Στην κατάληψη του ιστορικού θεάτρου «Εμπρός» με σκοπό την «ενεργοποίησή του» προχώρησε η «Κίνηση Μαβίλη», την Παρασκευή 11
Νοεμβρίου, προσπαθώντας να προωθήσει μια πιλοτική πρόταση ενός «εναλλακτικού» μοντέλου λειτουργίας πολιτιστικού χώρου.

Με αυτήν την κίνηση πολιτιστικού ακτιβισμού, η «Κίνηση Μαβίλη» – συσπείρωση νέων, κυρίως, σκηνοθετών και ηθοποιών του θεάτρου –
επιχειρεί να καταδείξει έναν εναλλακτικό και αυτοοργανωμένο τρόπο δράσης
απέναντι στην «απουσία ενός χώρου για τις παραστατικές τέχνες, που να προτείνει
νέα μοντέλα δημιουργίας, έρευνας και ανταλλαγής, απεγκλωβισμένου από τις
αναγκαιότητες της αγοράς και τους συνεπαγόμενους συμβιβασμούς που ορίζουν το
καλλιτεχνικό τοπίο
».

Ετσι την περασμένη Παρασκευή ο Ανέστης Αζάς, η Γκίγκη Αργυροπούλου, ο Γιώργος
Κολιός
, ο Κώστας Κουτσολέλος, η Γεωργία Μαυραγάννη, ο Βασίλης Νούλας και η
Αργυρώ Χιώτη κατέλαβαν τον ανεκμετάλλευτο – από το υπουργείο
Πολιτισμού – χώρο του θεάτρου «Εμπρός», προτείνοντας μια πιλοτική χρήση του χώρου
διάρκειας 12 ημερών.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν την ίδια ημέρα τόνισαν ότι σκοπεύουν να
σεβαστούν πλήρως τον χώρο και στόχος τους είναι η δημιουργία ενός κέντρου
συνάντησης και ανταλλαγής ιδεών, μεταξύ καλλιτεχνών αλλά και πολιτών, επάνω
στην έρευνα.

Αλλωστε, όπως εξηγούν σε ανακοίνωσή τους, «βασικά χαρακτηριστικά του σκεπτικού
της ενέργειας είναι η συλλογική ανάληψη αποφάσεων, η συνεργασία σε οργανωτικό
επίπεδο καλλιτεχνών, η αμφισβήτηση πεπατημένων προσεγγίσεων σε σχέση με τη
καλλιτεχνική δημιουργία και τη λειτουργία ενός χώρου πολιτισμού
».

Σύμφωνα με τους ίδιους, κύρια αίτημά τους είναι να παραχωρηθεί το ιστορικό θέατρο νόμιμα
από την πολιτεία, για ένα διάστημα πιλοτικά, ώστε να δημιουργηθεί μια ερευνητική
σκηνή της Αθήνας καθώς και για να πυροδοτηθεί μια συζήτηση για τέτοιου είδους
εναλλακτικές μορφές στήριξης από το κράτος, λόγω περικοπής των
επιχορηγήσεων.

Η αρχική πιλοτική πρόταση της «Κίνησης Μαβίλη» περιλαμβάνει 12ήμερο προγραμματισμό με καίριες δράσεις θεωρητικού και πρακτικού χαρακτήρα από καλλιτέχνες
των παραστατικών τεχνών και θεωρητικούς.

Εστιάζει στη διαδικασία της
δημιουργίας και όχι στο αποτέλεσμα και στην ανταλλαγή και συνάντηση
καλλιτεχνών. Μαθήματα, συναντήσεις, πρόβες, ξεκινούν στις 12 το μεσημέρι και
ολοκληρώνονται αργά τη νύχτα.