Πόσο άλλαξε το πολιτιστικό τοπίο με το Μουσείο Ακρόπολης; Τέσσερα χρόνια μετά τα εγκαίνια, τα οφέλη συνεχίζονται, οι καλές στιγμές που ζούμε μέσα σε αυτό αποτελούν πλέον μια σταθερά στη ζωή μας, γιατί το σημαντικότερο έχει επιτευχθεί: το Μουσείο Ακρόπολης έχει γίνει στέκι για τους Αθηναίους και διαρκής πόλος έλξης για επισκέπτες, Ελληνες και ξένους. Ποιο άλλο ελληνικό μουσείο μπορεί να προβάλει αυτή την επιτυχία; Ούτε στην Αθήνα με το πλήθος των δημόσιων μουσείων ούτε στη Θεσσαλονίκη ούτε σε άλλες πόλεις, παρ’ ότι και εκεί δημιουργήθηκαν ανάλογες υποδομές, υπήρξε η ίδια αποδοχή. Μπορεί φυσικά να πει κανείς ότι με το brand name της Ακρόπολης όλα είναι δυνατά. Εν μέρει, αγαπητοί. Γιατί η διαχείριση του ονόματος, που είναι το μεγάλο ζητούμενο σε τέτοιες περιπτώσεις, μπορεί να είναι καταλυτική. Και επανέρχομαι συγχύζοντας για μία ακόμη φορά τους φίλους αρχαιολόγους: ανεξάρτητα –ως έναν βαθμό, φυσικά –θα πρέπει να λειτουργούν τα μεγάλα μουσεία της χώρας. Διευθυντές που να συνδυάζουν την επιστημονική κατάρτιση όχι μόνο αρχαιολογικού έργου αλλά και διοικητικής μαεστρίας θα πρέπει να τοποθετούνται επικεφαλής. Δεν είναι μόνο τα πτυχία και τα «μόρια» που συγκεντρώνει ο καθένας ώστε να προηγηθεί στην ιεραρχία. Είναι καιρός να προσμετρηθούν και τα προσόντα διαχείρισης του πολιτισμού.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ