Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014
 

Συμπόσιο για το Μουσείο Ακρόπολης

Θα συζητηθούν θέματα ιδεολογικά, αρχιτεκτονικά και μουσειολογικά
Συμπόσιο για το Μουσείο Ακρόπολης
Συμπόσιο στην Αθήνα με θέμα το Μουσείο της Ακρόπολης
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

Αθήνα 


Διεθνές συμπόσιο με θέμα το νέο Μουσείο Ακρόπολης ως ένα έργο πολιτισμού μοναδικής κλίμακας στην Ελλάδα πρόκειται να διεξαχθεί στις 20, 21 και 22 Μαΐου στο Μουσείο Μπενάκη με τη συμμετοχή επιστημόνων όλων των σχετικών ειδικοτήτων, ακαδημαϊκών δασκάλων, διευθυντών μουσείων κ. α. Και είναι η πρώτη φορά, μετά από τη δημιουργία του Μουσείου της Ακρόπολης, που γίνεται αποτίμηση και νηφάλιος επιστημονικός, δημόσιος διάλογος για την ίδρυση και τη λειτουργία του _δεδομένου ότι στο παρελθόν υπήρξε αντικείμενο έντονων συζητήσεων _ με την εμπειρία που αποκτήθηκε από την υλοποίησή του.

Οι σύνθετες πτυχές του μουσειολογικού σχεδιασμού τόσο του κτιρίου όσο και της έκθεσης τίθενται έτσι, επί τάπητος, καθώς θα συζητηθούν θέματα ιδεολογικά, αρχιτεκτονικά και μουσειολογικά.
Για την οργάνωση του συμποσίου, η οποία πραγματοποιείται με την ευκαιρία της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων στις; 18 Μαΐου ενώνουν τις δυνάμεις τους υπό την αιγίδα του υπουργείου Πολιτισμού επτά φορείς, και συγκεκριμένα το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Μουσείο Ακρόπολης, το Μουσείο Μπενάκη, το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, το ίδρυμα Fulbright, η Εταιρεία Ελλήνων Μουσειολόγων, και το Ελληνικό Τμήμα του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων
Στη συνάντηση θα πάρουν μέρος έγκριτοι επιστήμονες, οι οποίοι καλούνται να καταθέσουν τις απόψεις τους για ζητήματα ορθολογικής και εκσυγχρονισμένης λειτουργίας θεσμών και κρατικών υπηρεσιών αλλά και για τη χάραξη και εφαρμογή μιας κρατικής πολιτικής για τον πολιτισμό. Ανάμεσά τους από το εξωτερικό ο καθηγητής Αρχαιολογίας του Πανεπιστήμιο Βερολίνου, Βολφ - Ντίτερ Χάιλμαγιερ, ο αρχιτέκτονας Μπερνάρ Τσουμί καθηγητής Αρχιτεκτονικής του Πανεπιστημίου Κολούμπια των ΗΠΑ, ο Ανσελμ Γιάπε, καθηγητής Φιλοσοφίας της Σχολής Καλών Τεχνών του Φροσινόνε της Ιταλίας και από ελληνικής πλευράς μεταξύ άλλων οι: Δημήτρης Παντερμαλής ομ. καθηγητής Αρχαιολογίας, Πρόεδρος Δ. Σ. Μουσείου Ακρόπολης. Χαράλαμπος Μπούρας, αρχιτέκτων, αρχαιολόγος, ομ. καθηγητής Ε. Μ. Π., πρόεδρος της Επιτροπής Συντηρήσεως Μνημείων Ακρόπολης. Άγγελος Δεληβορριάς ομ. καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τάσος Μπίρης καθηγητής Αρχιτεκτονικής, Ε. Μ. Π. Ματούλα Σκαλτσά καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης και Μουσειολογίας, διευθύντρια Μεταπτυχιακού Μουσειολογίας, Α. Π. Θ. Παναγιώτης Τουρνικιώτης καθηγητής Ιστορίας και Θεωρίας της Αρχιτεκτονικής, Ε. Μ. Π. Κωνσταντίνος Τσουκαλάς ομ. καθηγητής Κοινωνικής Θεωρίας & Κοινωνιολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών. Άρτεμις Ζενέτου ιστορικός της Τέχνης - μουσειολόγος, διευθύνουσα σύμβουλος Fulbright. Γιώργος Χουρμουζιάδης ομ. καθηγητής Αρχαιολογίας, Α. Π. Θ. Πάνος Τζώνος ομ. καθηγητής Αρχιτεκτονικής, Α. Π. Θ. Κώστας Αρβανίτης, λέκτωρ Μουσειολογίας, του Πανεπιστημίου Μάντσεστερ. Κώστας Δάλλας επ. καθηγητής, Πάντειου Πανεπιστημίου.


Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (1)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    ΜΟΥΣΕΙΟ Η ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΗ ΧΟΝΤΡΟΚΟΠΙΑ; | 17/05/2011 07:42
    Στη πόλη του φωτός, στην πόλη που γέννησε τους ανοικτούς ορίζοντες του πνεύματος, κάποιοι άθλιοι σχεδίασαν και κάποιοι άλλοι ενέκριναν να κατασκευαστεί αυτό το ανοσιούργημα που προσβάλει κάθε έννοια ελληνικής αισθητικής και ελληνικού κάλλους. Σκοπός αυτού του απαράδεκτου και χοντροκομμένου κατασκευάσματος, δεν ήταν η στέγαση του μουσείου της Ακροπόλεως, αλλά η συνέχεια του αρχιτεκτονικού αφελληνισμού της πρωτευούσης του μέτρου και του πνεύματος. Τον ίδιο στόχο επιτελεί εξ’ άλλου και ο Άρειος Πάγος επί της λεωφόρου Αλεξάνδρας, το Μέγαρο Μουσικής και η Αμερικανική Πρεσβεία και τόσα άλλα κτίρια που με τον εκτρωματικό τους χαραχτήρα, δεσπόζουν στους βασικούς άξονες της πόλεως. Ρωτώ με στεντόρεια φωνή, οι εμπνευστές της αηδίας επί της οδού Διονυσίου Αρεοπαγίτου, έστρεψαν ποτέ το πρόσωπο τους προς την Ακρόπολη, αφού επρόκειτο να στεγάσουν τα Ιερά εκθέματα της, στο εξάμβλωμα τους;;; Διδάχτηκαν την έννοια της εντροπής συγκρίνοντας την απόλυτη αρμονία με την απόλυτη χονδροκοπιά;;; Αν κατάλαβαν το λάθος τους…τι σκοπεύουν να κάνουν;;; Πως θα απαλλαγούν τα μάτια μας και τα μάτια των παιδιών μας απ’ αυτήν την ασχήμια; Δυστυχώς στην ελληνική ιστορία οι εφιάλτες είναι πολλοί και όχι μονό ο γνωστός της μάχης των Θερμοπυλών. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προδώσεις την πατρίδα σου και ένας απ’ αυτούς, είναι αυτός που αναφέρω στην επιστολή μου. Σήμερα, συγχορδίζονται πολλοί στο "ναι" και διαγκωνίζονται για το ποιον θα απεικονίσει ο φακός μέσα ή έξω από τον σωρό τσιμέντου, σιδήρου και υαλοπινάκων, που μέσα του «πέταξαν» επιμελώς οι σύγχρονοι χριστιανοί και άλλοι, την ιστορία. Η συγκεκριμένη προδοσία λοιπόν, θα μείνει στην ιστορία σαν η πλέον αυθάδης γιατί το κακό θα συντελείται μονίμως κάτω από τον ιερό βράχο της Ακροπόλεως. Ενώνω την φωνή μου με όλους όσους έχουν την ίδια άποψη με εμένα και το κάνω σαν απόδειξη ότι δεν ήμασταν όλοι επίορκοι των πατρίων ιδανικών και κάποιοι αντέδρασαν έστω και διά του λόγου των. Την ανίερη χοντροκοπιά που πολλοί ονομάζουν «μουσείο» της Ακροπόλεως εμείς την ονομάζουμε «βλασφημία» της Ακροπόλεως.
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΣΑΛΟΣ
    απάντηση110
     
-