«Η ατμόσφαιρα των ταινιών «Mad Max» ήταν η αφετηρία μου για τα κοστούμια και βλέποντας τις ταινίες συνειδητοποίησα πόσο αβανγκάρντ είναι» λέει η ενδυματολόγος Ντένη Βαχλιώτη για τα 36 κοστούμια των «Ιππέων» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, στη συμπαραγωγή ΚΘΒΕ – Ακροπόλ. Η παράσταση αποτελεί την επιλογή για την Επίδαυρο αυτής της εβδομάδας (20-21/7).
«Από την αρχή ο σκηνοθέτης ξεκαθάρισε ότι το έργο θα μεταφερθεί στο σήμερα και συζητώντας με τον σκηνογράφο Μανόλη Παντελιδάκη καθόρισαν τον τόπο της αριστοφανικής κωμωδίας: την εγκαταλελειμμένη Αθήνα πίσω από το Δημαρχείο. Παράλληλα ανέτρεξα, όπως κάνω συνήθως, στα κοστούμια εποχής, στη σημειολογία του έργου, στα κωδικοποιημένα μηνύματά του, στην αρχαία αττική κωμωδία. Ετσι καταλήξαμε σε αυτά τα άχρονα ή διαχρονικά μοντέρνα κοστούμια, τα λίγο πειραγμένα, που εντάσσονται στο νατουραλιστικό σκηνικό του Παντελιδάκη».
Το ασπρόμαυρο καθορίζει την εικαστική εκδοχή των «Ιππέων», καθώς ο Χορός είναι ντυμένος με θωράκια του αμερικανικού football και πεοκαλύπτρες. Το στυλ τους παραπέμπει σε αγώνες ανάμεσα στους χειρότερους και στους χείριστους. «Θυμίζουν μηχανόβιους και δημιουργήματα επιστημονικής φαντασίας» λέει η Ντένη Βαχλιώτη, που χρησιμοποίησε χρώματα για τους βασικούς πρωταγωνιστές: ο Αλλαντοπώλης του Πέτρου Φιλιππίδη «φοράει την ποδιά του χασάπη, γεμάτη αίματα από τα κρέατα, κροκ παπούτσια χειρουργού, ενώ η ζώνη του είναι φορτωμένη με αλλαντικά. Εχει πάνω του ένα σκοτεινό στοιχείο. Ο πάγκος που μεταφέρει την πραμάτεια του, στην παράστασή μας έγινε καροτσάκι του σουπερμάρκετ».
Ο Παφλαγόνας του Γιάννη Ζουγανέλη είναι «ο λαϊκός νεόπλουτος, το αρπακτικό που απομυζά τον δήμο, τον λαό. Ως πρώην βυρσοδέψης, φοράει μακρύ δερμάτινο παλτό γκεσταπίτη, σαν ναζιστής». Ξεχωριστές φιγούρες με τα κοστούμια τους, ο Δήμος και οι δύο στρατηγοί με τα κλοουνίστικα στοιχεία τους.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ