Περισσότεροι από 1.000 ραδιοφωνικοί σταθμοί (webstations) δραστηριοποιούνται, τα τελευταία πέντε χρόνια, στο ελληνικό Διαδίκτυο. Ορισμένοι πλήρως οργανωμένοι, άλλοι λειτουργώντας όπως οι παλιοί ραδιοπειρατές, ικανοποιούν με τον αυθορμητισμό, τη φρεσκάδα του λόγου και την αίσθηση της παρέας που δημιουργούν όσους τους επιλέγουν. Με την έλλειψη του καθιερωμένου playlist, που τα τελευταία χρόνια έχει εγκατασταθεί για τα καλά στα ΡC των ραδιοφωνικών σταθμών, οι παραγωγοί των webstations παρουσιάζουν αυτό που ξέρουν να κάνουν: να επιλέγουν μουσική.

Στην Ελλάδα, τα webstations, αν και δεν εκπέμπουν στα FΜ, αποτελούν πλέον μια σταθερή παρέα που άρχισε να ενεργοποιείται δειλά δειλά μετά την εμφάνιση των playlists στα συμβατικά ραδιόφωνα και γιγαντώθηκε όταν οι πρώτοι κλασικοί παραγωγοί έχασαν σταδιακά τη δουλειά τους καθώς αντικαταστάθηκαναπό ηθοποιούς, τραγουδιστές, μοντέλα και πανελίστες. Ο web-ακροατής μπορεί να εντοπίσει διαδικτυακώς από εμπορικά ραδιόφωνα με ελληνική ποπ και ξένη μουσική ως ραδιόφωνα με εκπομπές λόγου και προβληματισμού, ενώ σε κάποια από αυτά μπορεί να κάνει και ο ίδιος εκπομπή, επιδεικνύοντας στη διαδικτυακή κοινότητα τις γνώσεις και το κέφι του. Μέσα από τις πολλές επιλογές που έχει ο ακροατής στο ελληνικό διαδικτυακό ραδιόφωνο ξεχωρίσαμε και προτείνουμε ορισμένες «συχνότητες» με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

www.moretalkradio.com

Και more και talk
Στην αρχή ήταν το moreradio και το talkradio. Πριν από τρεις μήνες αποφασίστηκε να γίνουν ένα και να προσφέρουν περισσότερη μουσική και λόγο (www. moretalkradio.com) σε περισσότερους από 80.000 επισκέπτες του πόρταλ τους μηνιαίως, αφού εκτός από μουσικές εκπομπές το site ενισχύεται καθημερινώς και με μουσικά νέα. Ο Κώστας Σιτόπουλος , ιθύνων νους τους εγχειρήματος και με χρόνια θητείας στο συμβατικό ραδιόφωνο, επισημαίνει: « Στεγαζόμαστε στην Καλλιθέα, σε ένα στούντιο το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και εννέα άτομα. Τα 2/3 της ημέρας μεταδίδεται ξένη και ελληνική ποπ μουσικήκαι μετά τις 22.00 όλων των ειδών οι μουσικές».

Πόσοι ακροατές μπορεί να βρεθούν συντονισμένοι στο moretalkradio; « Από κανένας μέχρι και 1.000- ο αριθμός είναι εξαιρετικά ασταθής γιατί οι συνήθειες των ανθρώπων που ακούν τους σταθμούς του Διαδικτύουείναι ρευστές. Πολλές εταιρείες έχουν βάλει firewall για να μην ακούν οι εργαζόμενοι στη δουλειά, όμως οι ακροατές θα βρουν αυτό που θέλουν να ακούσουν ». Και από έσοδα; περάσει πάνω από ένας χρόνος, οπότε και θα μπορούσε να βγάζει μέχρι και 10.000 ευρώ τον μήνα. Αλλά με τη δεδομένη οικονομική κατάσταση, οι περισσότεροι ίσα που βγάζουν τα έξοδά τους ». Αμείβονται όμως οι παραγωγοί; « Στο web, όσοι κάνουν εκπομπήτην κάνουν για την τρέλα τους ».

Αnti Stress Radio
Κάνει καλό στα νεύρα

Επάνω, η αρχική σελίδα του www.moretalkradio.com και δεξιά, το στούντιο του www.radiobubble.gr. Οι 35.000 επισκέπτες του μπορούν να ακούσουν οποιαδήποτε εκπομπή, όποτε θέλουν

Δεν πρόκειται να σας μεταδώσει άγχος, πίεση και σίγουρα δεν θα σας φορτώσει με περιττές έγνοιες. Το αντιστρές ραδιόφωνο περιμένει τον αγχωμένο σέρφερ του Διαδικτύου που θέλει να ταξιδέψει μέσω της μουσικής. Ο Θανάσης Δρίτσας, υπεύθυνος για τις μουσικές επιλογές του Αnti Stress Radio, τονίζει ότι « ο ακροατής μπορεί να ταξιδεύει χωρίς να πλήττεικαι να κουράζεται. Αυτό το πετυχαίνουμε με τη χρήση οργανικών μουσικών συνθέσεων με ονειρικό χαρακτήρα ηχοχρωμάτων. Χρησιμοποιούμε και μουσικές ειδικά φτιαγμένες για χαλάρωση. Επιδιώκουμε να εκπλήττουμε συνεχώς τον ακροατή, να μην είμαστε αυτονόητοι, ενώ ανανεώνουμε συνεχώς τη δεξαμενή από την οποία αντλούμε τα τραγούδια που μεταδίδουμε ». Το Αnti Stress Radio λειτουργεί υπό τη σκέπη του μη κερδοσκοπικού www.radioart.gr, το οποίο ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια και συγκεντρώνει μηνιαίως περισσότερους από 20.000 ακροατές στα τρία ραδιόφωνα του site.

www.mindradio.gr

Βάζει… μυαλό στο ραδιόφωνο
Με δύο κανάλια μεταδόσεων και τη δυνατότητα που παρέχει στον χρήστη να κάνει εκπομπή από το δωμάτιό του, το www.mindradio.gr δεν χρειάζεται στούντιο. « Δεν θέλουμε. Γιατί να έχουμε κάποια βάση όταν μπορούμε να εκπέμψουμε από παντού;» διερωτάται η general manager Μαρία Κατσικαδάκου . « Εχει τύχει σε χρήστη μας να κάνει εκπομπή από το μπαλκόνι του και να ακούγονται κάθε είδους φυσικοί ήχοι ή ακόμη και να εισβάλει η μητέρα του στο δωμάτιο φωνάζοντας ότι το φαγητό είναι έτοιμο. Υπάρχουν κάποιοι που κάνουν εκπομπή από το φροντιστήριό τους. Πρόκειται για ένα ραδιόφωνοτο περιεχόμενο του οποίου προέρχεται αποκλειστικά από τον χρήστη. Και με πάνω από 65.000 μοναδικούς επισκέπτες κάθε μήνα, υπάρχουν πολλοί που επιλέγουν να μεταδώσουν τις αγαπημένες τους μουσικές από εδώ, παραθέτοντας και τα σχόλιά τους ελεύθερα ».

www.radiobubble.gr

Μια ραδιοφωνική… φούσκα
Αν και η λέξη είναι φορτισμένη με αρνητικό περιεχόμενο, η ραδιοφωνική… φούσκα του radiobubble είναι γεμάτη με μουσικές και εκπομπές που μεταδίδονται από σταθερούς παραγωγούς αλλά και από χρήστες που θέλουν να μοιραστούν με άλλους τα όσα πιστεύουν, αισθάνονται ή ακούν. Το www.radiobubble.gr μέσω του Αποστόλη Καπαρουδάκη επιμένει ότι « και χωρίς κεραία, ραδιόφωνο υπάρχει. Οι εκπομπές παράγονται κυρίως από τους πολλούς χρήστες του, μεταδίδονται απευθείας, αλλά όποιος θέλει μπορεί να τις ακούσει όποια στιγμή επιθυμεί ». Το bubbleradio φθάνει τις 35.000 ώρες ακρόασης κάθε μήνα. Το στούντιο βρίσκεται στην οδό Ιπποκράτους 146, στο πατάρι ενός καφέμπαρ- το οποίο στηρίζει οικονομικά την προσπάθεια.

www.offradio.gr

Κλείστε τα ραδιόφωνά σας!

« Το ραδιόφωνο δεν πεθαίνει ποτέ, πεθαίνει το μοντέλο με το οποίο το δουλεύουν » αναφέρει η υπεύθυνη επικοινωνίας του σταθμού Ντέμη Παπαδοπούλου (φωτογραφία). Ανοίγοντας πόλεμο με το συμβατικό ραδιόφωνο, το www.offradio.gr ξεκίνησε να εκπέμπει από τη Θεσσαλονίκη πριν από δύο χρόνια. Σήμερα, με πάνω από 80.000 ακροατές τον μήνα και εκπομπές σε απευθείας μετάδοση ή on demand (ο χρήστης επιλέγει την ώρα που θα τις ακούσει), το offradio επιθυμεί να «κλείσει» τα ραδιόφωνα: «Θέλαμε να κάνουμε κάτι κόντρα σε αυτό που βλέπαμε να συμβαίνει στο αγαπημένο μας μέσο» τονίζει η κυρία Παπαδοπούλου. « Στηριζόμαστε στη μουσική και στην επικοινωνία. Είμαστε μια παρέα και έχουμε έντονη σχέση με τους ακροατές μας. Δεν το βλέπουμε ως μπίζνες αλλά σαν να έχουμε επιστρέψει στα πειρατικά ραδιόφωνα της δεκαετίας του 1980 ».