίνοντας ότι ένα θέμα καθυστέρησης που υπήρξε στα χρονοδιαγράμματα έχει πλέον αντιμετωπισθεί.

 «Η Ελλάδα έχει το συγκριτικό πλεονέκτημα που λέγεται πολιτισμός» είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος. «Αλλά εδώ και πολλές δεκαετίες δεν έχουμε βρει τον τρόπο να τον προβάλλουμε σωστά, κυρίως στο εξωτερικό», πρόσθεσε, επισημαίνοντας πράγματι ένα από τα βασικά σημεία στα οποία χωλαίνει η γενικότερη αντιμετώπιση του  πολιτισμού.  Και  εδώ έφερε ως  παράδειγμα το θέμα της προβολής του Βυζαντινού Μουσείου όπου έγινε η συνάντηση, ενός μουσείου πρώτης γραμμής, που ωστόσο δεν περιλαμβάνεται  στα τουριστικά πακέτα.

 Κάτω από τις φιλόξενες ομπρέλες του καφέ του μουσείου πάντως, με χαλαρή διάθεση και αναμένοντας  τον υφυπουργό Αθλητισμού  κ. Γιάννη Ανδριανό με τον οποίο όπως  πολλάκις  δήλωσε ο υπουργός έχουν «σχέση χημείας», ίσως  και λόγω γειτνίασης Αρκαδίας - Αργολίδας που είναι οι γενέτειρες  των  δύο αντίστοιχα, ο ΑΕΚτζής κ. Παναγιωτόπουλος, φάνηκε ήδη «διαβασμένος» στα  περισσότερα θέματα. Ετσι:

 Αναφορικά με τον κινηματογράφο πρόκειται, όπως είπε να υπάρξουν τροποποιήσεις του νομοθετικού πλαισίου (Νόμος Γερουλάνου) που θα ικανοποιήσουν την συντριπτική πλειοψηφία των ενδιαφερομένων ενώ αναφέρθηκε ειδικά στην στήριξη των κινηματογραφιστών όταν βγαίνουν στο εξωτερικό. Οσο για το ΕΚΕΒΙ, που όπως είναι γνωστό είναι κλειστό επίκεινται συζητήσεις.

Υπό διερεύνηση εξάλλου βρίσκεται το θέμα της προκήρυξης διαγωνισμού για την ανάδειξη του πρώτου διευθυντή του Μουσείου Ακρόπολης, καθώς ο υπουργός εμφανίστηκε σκεπτικός ως προς τα προσόντα, που θα πρέπει να έχει, κι αυτό σε αντιστοιχία με την απάντηση στο ερώτημα: Πώς θέλουμε να είναι ο διευθυντής ενός μουσείου; Να είναι μάνατζερ και μαζί επιστήμονας ή κάτι άλλο; «Δεν μου αρέσει να κινούμαι στις άκρες του εκκρεμούς. Θέλω το μέσον με την έννοια του μέτρου», είπε χωρίς να ανοίξει περισσότερο τα χαρτιά του καθώς «το θέμα των διευθυντών των μουσείων θα το δούμε γενικότερα», όπως ανέφερε.

 Η ανασυγκρότηση του υπουργείου, όσον αφορά τον προϋπολογισμό του, τον Οργανισμό και τις κτιριακές εγκαταστάσεις αποτελούν επίσης σημαντικές εκκρεμότητες που καλείται να κλείσει ο υπουργός. Ειδικά για το νέο κτίριο στο οποίο θα πρέπει να στεγαστούν όλες οι υπηρεσίες του ΥΠΠΟ (σήμερα είναι διασκορπισμένες σε 17 κτίρια στην Αθήνα) προκρίνεται _όπως έχει αναφερθεί άλλωστε_ το πρώην εργοστάσιο Τσαούσογλου στην Πειραιώς 260, όπου φιλοξενούνται και εκδηλώσεις του Ελληνικού Φεστιβάλ. Απομένουν ωστόσο προς επίλυση πολλά ζητήματα και συνεννοήσεις με την Εθνική Τράπεζα στην οποία ανήκει.

 Το ΤΑΙΠΕΔ εξάλλου έκανε αισθητή την παρουσία του και στον 5ο όροφο του κτιρίου της οδού Μπουμπουλίνας _ανήκει στα υπό εκποίηση κτίρια_ όπου ο υπουργός είδε _με τα μάτια του_ κάποιους να περιφέρονται, ενδεχομένως επενδυτές για  να δουν τους χώρους!

 Η γενικότερη κατάσταση της χώρας άλλωστε δεν αφήνει αλώβητο τον πολιτισμό, όπως συχνά επισήμανε ο υπουργός. «Δεν είμαι της λογικής ότι τα πάντα είναι χρήμα. Αλλά ένα μίνιμουμ χρειάζεται. Αξιοπρέπεια, αυτοσεβασμός, αυτογνωσία είναι το τρίπτυχο που πρέπει να σταλεί ως μήνυμα στην δύσκολη περίοδο που διανύουμε»,δήλωσε ο  υπουργός.

 Από το μέτωπο του ΕΣΠΑ τέλος, τα καλά νέα δια στόματος της γενικής γραμματέως του υπουργείου κυρίας Λίνας Μενδώνη,που  επίσης  ήταν παρούσα, καθώς στις 30 Ιουνίου που έληγε η προθεσμία για την απορροφητικότητα των έργων, το ΥΠΠΟ ήταν σε θέση να ανταποκριθεί άψογα. Οπως είπε εξάλλου η ίδια περισσότερα από 600 έργα είναι ενταγμένα στο ΕΣΠΑ σε όλη τη χώρα ενώ ο βαθμός απορροφητικότητας των κονδυλίων ορίζεται σε 45 - 50% παρ΄ ότι μερικά έργα εντάχθηκαν μόλις χθες.



Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αγωνία εκφράζουν οι εργαζόμενοι του Μεγάρου Μουσικής 
Συνάντηση Σαμαρά-Μάνου στο Μέγαρο Μαξίμου 
 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
-