από metereologos.gr
Δευτέρα 24 Ιουλίου 2017
 
 

Στην τελική ευθεία το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Φιξ

Υπογράφηκε η πολυαναμενόμενη σύμβαση - Θα ολοκληρωθεί το 2013
Στην τελική ευθεία το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Φιξ
Παρουσιάστηκαν οι μακέτες του ΕΚΜΣΤ στο Φιξ που θα έχει ολοκληρωθεί το 2013
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Επιτέλους φως στο τούνελ! Υπογράφηκε σήμερα το μεσημέρι η πολυαναμενόμενη σύμβαση που θα επιτρέψει την κατασκευή του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στο πρώην εργοστάσιο Φιξ. Η σύμβαση υπογράφηκε μεταξύ του ΕΜΣΤ και της κατασκευαστικής εταιρείας Ακτωρ Α.Τ.Ε. η οποία αναλαμβάνει να ολοκληρώσει το κτίριο και να το παραδώσει εντός 23 μηνών, δηλαδή τον Οκτώβριο του 2013.

Πρόκειται αναμφίβολα για μία ευχάριστη είδηση μέσα στο γενικότερο κλίμα κατήφειας, πόσο μάλλον που έτσι μπαίνει ένα τέλος στην περιπέτεια της κατασκευής του μουσείου το οποίο δεινοπάθησε τα τελευταία πέντε χρόνια λόγω των προβλημάτων που προέκυψαν από τους αναδόχους του διαγωνισμού. Συγκεκριμένα, υπήρξε έκπτωση του πρώτου αναδόχου λόγω μη τήρησης των συμφωνηθέντων ενώ ο δεύτερος στη σειρά παραιτήθηκε. Σημαντικό είναι εξάλλου, ότι η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη αφού ως έργο - γέφυρα έχει ενταχθεί από το υπουργείο Πολιτισμού στο ΕΣΠΑ. Ο προϋπολογισμός είναι 26.343.147 ευρώ.

«Μέσα στις σκοτεινές μέρες που περνάμε σήμερα είναι μια φωτεινή μέρα», δήλωσε στο «Βήμα» η διευθύντρια του ΕΜΣΤ κυρία Αννα Καφέτση προσθέτοντας: «Εχουμε μία νέα αρχή μπροστά μας και δύο χρόνια έντονης προετοιμασίας, που αρχίζουν από αύριο κιόλας, διότι πέραν του κτιρίου ετοιμάζουμε τις εναρκτήριες εκθέσεις και όλη την εγκατάσταση του μουσείου. Ο στόχος μου είναι η στενή παρακολούθηση όλης της διαδικασίας ώστε να γίνει ένα σωστό κτιριολογικά, μουσείο, σύμφωνα με τις προδιαγραφές της μελέτης, που πραγματικά είναι από τις υψηλότερες».

Παρά τις περιπέτειές του όμως το ΕΜΣΤ δεν σταμάτησε ποτέ να λειτουργεί και να παράγει έργο στεγαζόμενο αρχικά στο ίδιο το Φιξ, στη συνέχεια στο Μέγαρο Μουσικής και στη Σχολή Καλών Τεχνών και από τον Σεπτέμβριο του 2008 στο κτίριο του Ωδείου Αθηνών επί της Βασ. Γεωργίου 17 – 19 και Ρηγίλλης.

Στην υπογραφή της σύμβασης ήταν παρόντες και όλοι οι μελετητές του έργου, συγκεκριμένα η αρχιτεκτονική ομάδα 3SK Στυλιανίδης, η στατική ομάδα Παναγιώτης Μπαμπίλης και Συνεργάτες οι Η/Μ μηχανολόγοι INSTA, επίσης ο φορέας διεύθυνσης του έργου η Ελληνοτεχνική με τον πρόεδρό της κ. Νίκο Πανδή.

Θυμίζουμε ότι ο διαγωνισμός για την μετατροπή του Φιξ είχε προκηρυχθεί το 2005 αλλά μόλις τον Ιούνιο του 2007 υπογράφηκε η πρώτη σύμβαση, σύμφωνα με την οποία το έργο θα παραδινόταν στο τέλος του 2009. Ο νέος ανάδοχος πάντως έχει φέρει σε πέρας και την κατασκευή του κτιρίου του Νέου Μουσείου Ακροπόλεως.



Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Nέος πρόεδρος και ΔΣ στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης 
 
 
σχόλια (6)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Αρχειο Τακη Ζενετου | 03/01/2014 18:27
    Με μεγαλη μου λυπη αντικρυσα πριν μερικες μερες το πρωην εργοστασιο του Φιξ και διεθνως αναγνωρισμενο κτιριο, να ανακαινιζεται και να παρουσιαζει αυτη τη μορφη ,που μονο το εργο του Τακη Ζενετου δεν τιμα, αλλα προδιδει. Πρεπει να ξεχασουμε τι ηταν και απλως να το δουμε σαν ενα εργο που τωρα κατασκευαζεται και καμμια σχεση δεν εχει με το παρελθον. Ελινα Ζενετου
    Ελινα Ζενετου
    απάντηση00
     
     
    Ζενέτος | 08/12/2011 01:06
    Αγαπητοί, Το κτήριο κρίνεται άσχημο εξ' αιτίας της κατάστασης και εγκατάλειψής του; Διότι κατά τα άλλα πρόκειται για ένα δημιούργημα ενός σπουδαίου έλληνα μοντέρνου αρχιτέκτονα, του Τάκη Ζενέτου. Ο Τάκης Ζενέτος -υπήρξε και ποιητής- σχεδίασε το θέατρο του Λυκαβηττού με βάση δορυφορικά κάτοπτρα και προοπτική αποσυναρμολόγησης και μετακίνησής του σε περίπτωση ανάγκης. Αναλόγως και το εργοστάσιο του Φιξ είχε δυνατότητα αλλαγής ύψους στα πατώματα με σκοπό, ανάλογα με την εκάστοτε χρήση, να προσαρμόζονται οι όροφοι και να μην μείνει "κλειδωμένο" το κτήριο στη δεδομένη παραγωγή. Το ισόγειο φιλοξενούσε την παραγωγική γραμμή και η πρόσοψή του καλυπτόταν μόνο από τζάμι ώστε να είναι ορατή η διαδικασία από τους περαστικούς. Το περίφημο "Στρογγυλό Σχολείο" του Αγ. Δημητρίου είναι επίσης "παιδί" του Ζενέτου. Ρηξικέλευθα σχεδιασμένο με επίκεντρο ένα μελλοντικό πληροφοριακό εκπαιδευτικό σύστημα, σχεδίασε κυκλικά το εμβληματικό σχολείο ώστε να ακολουθεί τις δικτυωμένες διαδικασίες που προέβλεπε να συμμετέχουν στη μάθηση τα επόμενα χρόνια. Επιπλέον το ηλιακό φως και η διάχυσή του αποτέλεσε βασικό παράγοντα του σχεδιασμού. Κατά το Ζενέτο, τα κτήρια έπρεπε να είναι ξε-κλείδωτα για τις μέλλουσες γενιές, ελεύθερα προς αλλαγή και προσαρμογή, φιλικά προς φυσικό και ανθρώπινο περιβάλλον. Ανθρωποκεντρικά και με πνοή μέλλοντος, γραμμές λιτές και σαφείς. Άλλα δείγματα του έργου του η πολυκατοικία Αμαλίας
    Πι
    απάντηση40
     
     
    Σύμπτωση | 16/11/2011 23:43
    Το πράγματι άσχημο αυτό κτίριο αποπερατώνεται για να μην μείνει άνεργη η επιμελήτρια του μουσείου κα Πανδή. Οποιαδήποτε συγγένεια με τον πρόεδρο του φορέα διεύθυνσης του έργου κο Νίκο Πανδή είναι εντελώς συμπτωματική. Επειδή πολλοί τρώνε το κουτόχορτο που τους σερβίρουν και πιστεύουν ότι η τέχνη εξαγνίζει τα ήθη και ομορφαίνει τη ζωή μας ας μην τρέφουν ψευδαισθήσεις επειδή το λέει η κα Καφέτση. Όση σαπίλα υπάρχει στα άλλα χαντάκια της ελληνικής πραγματικότητας άλλη τόση και περισσότερη υπάρχει στο μικρό έλος της εικαστικής σκηνής... στην Ελλάδα...
    k
    απάντηση61
     
     
    Ναι μεν αλλά | 16/11/2011 12:33
    Μπράβο, ήταν καιρός! Χριστέ μου όμως, τι άσχημο κτίριο...
    Θωμάς
    απάντηση53
     
     
     
    περιεργες προτεραιοτητες | 15/11/2011 23:35
    Μου στεκει καπως αβολο να βλεπω αυτη την εποχη που κοβονται συνταξεις και συνδεσεις ρευματος να θεωρειται προτεραιοτητα η εκταμιευση αυτου του ποσου-που στερει εν ονοματι ποιας πνευματικης αξιας αποριας αξιον ποιος ξερει ποσους ανθρωπους απο βασικες αναγκες βιοπορισμου.Δεν καταλαβαινω γιατι απο την μια τσεπη στο ΕΣΠΑ δινονται χρηματα ενω απο την αλλη την γεμιζουν οι αποταμιευσεις απο στερησεις των ανθρωπων περασμενων γενηων καταδικασμενων να υποφερουν στα τελευταια χρονια της ζωης τους.Προκλητικα βαναυση η εποχη μας
    solon58
    απάντηση19
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
-