«Πριν από δύο χρόνια διάβασα τον «Δήμιο του Ερωτα» και αμέσως σκέφθηκα τη σκηνική του μεταφορά. Το ίδιο βράδυ έστειλα mail στον Γιάλομ και για καλή μου τύχη μού απάντησε σχεδόν αμέσως. Με παρέπεμψε στην ελληνίδα μεταφράστριά του, την Ευαγγελία Ανδριτσάνου… Μέσα στο μυαλό μου είχα ήδη φτιάξει την παράσταση, σκεπτόμενος τον συνδυασμό με το χοροθέατρο, κάτι που ήθελα εδώ και καιρό να κάνω. Μου πήρε χρόνο η πραγματοποίηση αυτής της παράστασης γιατί με ενδιέφερε να γίνουν όλα έτσι όπως τα ήθελα».

Εξ ου και η συμμετοχή της Ξένιας Καλογεροπούλου και του Μηνά Χατζησάββα, στους ρόλους της 70χρονης Θέλμας και του ψυχαναλυτή Ιρβιν αντίστοιχα: «Οι συγκεκριμένοι ηθοποιοί, πέραν του ότι τους θαυμάζω και τους «λατρεύω», πιστεύω ότι φέρουν τη σκηνική ηλικία και εμπειρία των ηρώων. Ημουν πραγματικά ευτυχής όταν μου είπαν το «ναι». Χάρηκαν άλλωστε που τους δόθηκε η ευκαιρία να παίξουν μεταξύ τους», συμπληρώνει ο Κώστας Γάκης.
Γιος κοινωνιολόγου και κοινωνικής λειτουργού, ο 36xρονος σκηνοθέτης, μουσικός και ηθοποιός ήρθε από νωρίς κοντά με μια κοινωνική θεματολογία, χωρίς να ασχοληθεί ειδικά με την ψυχανάλυση, ούτε να κάνει ο ίδιος. Αλλωστε όπως λέει «το θέατρο είναι τζάμπα ψυχανάλυση»… Ο ίδιος πάντως «φροντίζει» γι΄αυτό: εκτός από την σκηνοθεσία φέτος παίζει κάθε Δευτέρα και Τρίτη στην «Κατσαρίδα» στο θέατρο Αθηνών.
{{{ moto }}}Στον «Δήμιο του έρωτα», το θέμα περιστρέφεται γύρω από την 70χρονη Θέλμα, μια γυναίκα που ήταν χορεύτρια στο παρελθόν και η οποία διακατέχεται από μια έντονη ερωτική εμμονή για τον προηγούμενο και κατά πολύ νεότερο ψυχοθεραπευτή της, τον Μάθιου, με τον οποίο πριν από οκτώ χρόνια είχε συνάψει μια σύντομη ερωτική σχέση. Τώρα βρίσκεται στα χέρια του καινούριου της ψυχοθεραπευτή του Ιρβιν, ο οποίος θα προσπαθήσει κατά τη διάρκεια των συνεδριών τους να της ξεριζώσει αυτήν την εμμονή.
Μια νεαρή χορεύτρια, στο πίσω μέρος της σκηνής στην παράσταση του Κώστα Γάκη είναι σαν να βγαίνει από τη μνήμη και το παρελθόν της ηρωίδας. Μαζί τους ένα ακόμα πρόσωπο, που εναλλάσσεται ανάμεσα στον πρώην κι έναν χορευτή.
Συνδυασμός θεάτρου και χοροθεάτρου «Ο Δήμιος του Ερωτα» δεν είναι παρά μια παράσταση για το πριν και το τώρα, το μέσα και το έξω…

«Αυτό που με μαγεύει γενικά στα βιβλία του Γιάλομ είναι ότι δεν νιώθεις την ψυχρότητα και την απόσταση εκ μέρους του θεραπευτή αλλά ένα βαθύ ανθρώπινο ενδιαφέρον, ένα πάθος για επικοινωνία και ουσιαστική προσφορά», λέει ο σκηνοθέτης. «Το συγκεκριμένο κείμενο του Γιάλομ έχει πολλά να μας πει για τις εμμονές του έρωτα, για το γήρας, για την έλλειψη επικοινωνίας στις σχέσεις μας και για τις επιφανειακές μας βεβαιότητες που είναι καλό που και που να τις ταρακουνάμε. Επίσης επειδή η εμπειρία μου στη σκηνοθεσία έχει κυρίως να κάνει με κωμωδίες είναι η πρώτη φορά που θέλω να αγγίξω μια πιο υπαρξιακή πλευρά του θεάτρου. Στόχος μου είναι να σπάσω την προκατάληψη ότι ένα υπαρξιακό θέαμα είναι βαρύ κι ασήκωτο φορτωμένο με παύσεις και σοβαροφάνεια», καταλήγει.
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
«Ο Δήμιος του Ερωτα» του Ιρβιν Γιάλομ. Μετάφραση: Ευαγγελία Ανδριτσάνου. Θεατρική διασκευή-μουσική-σκηνοθεσία: Κώστας Γάκης. Σκηνικά-κοστούμια: Παναγιώτα Κοκορού. Χορογραφίες: Ελενα Γεροδήμου, Χρήστος Παπαδόπουλος. Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης. Παίζουν: Ξένια Καλογεροπούλου, Μηνάς Χατζησάββας, Ελενα Γεροδήμου, Χρήστος Παπαδόπουλος. Το βιβλίο κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Αγρα