Με τη δεύτερη επιστροφή της ανδροπαρέας του «Hangover», ένα γυναικείο δράμα της γαλλίδας Αν Φοντέν στην Αυστραλία και δυο ιδιαίτερες επανεκδόσεις η νέα κινηματογραφική εβδομάδα

Βαθμολογία

5:εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _ :χωρίς άποψη
«The hangover, part 3» (ΗΠΑ, 2013) του Τοντ Φίλιπς, με τους Μπράντλεϊ Κούπερ, Εντ Χελμς, Ζακ Γαλιφιανάκις, Τζάστιν Μπάρθα, Τζον Γκούντμαν, Κεν Τζέονγκ
Εφόσον οι εισπράξεις των δύο προηγούμενων ταινιών «Hangover» στα ταμεία των αιθουσών όλου του κόσμου ήταν αστρονομικές, φυσικό είναι που ένα τρίτο «Hangover» έρχεται σήμερα να ολοκληρώσει τον πιο αστείο κινηματογραφικό πονοκέφαλο που άρχισε το 2009. Τότε που η ανδροπαρέα των Μπράντλεϊ Κούπερ, Εντ Χελμς, Ζακ Γαλιφιανάκις και Τζάστιν Μπάρθα βρέθηκε στο Λας Βέγκας για το ύστατο εργένικο πάρτι του τελευταίου και τον… έχασε λίγο πριν από τον γάμο του. Η ανεύρεσή του είχε αποτέλεσμα μια απίστευτη αλυσίδα περιπετειών σε μια από τις καλύτερες αμερικανικές κωμωδίες των τελευταίων 20 χρόνων, που συγχρόνως ανέδειξε το κωμικό ταλέντο του ελληνικής καταγωγής Γαλιφιανάκις στον ρόλο του μπούφου της παρέας. Ωστόσο από την πρώτη «συνέχεια» που το 2011 ακολούθησε στην Μπανγκόκ έλειπαν η αμεσότητα και η πρωτοτυπία της πρώτης ταινίας, παρ’ ότι και το Νο 2 είχε διασκεδαστικές στιγμές.
Στην τρίτη ταινία, που είναι μια σκάλα ανώτερη από τη δεύτερη, όλα ξεκινούν από τον Γαλιφιανάκις, ο οποίος έχει πλέον εξελιχθεί σε κινητή καταστροφή· τόσο βλάκας που όταν αγοράζει μια καμηλοπάρδαλη για κατοικίδιο ζώο προκαλεί άθελά του τεράστιο ατύχημα σε εθνική οδό και ένα μοιραίο έμφραγμα στον πατέρα του που μένει στον τόπο. Οι φίλοι του αποφασίζουν να τον βοηθήσουν και φυσικά θα συμβεί ακριβώς το αντίθετο, αφού εκείνοι είναι που θα χρειαστούν βοήθεια όταν πέφτουν πάνω σε έναν βαρόνο των ναρκωτικών (Τζον Γκούντμαν). Ο τελευταίος θα τους χρησιμοποιήσει για να αποκτήσει τα λεφτά που του έκλεψε ο κ. Τσάου (Κεν Τζέονγκ), ο gay κινέζος γκάνγκστερ που γνώρισαν στην πρώτη κιόλας ταινία. Για ακόμη μία φορά λοιπόν ο Τζάστιν Μπάρθα θα εξαφανιστεί από το προσκήνιο και οι υπόλοιποι τρεις θα βρεθούν στο χάος στην προσπάθειά τους να τον βρουν.
Ειδοποιός διαφορά της τρίτης ταινίας σε σχέση με τις δύο προηγούμενες είναι ότι οι εξελίξεις αυτή τη φορά δεν έρχονται ανώδυνα, αφού, με τους γκάνγκστερ και τα δισεκατομμύρια στη μέση, θα μεσολαβήσουν και αρκετοί φόνοι. Εν προκειμένω τον πρώτο λόγο φαίνεται να έχει ο κ. Τσάου, ο οποίος διανύει την πιο διεστραμμένη φάση της ζωής του έχοντας δραπετεύσει από τις φυλακές της Μπανγκόγκ και έχοντας βρει καταφύγιο στην Τιχουάνα του Μεξικού ταΐζοντας κοκόρια με… κοκόρια και κοκαΐνη προκειμένου να είναι αποτελεσματικά στις κοκορομαχίες. Οι στιγμές του Γαλιφιανάκις είναι όπως πάντα ξεκαρδιστικές, είτε όταν τραγουδά το «Αβε Μαρία» στην κηδεία του πατέρα του είτε όταν προσπαθεί να παραμείνει cool παρ’ ότι στην πραγματικότητα είναι κατουρημένος από τον φόβο του.
Ολα δείχνουν πάντως ότι ο μύθος του «Hangover» βρίσκεται πλέον στη δύση του και ότι μια περαιτέρω ταινία θα μοιάζει με ξεχειλωμένο ελατήριο. Το γεγονός ότι το φιλμ κλείνει στο Λας Βέγκας, εκεί απ’ όπου άρχισε η όλη ιστορία, δηλώνει ότι αν θα ξαναγυριστεί ταινία «Hangover» αυτό θα γίνει ύστερα από πάρα πολύ καιρό –ή τουλάχιστον αυτό εύχεται κανείς.
Βαθμολογία: 2
ΑΙΘΟΥΣΕΣ: ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟ – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ – CINE ΨΥΧΙΚΟ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ, Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ODEON KOSMOPOLIS MAΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER IΛION – ΝΑΝΑ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ – ΦΟΙΒΟΣ – ΦΙΛΟΘΕΗ – ΧΛΟΗ, ΚΗΦΙΣΙΑ – ΡΙΑ, ΒΑΡΚΙΖΑ – ΑΛΣΟΣ, Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ, ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΑΜΙΚΟ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΑΡΚΑΔΙΑ ΒΥΡΩΝΑΣ – ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ – ΚΟΡΑΛΙ, ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ – ΑΛΙΚΗ, ΔΡΟΣΙΑ – ΜΑΡΙΕΛ, Π. ΡΑΦΤΗ – ΣΙΣΣΥ, Ν. ΜΑΚΡΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ VILLAGE COSMOS – VILLAGE COSMOS COOL – ODEON ΠΛΑΤΕIA – STER – ΠΑΝΟΡΑΜΑ – ΝΑΤΑΛΙ
————————————————
«Ιδιαίτερες αδυναμίες» («Two mothers», Γαλλία/Αυστραλία, 2013) της Ανν Φοντέν, με τους Ναόμι Γουότς, Ρόμπιν Ράιτ , Τζέιμς Φρέτσβιλ, Ξαβιέ Σαμουέλ
Για τις σαραντάρες που ισούνται με δύο εικοσάρες τα έχει πει και η αείμνηστη η Ρίτα Σακελλαρίου. Και σίγουρα μπόρεσε να τα πει πολύ καλύτερα από τη γαλλίδα σκηνοθέτρια των «Ιδιαίτερων αδυναμιών» Ανν Φοντέν που κινείται πάνω – κάτω στην ίδια λογική αλλά σε πιο δραματικούς τόνους.
Παρά το μπεστ σέλερ της Ντόρις Λέσινγκ που είχε στα χέρια της, η Φοντέν δεν κατάφερε να φτιάξει μια ιστορία με νεύρο στην αφήγηση, όπως περιμένεις από το περιεχόμενο της ταινίας. Οι «Ιδιαίτερες αδυναμίες» είναι η ιστορία δύο γυναικών άνω των σαράντα (Ναόμι Γουότς, Ρόμπιν Ράιτ), οι οποίες, παρ’ ότι φίλες από μικρές, κάνουν το λάθος και αναπτύσσουν ερωτική σχέση η καθεμία με τον νεαρό γιο της άλλης. Η Ράιτ με τον ξανθό Ξαβιέ Σαμουέλ, γιο της Γουότς, και η Γουότς με τον μελαχρινό Τζέιμς Φρέτσβιλ, γιο της Ράιτ.
Σίγουρα το θέμα της ταινίας είναι αρκετά πικάντικο για να προκαλέσει τουλάχιστον την περιέργεια. Ως σύνολο όμως δεν σου επιτρέπει να πάρεις κάτι μαζί σου, πέρα ίσως από δύο ευπρόσωπες ερμηνείες, της Γουότς και –κυρίως –της Ράιτ που έχει δουλέψει καλά την αυστραλέζικη προφορά.
Γιατί ένα τέτοιο θέμα χρειαζόταν φλόγα, ένταση και πάθος και όχι την αναιμική, εντελώς διεκπεραιωτική αντιμετώπιση ενός Αρλεκιν της σειράς όπως ακριβώς συμβαίνει εδώ. Πέρα μάλιστα από την ανυπαρξία της σκηνοθέτριας, εντελώς λάθος ήταν η επιλογή των κρυόμπλαστρων Σαμουέλ και Φρέτσβιλ που υποδύονται τα αγόρια.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΕΛΛΗΝΙΣ – ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY ΣΥΓΓΡΟΥ – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE METRO MALL – ΑΚΤΗ ΒΟΥΛ/ΝΗΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – VILLAGE COSMOS
ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ
«Μια νύχτα στην όπερα» («A night at the opera», ΗΠΑ, 1935) του Σαμ Γουντ, με τους αδελφούς Μαρξ
Η πιο αστεία κωμωδία των ανεπανάληπτων αδελφών Μαρξ, στους οποίους όπως πάντα κυριαρχεί η φιγούρα του Γκράουτσο, εδώ σε τρομερά κέφια ενώ προσπαθεί να «φάει» λεφτά από το αιώνιο θύμα του, την Μάργκαρετ Ντιμόντ (τον έχει μισθώσει για να την εντάξει στην καλή κοινωνία). Δυστυχώς, η ελληνική μετάφραση αδικεί τις τέλειες ατάκες του Γκράουτσο, καθώς το σουρεαλιστικό χιούμορ και πνεύμα τους είναι, πολύ απλά, αδύνατον να αποδοθεί με απόλυτη πιστότητα σε άλλη γλώσσα πλην της αγγλικής. Οποτε βλέπω τη σκηνή της καμπίνας στο πλοίο, όπου ο Γκράουτσο υποδέχεται αμέτρητους επισκέπτες που είναι αδύνατον να χωρέσουν όλοι, πέφτω κάτω απ’ τα γέλια.
Βαθμολογία: 5
Αίθουσες: ΑΘΗΝΑΙΑ – ΘΗΣΕΙΟΝ
Για τη συρραφή ταινιών του Μαξ Λίντερ «100 χρόνια Μαξ Λίντερ» δείτε θέμα «Μαξ Λίντερ, ο ξεχασμένος βασιλιάς της κωμωδίας» στη διεύθυνση του «Βήματος» https://www.tovima.gr/culture/article/?aid=515084