Ποιος πηγαίνει στο μουσείο; Κατ΄ εξοχήν οι νέοι από 18 ως 24 ετών είναι η απάντηση, όπως τουλάχιστον δείχνει η έρευνα που έγινε ειδικά για το Μουσείο Ακρόπολης. Γεγονός εξαιρετικά θετικό ως προς την ανταπόκριση των νέων στην πολιτιστική κληρονομιά, κάτι όμως που συνεπάγεται και απαιτήσεις: Γιατί τα δύο τρίτα των επισκεπτών του μουσείου, καθ΄ όσον νέοι, ζητούν περισσότερη πληροφόρηση και ακόμη περισσότερη τεχνολογία.

Τα στοιχεία αυτά, και πολλά ακόμη καλείται τώρα να λάβει υπ΄ όψιν του το Μουσείο Ακρόπολης, όπως είπε το μεσημέρι σε συνέντευξη τύπου ο πρόεδρός του καθηγητής κ. Δημήτρης Παντερμαλής. Και το στοίχημα είναι, σύμφωνα με δική του επισήμανση, η ισορρόπηση μεταξύ τεχνολογίας και τέχνης ώστε να διατηρηθεί η αυθεντικότητα του μοναδικού περιεχομένου του.
Παράλληλα όμως και με την ευκαιρία του εορτασμού των τριών χρόνων λειτουργίας του Μουσείου αναγγέλλεται η παρουσίαση μικρής έκθεσης με θέμα το χρώμα των αρχαίων αγαλμάτων. Για το σκοπό αυτό άλλωστε είναι ήδη έτοιμο το αντίγραφο μίας Κόρης με τα αρχικά της χρώματα, που θα εντυπωσιάσουν τους επισκέπτες με την δύναμη και την ποικιλία τους ανατρέποντας την εικόνα της λευκότητας των μαρμάρινων αγαλμάτων.

Το αίτημα για νέες εκθέσεις άλλωστε είναι ένα από τα βασικά αιτήματα των επισκεπτών, όπως επίσης και η δυνατότητα επίσκεψης της υπαίθριας ανασκαφής. Κάτι ωστόσο αρκετά δύσκολο, όπως είπε ο κ. Παντερμαλής για λόγους οικονομικούς. Ετσι οι προσπάθειες στρέφονται στην ανάδειξη ήδη υπαρχόντων εκθεμάτων με νέα προσέγγιση.

Σε ανταπόκριση πάντως του αιτήματος για περισσότερη τεχνολογία ετοιμάζεται ένα ολόγραμμα του χρυσελεφάντινου αγάλματος της Αθηνάς φιλοτεχνημένο από τον Φειδία, το οποίο θα παρουσιάζεται στην αίθουσα του Παρθενώνα.
Τρία αντίγραφα εκθεμάτων του Μουσείου εξάλλου που θα πωλούνται από το πωλητήριό του παρουσιάσθηκαν σήμερα (Τετάρτη).

Πρόκειται για την κεφαλή του «ξανθού εφήβου» που εκπροσωπεί τα ιδεώδη της Αθήνας κατά την περίοδο των Περσικών Πολέμων, την κεφαλή του χρυσελεφάντινου αγάλματος της Αθηνάς Παρθένου σε μικρό μέγεθος και το ανάγλυφο με την παράσταση του Δήμου της Αθήνας του τέλους του 5ου π. Χ. αιώνα. Ολα είναι κατασκευασμένα από ρητίνες _ το καλύτερο υλικό για αντίγραφα_ και θα κοστίζουν αντίστοιχα 140, 30 και 160 ευρώ.

Επιπλέον, το πρώτο αναμνηστικό μετάλλιό του με την παράσταση της κεφαλής της Αθηνάς στην κύρια όψη του κόβει το Μουσείο Ακρόπολης για τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων σε συνεργασία με το Εθνικό Νομισματοκοπείο. Το νόμισμα που προέρχεται από τα νομίσματα τα οποία βρέθηκαν στο λάκκο με τα αγάλματα των αρχαϊκών Κορών βορειοδυτικά του Ερεχθείου θα τιμάται 7 ευρώ. Τέλος επιτρέπεται εφεξής η φωτογράφηση σε όλους τους ορόφους εκτός από τη ράμπα των κλιτύων και των αρχαϊκών αγαλμάτων για λόγους αποφυγής του συνωστισμού.

Τέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες μετρά ως σήμερα το Μουσείο και στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις αρχές του καλοκαιριού του 2011 _διάρκειας επτά εβδομάδων _ στο πλαίσιο συνεργασίας του Μουσείου με το Πανεπιστημίου του Τορόντο υπό την επιστημονική εποπτεία του αναπληρωτή καθηγητή του Πανεπιστημίου του Τορόντο κ. Κωστή Δάλλα και της λέκτορος κυρίας Μπάρμπαρα Σόρεν διαπιστώθηκε ότι σχεδόν ένας στους τέσσερις έως 3 φορές ή και περισσότερο. Επίσης: Το αμερικανικό human virus (από στόμα σε στόμα), όπως είπε ο κ. Παντερμαλής λειτούργησε αποφασιστικά για την επίσκεψη στο Μουσείο. Για το 80% των επισκεπτών η αξιολόγηση ήταν από θετική έως πολύ θετική. Η προσβασιμότητα κρίθηκε από εξαιρετική (65%) ως καλή (34%). Για το προσωπικό υποδοχής και ασφάλειας, το κοινό αποφάνθηκε ότι ήταν ιδιαιτέρως εξυπηρετικό (κατά 48%) και καλό (κατά 51%) ενώ μόνο το 1% είχε διαφορετική άποψη.
Οσον αφορά πάντως την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα είναι μία ευχή, που μόνο το 1/3 των επισκεπτών έκανε, φεύγοντας από το Μουσείο. Δύο εκδηλώσεις πάντως, ένα ντιμπέιτ στις 11 Ιουνίου με συμμετοχή και της κυρίας Αννας Διαμαντοπούλου και ένα συνέδριο στις 19 και 20 προγραμματίζονται στο Λονδίνο.