{{{ moto }}}Μία εβδομάδα μετά το «Crazy stupid love», το «Drive» (ΗΠΑ, 2011) είναι η δεύτερη ταινία του Ράιαν Γκόσλινγκ από τις αρκετές στις οποίες θα τον δούμε στην εφετινή σεζόν (σύντομα ακολουθεί το «Αι Ειδοί του Μαρτίου»). Ο χαρισματικός ηθοποιός είναι και πάλι μαγνητικός στον ρόλο του μοναχικού, super cool, ικανότατου αλλά και ψυχωτικού οδηγού αυτοκινήτων που προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην παρανομία και στη «φυσιολογική» ζωή κάνοντας το «τιμόνι» σε επικίνδυνες ληστείες όταν δεν δουλεύει ως κασκαντέρ σε παραγωγές του Χόλιγουντ.
Η γνωριμία του με μια κοπέλα (Κάρεϊ Μάλιγκαν) που μεγαλώνει το ανήλικο παιδί της ενώ ο σύζυγός της βρίσκεται στη φυλακή, βγάζει τον οδηγό από το καβούκι του δίνοντας νόημα στη μάλλον ανιαρή κατά τα άλλα ζωή του, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα προβλήματά του μειώνονται αφού είναι χωμένος ως τον λαιμό στις αμαρτίες και περικυκλωμένος από απίστευτα λαμόγια (Αλμπερτ Μπρουκς, Ρον Πέρλμαν).
Το φιλμ που σκηνοθέτησε ο Δανός Νίκολας Γουίντινγκ Ρεφν (του οποίου το «Bronson» δεν μου είχε πει και πολλά) είναι ένα ατμοσφαιρικό γκανγκστερικό νεονουάρ, πολύ καλά φωτογραφημένο, με ταιριαστή μουσική αλλά χωρίς το βάρος μιας μεγάλης, «βαρβάτης» ταινίας. Σου αρέσει να το κοιτάζεις γιατί ο Ρεφν αγαπά το σινεμά και το δηλώνει: το φιλμ έχει ιδέες από γνωστές ή ξεχασμένες αστυνομικές περιπέτειες. Κάπου θα σου έρθει στο μυαλό ο «Μπούλιτ» με τον Στιβ Μακ Κουίν, κάπου και ο «Ασύλληπτος οδηγός του Σαν Φρανσίσκο», όπου στην καλύτερη στιγμή της καριέρας του ο Ράιαν Ο’ Νιλ έπαιξε έναν παρόμοιο οδηγό σε ληστείες.
Το πρόβλημα είναι ότι ακριβώς επειδή ο Ρεφν είναι ένας σινεφίλ σκηνοθέτης χάνει κάπου το μέτρο και αφήνει την ταινία να κυλήσει προς το γκροτέσκο, κάτι που στα χέρια του Ντέιβιντ Λιντς θα λειτουργούσε αποτελεσματικά αλλά που εδώ δεν ταιριάζει. Ο Ρεφν κέρδισε ωστόσο το βραβείο σκηνοθεσίας στο τελευταίο φεστιβάλ των Κανών για αυτήν την ταινία.
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες: ΙΝΤΕΑΛ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ΑΘΗΝΑΙΑ – ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ – ΑΒΑΝΑ – ΦΙΛΟΘΕΗ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΝΑΝΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡENTH – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ODEON KOSMOPOLIS – ODEON STARCITY – STER IΛΙΟΝ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ OΛΥΜΠΙΟΝ – STER MAΚΕΔONIA – VILLAGE COSMOS
Τρέχοντας στο κενό
Στο «Αbduction» (που σημαίνει απαγωγή αλλά για ποιον λόγο να το μεταφράσουμε αλήθεια;) ο νεαρός ανερχόμενος ηθοποιός Τέιλορ Λότνερ (τον έχουμε γνωρίσει από την κινηματογραφική «σειρά» του «Λυκόφωτος») υποδύεται έναν μαθητή γυμνασίου ο οποίος μια ωραία πρωία ανακαλύπτει μέσω Διαδικτύου ότι η ζωή του είναι ένα τεράστιο ψέμα. Οι γονείς του (Μαρία Μπέλο – Τζέισον Αϊζακς) δεν είναι οι πραγματικοί αλλά πράκτορες της Κεντρικής Υπηρεσίας Πληροφοριών στην οποία δούλευε και ο πραγματικός πατέρας του. Χωρίς να καταλαβαίνει τι γίνεται ή τι πρέπει να κάνει, ο νεαρός θα βρεθεί κυνηγημένος από όλες τις μεριές. Ρώσοι εκτελεστές από τη μια, η CIA από την άλλη και στη μέση αυτός μαζί με μια κοπέλα (Λίλι Κόλινς) θα προσπαθήσει να βγάλει άκρη.

Εδώ που τα λέμε βέβαια η άκρη δεν είναι τόσο το ζητούμενο στο «Abduction» όσο η ίδια η περιπέτεια που θα ζήσει ο κεντρικός ήρωας που θυμίζει κάπως τον Ματ Ντέιμον (ο οποίος επίσης είχε βρεθεί στο χάος στην τριλογία «Τζέισον Μπορν»). To φιλμ παρακολουθείται με ενδιαφέρον, στα επίπεδα πάντα μιας αξιοπρεπούς περιπέτειας που δεν σε προσβάλλει. Το συμπληρωματικό καστ είναι επιλεγμένο προσεκτικά: ο Αλφρεντ Μολίνα παίζει τον υπεύθυνο της CIA που ενδεχομένως να κρύβει κάτι, η Σιγκούρνεϊ Γουίβερ πείθει στον ρόλο της ψυχιάτρου και τέλος, ως ρώσος εκτελεστής, ο σουηδός ηθοποιός Μίκαελ Νίκβιστ που γνωρίσαμε από την τριλογία των ταινιών «Millennium», είναι μάλλον γραφικός σαν «κακός» παλαιού τύπου ταινίας Τζέιμς Μποντ.
Βαθμολογία: 2

Αίθουσες: STER ΙΛΙΟΝ – STER ΑΧΑΡΝΩΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – VILLAGE MALL – ODEON ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΣ ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝ/ΦΟΣ «ΑΝΟΙΞΗ» – ΑΕΛΛΩ – ΝΑΝΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ VILLAGE – STER CITY GATE – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ
Ο φακός του θανάτου
Ο ρόλος των φωτορεπόρτερ σε επικίνδυνες ζώνες επαναστάσεων, κατοχής και πολέμου έχει περάσει αρκετές φορές στον κινηματογράφο, με καλύτερη περίπτωση την «Αποστολή στη Νικαράγουα» του Ρότζερ Σπότισγουντ το 1983. Το ίδιο θέμα απασχολεί και τον Στίβεν Σίλβερ, σκηνοθέτη του «The Bang Bang Club» (2010) όπως ήταν το παρατσούκλι της ομάδας των νοτιοαφρικανών φωτορεπόρτερ που κάλυπταν τα γεγονότα τους τελευταίους μήνες του απαρτχάιντ και ενώ ο Νέλσον Μαντέλα είχε πλέον αποφυλακιστεί. Με βάση το βιβλίο «The Bang Bang Club: Snapshots from a hidden war» των Γκρεγκ Μαρίνοβιτς και Γιοάο Σίλβα, ο Σίλβερ κάνει μια συναρπαστική καταγραφή των γεγονότων μέσα από τη ματιά του Μαρίνοβιτς (Ράιαν Φελίπε) που πιάνει τον εαυτό του να διχάζεται ανάμεσα στο καθήκον του επαγγέλματος και στην ηθική του. Γρήγορη ταινία, με εξαιρετική «ανάπλαση» εποχής και σχετικά καλές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ΕΛΛΗ – ΚΗΦΙΣΙΑ
Τρελαμένοι με την ταχύτητα
Ειδικού κοινού αλλά εντυπωσιακό για αυτό που δείχνει είναι το τρισδιάστατο ντοκυμαντέρ «ΤΤ3D, Αδρεναλίνη στο κόκκινο» του Ρίτσαρντ ντε Αραγκές που παρουσιάζει το Tourist Trophy, ίσως τον πιο επικίνδυνο αγώνα μοτοσικλετών στον κόσμο, ο οποίος λαμβάνει χώρα στο «The Isle of Man» (από το 1997 μέχρι σήμερα έχουν σκοτωθεί 231 οδηγοί). Με αφηγητή τον ηθοποιό Τζάρεντ Λίτο, το φιλμ μας μεταφέρει με εντυπωσιακό τρόπο στην προετοιμασία ενός από τα τουρνουά (που περιλαμβάνει πέντε αγώνες) πλάθοντας τα πορτρέτα ορισμένων μοτοσικλετιστών που συμμετέχουν. Η ενδιαφέρουσα αναδρομή στην ιστορία του θεσμού έρχεται σε δεύτερη μοίρα μπροστά στα διαφορετικά κίνητρα και στους χαρακτήρες οδηγών όπως οι Ιαν Χάτσινσον, Μάικλ Ντάνλοπ, Τζον ΜακΓκίνες, Κόνορ Κάμινς και ο ιδιαίτερα ριψοκίνδυνος Γκάι Μάρτιν για τον οποίο δεν υπάρχει τίποτε άλλο στη ζωή πλην του αγώνα.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ODEON ΟΠΕΡΑ – ΔΑΝΑΟΣ – ΝΑΝΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – STER CITY GATE
Ούτε καν «Sex and the city»
Eχω την εντύπωση ότι αν ξαναδώ τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ σε μια παραλλαγή της Κάρι του «Sex and the city» θα πάθω κάτι. Δεν είναι δυνατόν μια ολόκληρη καριέρα να έχει περιοριστεί τόσο πολύ σε ένα και μοναδικό πράγμα. Ελεος! Στο «Μα πώς τα καταφέρνει!» («I don’t know how she does it», ΗΠΑ, 2011) του Ντάγκλας Μακ Γκραθ η Πάρκερ παίζει τη μαμά που είναι συνάμα γυναίκα καριέρας και προσπαθεί να συνδυάσει και τα δύο. Ποσώς νοιάζεσαι για το αν θα τα καταφέρει ή όχι. Ποσώς νοιάζεσαι για το αν θα κάνει τελικά τα γλυκά μάτια στον Πιρς Μπρόσναν ή αν θα παραμείνει στο πλευρό του συζύγου (Γκρεγκ Κινίαρ). Δίνει τόσο έντονα την εντύπωση ότι παίζει μια παραλλαγή της Κάρι, που προσωπικά δεν αντέχω καν να τη βλέπω. Δεν τη θέλω! Ούτε τις μύξες της, ούτε την αμηχανία της, ούτε τα άγχη της, ούτε το κακό, ούτε και το καλό μαγείρεμά της. Φτάνει, φτάνει, φτάνει!
Βαθμολογία: 0
Αίθουσες: ODEON ΕΜΠΑΣΣΥ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ – ΑΤΛΑΝΤΙΣ – ΚΗΦΙΣΙΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – ODEON ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΣ ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΙΛΙΟΝ – STER ΑΧΑΡΝΩΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE MALL ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – STER CITY GATE – VILLAGE

ΕΠΑΝΑΠΡΟΒΟΛΗ
Προβάλλεται επίσης αποκλειστικά στην ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ το θρυλικό ντοκυμαντέρ «Αρης Βελουχιώτης – Το δίλημμα» που γύρισε στις αρχές της δεκαετίας του 1980 ο Φώτος Λαμπρινός. Αποφεύγοντας τις απόψεις, ο Λαμπρινός εστίασε στην ιστορική έρευνα και στις μαρτυρίες γύρω από ένα ιστορικό θέμα που απασχόλησε και συνεχίζει να απασχολεί όχι μόνο την Αριστερά αλλά όλον τον ελληνικό λαό. Αγωνιστές και πρωταγωνιστές της ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης και του ΚΚΕ στην περίοδο της Κατοχής, σύντροφοι και συναγωνιστές του Αρη Βελουχιώτη αλλά και αντίπαλοί του, μιλούν για τον Βελουχιώτη γύρω από έναν δαίδαλο ερωτημάτων ανάμεσα στα οποία: Τι έγινε στη Βάρκιζα; Πώς αποστρατεύτηκε ο ΕΛΑΣ; Ποιος ο ρόλος των Αγγλων και των αστικών κομμάτων; Γιατί ιδρύθηκαν τα Τάγματα Ασφαλείας; Τι ήταν η κυβέρνηση του βουνού;
Βαθμολογία: 3
ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ
Το «Johnny English Reborn» του Ολιβερ Πάρκερ φέρνει και πάλι τον βασιλιά της μούτας Ρόουαν Ατκινσον στον ρόλο του σούπερ βρετανού πράκτορα Τζόνι Ινγκλις που παρωδεί τον Τζέιμς Μποντ. Ενας Ζακ Κλουζό των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών, ο Τζόνι Ινγκλις είναι απίστευτα γκαφατζής _ η ερμηνεία της καταστροφής από την κορυφή ως τα νύχια. Η αποστολή της προστασίας του κινέζου πρωθυπουργού μπορεί να αποβεί μοιραία όχι μόνον για τον ηγέτη της Κίνας αλλά για τον κόσμο ολόκληρο.
Βαθμολογία: _
Αίθουσες: ΑΕΛΛΩ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ – ODEON STARCITY – STER ΑΧΑΡΝΩΝ -STER ΙΛΙΟΝ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS ΓΛΥΦΑΔΑ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΝΟΙΞΗ ΧΑΪΔΑΡΙ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΝΑΝΑ – ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΕΤΟΥΑΛ – ΧΟΛΑΡΓΟΣ – ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ – ΨΥΧΙΚΟ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – VILLAGE – STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – STER CITY GATE
Με τρίχρονη καθυστέρηση προβάλλεται το «Γάλα» («Sut», Τουρκία, 2008) του Σεμίχ Καπλάνογλου, δεύτερο μέρος της τριλογίας που συμπληρώνουν οι ταινίες «Αβγό» και «Μέλι» (η ταινία είχε προβληθεί στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης της χρονιάς της). Το φιλμ είναι η ιστορία ενός απόφοιτου παθιασμένου ποιητή (Μελίχ Σελτσούκ) που αναζητεί διέξοδο από το ασφυκτικό μητριαρχικό περιβάλλον του για να βρει και αυτός τον δρόμο του.
Βαθμολογία: _
Αίθουσες: ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ – ΖΕΦΥΡΟΣ