από metereologos.gr
Πέμπτη 19 Ιουλίου 2018
 
 

Η Πάττι Σμιθ με επιτυχίες και παραινέσεις για την κρίση

Η 67 χρονη ροκ ποιήτρια γκρέμισε τον καθωσπρεπισμό του Ηρωδείου
Η Πάττι Σμιθ με επιτυχίες και παραινέσεις για την κρίση
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Η Πάττι Σμιθ, αυτή η 67 χρονη ροκ ποιήτρια, γκρέμισε χθες το βράδυ τον καθωσπρεπισμό του Ηρωδείου, καλώντας τον κόσμο να εγκαταλείψει τις κερκίδες , να βρεθεί μπροστά της στο ημικύκλιο και να του χαρίσει μια από τις πιο μαγικές βραδιές με τα καλύτερα της τραγούδια και την πανσέληνο να κρέμεται πάνω από τα κεφάλια των χιλιάδων φίλων της.

Από νωρίς το Ηρώδειο είχε αρχίσει να γεμίζει με όλων των ειδών τις ηλικίες. Παλιότεροι που την είχαν ξανακούσει στον Λυκαβηττό ( σε μια από τις πιο ζεστές ροκ βραδιές της) και στο Rockwave, αλλά και νεότεροι που έχουν διαβάσει για τον μύθο της αβάν γκαρντ πανκ –ροκ περσόνας, είχαν ακούσει τους δίσκους της και ήρθαν να την δουν για πρώτη φορά.

Η συναυλία ξεκίνησε μα τραγούδια από τον τελευταίο της δίσκο Banga και το κοινό ήταν ένθερμο στο χειροκρότημα. Αλλά μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν ήταν ροκ συναυλία. Έλειπε κάτι, αυτή η ροκ αίσθηση που  συνδέει το κοινό με την μπάντα που παίζει. Η  ίδια η Πάττι Σμιθ ανέλαβε να αποκαταστήσει το κενό. Αφήνοντας την μπάντα της να παίζει ρυθμικά κομμάτια κατέβηκε μόνη στο ημικύκλιο χορεύοντας. Μια κοπέλα ντυμένη στα άσπρα έκανε την αρχή. Πήδηξε τις θέσεις και βρέθηκε δίπλα της να χορεύει. Σε δευτερόλεπτα ο χώρος μπροστά στη σκηνή γέμισε  κόσμο που χόρευε μαζί της.  Η Πάττι Σμιθ ανέβηκε και πάλι τη σκηνή καλώντας σε ένα ροκ πάρτυ και τραγουδώντας το παλιό, από τη δεκαετία του ΄50,  και πάντα δυνατό κομμάτι Summertime Blues του Έντι Κόχραν.

Η Πάττι Σμιθ έδειχνε  χαρούμενη, μίλησε πολλές φορές για το πόσο της αρέσει που είναι και πάλι στην Αθήνα και την Ελλάδα. Πόσο συγκινημένη που τραγουδάει στον χώρο που εμφανίστηκε ένας Παβαρότι και μία Μαρία Κάλλας. Μίλησε για την κρίση, προέτρεψε να αντισταθούμε σε αυτήν, να μη μας πάρει από κάτω, ο δρόμος είναι μακρύς ακόμα , είπε. Επαναλάμβανε συχνά την ανάγκη να αισθανόμαστε ελεύθεροι, να είμαστε δημιουργικοί και αισιόδοξοι.

Όσοι την είχαμε ξανακούσει από κοντά διαπιστώσαμε ότι η φωνή της δεν έχει χάσει τίποτα από την ένταση και την εκφραστικότητά της. Πολλές φορές αυτοσχεδίαζε πάνω στους στίχους των τραγουδιών της. Ακούσαμε  ένα νέο τραγούδι αφιερωμένο στην άδικα χαμένη Έιμι Γουάινχαουζ, μια υπέροχη μπαλάντα του Νιλ Γιάνγκ , ένα τραγούδι αφιερωμένο στους ποιητές όλου του κόσμου και φυσικά το αγαπησιάρικο The night belongs to lovers. H  συναυλία ολοκληρώθηκε με μια σούπερ απόδοση της παλιότερης επιτυχίας της Gloria και έκλεισε στο ανκόρ με το κλασικό πια People have the power.

Δύο ώρες ακριβώς έμεινε η Πάττι Σμιθ πάνω στη σκηνή, χωρίς διάλλειμα, χωρίς ανάσα.  Απόλυτη επαγγελματίας, χωρίς βεντετισμούς, έβγαινε και έμπαινε μαζί με το συγκρότημα που αποτελείτο από πολύ καλούς περφόρμερ.  Η βραδιά ήταν μαγική. Το είδαμε στα πρόσωπα αυτών που έβγαιναν. Ικανοποίηση:  οι μύθοι λειτουργούν ακόμα.

Δεν έχουμε πια παρά να περιμένουμε το βιβλίο της «Just Kids» που θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο από τον Κέδρο. Είναι η εξιστόρηση των νεανικών της χρόνων, της σχέσης της με τον μετέπειτα διάσημο φωτογράφο Ρόμπερτ Μάπλθορπ, της εποχής του ροκ. «Γράφω για την εποχή που και οι δυο ήμασταν μπερδεμένοι, άχαροι και αδέξιοι προσπαθώντας να ανακαλύψουμε τον εαυτό μας. Πάρα πολλοί άλλοι έχουν προσπαθήσει να αναπλάσουν εκείνη την περίοδο, διηγούμενοι ιστορίες για μας. Δεν κατάφεραν, όμως, να αποδώσουν την ατμόσφαιρα, τη μαγεία εκείνων των ημερών».

 



Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πάτι Σμιθ: «Η καρδιά και η σκέψη μου είναι στην Ελλάδα» 
 
 
σχόλια (10)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Αγλωσσία | 25/06/2013 00:36
    Ακριβώς κ. Κακέ. Έχουμε τόσες ελληνικές λέξεις, δε φτάνουν; Παλιότερα λέγαμε για συγκροτήματα, πιο παλιά για ορχήστρες. Στο Μπρίστολ μεγαλώσαμε για να χρησιμοποιούμε αγγλικές λέξεις εκεί που υπάρχουν ελληνικές; Δεν ξέρω αν με αντερστάντατε...
    Θωμάς
    απάντηση31
     
     
     
    Ο Τροπος και ο τοπος | 24/06/2013 22:26
    Πας ν ' ακουσεις μια συναυλια , ο χωρος ιερος η μουσικη αρμονικη, οι στιχοι ποιητικοι, η νυχτα μαγικη κ' ομως ...θες να χορεψεις να συμμετεχεις και σκεφτεσαι ... στο ηρωδειο δεν ταιριαζουν αυτα . Τοτε κατεβαινει στην πλατεια μια τρελοκοτσιδου 67 χρονων και σου μαθαινει πως οι ΑΝΘΡΩΠΟΙ ειναι που θετουν το ΙΕΡΟ με τον τροπο τους . Ξαφνικα το σκηνικο αλλαζει , καλλιτεχνης κ' κοινο αλληλεπιδρουν χωρις φορμαλισμο ,δημιουργωντας κατι νεο στο τοπιο ,δημιουργωντας κατι ΔΙΟΝΥΣΙΑΚΟ Αυτο προσδιδει ιεροτητα στον χωρο .
    ΠλατωΝικος
    απάντηση92
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    ta berdepses kaimene.... | 24/06/2013 18:27
    Στο τμήμα η μπάντα "The Shrine" επειδή έχουν μακριά μαλλιά ( Οι εφημερίδες 25/4/2013). Αγαπητέ κύριε (και συμπαθητικές σχολιογράφε) η λέξη μπάντα δεν αναφέρεται μόνον στις κλασικές μπάντες της Φιλαρμονικής αλλά και στα ροκ συγκροτήματα από το αγγλικό the band.
    a.kakos
    απάντηση52
     
     
    Ποτέ δεν ξέρετε... | 24/06/2013 12:42
    Ίσως και να ήμουν εκεί κ. Κακέ. Δεν είναι καθόλου κακό να προσαρμόζονται οι χώροι, ούτε κάνω κριτική στην Σμιθ, ίσα ίσα. Με τον Μπασκόζο τα βάζω. Αλλά μια τέτοια προσαρμογή δε σημαίνει ότι πρέπει να προσβάλλουμε το προηγούμενο. Ας έγραφε για τα καλά της Σμιθ και της μπάντας του Δήμου Τριφυλλίας (δε νομίζω ότι πρέπει να είσαι άγλωσσος για να ακούς τέτοια μουσική, ίσα ίσα που η Σμιθ είναι πολύ προσεγμένη στη γλώσσα της, και τηρουμένων των αναλογιών δε θα έπεφτε σε τέτοιο ατόπημα αν ήταν ελληνίδα), χωρίς να χρειαστεί να πει ότι οι προηγούμενοι είναι καθωσπρεπιστές. Τι έγινε, η ψάχνουμε είδωλα για να τα γκρεμίσουμε; Ή ότι αν ακούμε πανκ πρέπει να σταματήσουμε να μιλάμε ελληνικά; Στη μπάντα...
    Θωμάς
    απάντηση27
     
     
    δεν ήσασταν εκεί... | 24/06/2013 09:25
    Εμείς οι άλλοι καταλάβαμε ότι δεν ήσασταν εκεί κ. Θωμά....δεν είναι κακό που και που οι χώροι να χάνουν το όποιο ύφος τους και να γίνονται κάτι άλλο για να προσαρμοστούν σε μια άλλου είδους παράσταση.
    a.kakos
    απάντηση104
     
     
     
    Και πολύ χύμα άμα λάχει... | 23/06/2013 18:03
    Κ. Μπασκόζε, σε αθλητική εφημερίδα γράφετε; Ένας χώρος που ορίζεται από κάποιο σεβασμό στο ήθος των παραστάσεων, είναι καθωσπρεπιστικός; Νομίζω ότι αυτό είναι τουλάχιστον αναιδές. Δεν ξέρω αν η ορχήστρα της Σμιθ σας θύμιζε τη μπάντα του Δήμου Φιλιατρών για να την αναφέρετε κι αυτήν ως μπάντα, αλλά πάντως οι συνειρμοί που κάνετε "όλο το Ηρώδειο ένα πάρτυ", υπό τους ήχους της, δε σέβονται ούτε την παράδοση του χώρου, ούτε, νομίζω, την ίδια τη Σμιθ, που τίμησε τα 'καθωσπρέπίστικα' πρόσωπα της Κάλλας και του Παβαρότι. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα για να πουλάμε νεανικό ύφος.
    Θωμάς
    απάντηση2524
    Απαντήσεις  2 | Εμφάνιση όλων