Μέχρι τώρα ήταν το Λονδίνο γνωστό για τον αρκούδο του. Η αξιαγάπητη μασκότ που πήρε το όνομά της από τον σταθμό τρένων Πάντινγκτον, τώρα όμως θα έχει αντίπαλο. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Η Νέα Υόρκη λοιπόν αποκτά και εκείνη τον δικό της αρκούδο. Πολύ πιο ψηλός – φτάνει τα 7 μέτρα – , και κατασκευασμένος από μπρούτζο, ο «κίτρινος αρκούδος» του Μεγάλου Μήλου δεν προορίζεται να γίνει φετίχ των μικρών παιδιών. Πιο πιθανόν, να γίνει αντικείμενο πόθου για τους συλλέκτες αντικειμένων τέχνης, αφού το τεράστιο άγαλμα που θα κοσμεί το Μανχάταν για πέντε μήνες, θα δημοπρατηθεί από τον οίκο Christie’s. Για την ακρίβεια, το παιχνίδι – έργο τέχνης σε δημοπρασία που προγραμματίζεται για την 11η Μαΐου αναμένεται να κάνει το σφυρί να χτυπήσει για περισσότερα από 9 εκατομμύρια δολλάρια.

Φαίνονται πολλά; Ηδη ο ιδιοκτήτης του – ο οποίος διατηρεί την ανωνυμία του – έχει απορρίψει προσφορά που αγγίζει το προαναφερόμενο ποσό, σύμφωνα και με δηλώσεις του Μπρετ Γκρόβι, αντιπρόεδρου του οίκου Christie’s στον τομέα Μεταπολεμικής Εποχής και Σύγχρονης Τέχνης.

Μα γιατί να ζητά ποσά που μπορεί να ξεπεράσουν ακόμη και το βάρος του, ο 15,8 τόνων αρκούδος; Δεν είναι όμως τυχαίο γλυπτό. Πρόκειται για έργο του ελβετού Ουρς Φίσερ, τον οποίο ο Γκρόβι θεωρεί από τους πλέον σημαντικούς δημιουργούς.

«Εχουμε δει γλυπτά σύγχρονης τέχνης του Τζεφ Κουνς να πωλούνται αντί 25 εκατομμυρίων δολαρίων και ο Ουρς Φίσερ είναι ο βασικός διεκδικητής του θρόνου» δήλωσε. Επιπλέον, τόνισε: «Θεωρείται ο πιο σημαντικός, ο πιο προκλητικός από όλους τους καλλιτέχνες μοντέρνας τέχνης».

Ο ίδιος εκπρόσωπος του φημισμένου οίκου δημοπρασιών, εξήγησε ότι το πολύτιμο άγαλμα με τα κουμπιά για μάτια και ένα πορτατίφ στο κεφάλι, εμπνεύστηκε ο δημιουργός του από το δικό του, αγαπημένο, αρκουδάκι. Πράγματι, ο καλλιτέχνης έραψε έναν αρκούδο ύψους 30 εκατοστών και στη συνέχεια τον σκάναρε με τρισδιάστατες ακτίνες προκειμένου να δημιουργήσει το σχέδιο για το άγαλμά του.

Οσο για τον αρκούδο που με το λαμπερό – στην κυριολεξία – κεφάλι του θα φωτίζει τη Νέα Υόρκη, αναμένεται να γίνει σημείο αναφοράς για την πόλη. Και ίσως όχι μόνο για πέντε μήνες. Οπως αναφέρει εξάλλου και πάλι ο Μπρετ Γκόρβι «ένα αληθινό ορόσημο για τα γλυπτά αυτού του είδους αποτελεί πρόκληση για τους συλλέκτες και τα μουσεία σε όλον τον κόσμο, αλλά θα μπορούσε να αποκτηθεί και από μία πόλη ως μέσο προσέλκυσης του πολιτιστικού τουρισμού».