από metereologos.gr
Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017
 
ΘΕΑΜΑΤΑ

Η ωραία και τα τέρατα

Σκοτεινό κουκλοθέατρο για μεγάλους, η αγαπημένη «Σταχτοπούτα» του Προκόφιεφ και ο «Ριγολέτος» σε επανάληψη
Η ωραία και τα τέρατα
Στιγμιότυπο από την παράσταση του «Θεάτρου των παραισθήσεων» στο Μέγαρο Μουσικής.Στην ένθετη φωτογραφία,στιγμιότυπο από τη «Σταχτοπούτα»
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Αισθήσεις και παραισθήσεις
Από 28/12 ως 30/12
Είναι όλος ο κόσμος μια σκηνή; Απάντηση στο παραπάνω ερώτημα επιχειρεί να δώσει το «Θέατρο των παραισθήσεων» («Τeatro Delusio»), η γοητευτική παράσταση την οποία μπορούμε να παρακολουθήσουμε στο πλαίσιο του δημοφιλούς κύκλου χριστουγεννιάτικων εκδηλώσεων του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας) από τον γερμανικό θίασο Familie Floez. Πρόκειται για μια... εκκεντρική οικογένεια, ήτοι μια διαρκώς μεταβαλλόμενη ομάδα ανθρώπων του θεάτρου η οποία περιλαμβάνει στους κόλπους της ηθοποιούς υψηλής δεξιοτεχνίας, μίμους, κλόουν, μουσικούς, σκηνοθέτες, κατασκευαστές μάσκας, χορευτές, σκηνογράφους, φωτιστές. Μέσω της ενδιαφέρουσας σύμπραξής τους, συλλογικών διαδικασιών και αέναου επαναπροσδιορισμού τεχνών και τεχνικών οι οποίες υπάρχουν εδώ και εκατοντάδες χρόνια, ο θίασος δημιουργεί πρωτότυπες θεατρικές εμπειρίες που συνδυάζουν τη συγκίνηση με το χιούμορ.

Το «Θέατρο των παραισθήσεων» - μια παράσταση η οποία έκανε πρεμιέρα το 2004 στο Βερολίνο, σημερινή έδρα του θιάσου, και έκτοτε διέγραψε μιαν ενδιαφέρουσα διαδρομή- επιχειρεί να δείξει τον κόσμο του θεάτρου μέσα από το ίδιο το θέατρο.

Η Σταχτοπούτα κάνει... πιρουέτες
Ως τις 27 Δεκεμβρίου
Αν κρίνει κανείς από τη ζήτηση εισιτηρίων, πρόκειται μάλλον για μια από τις δημοφιλέστερες παραστάσεις της χριστουγεννιάτικης περιόδου. Η παραμυθένια «Σταχτοπούτα» τουΠροκόφιεφμε ηρωίδα την ταπεινή και γεμάτη χάρη κοπέλα που, σε αντίθεση με τις δύο ετεροθαλείς αδελφές της, δεν κυνηγάει την τύχη της και όμως στο τέλος κερδίζει την αγάπη του όμορφου πρίγκιπα, ζωντανεύει στη σκηνή της Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών από το ιστορικό Μπαλέτο της Εθνικής Οπερας του Κιέβου, σε μια παραγωγή η οποία φιλοδοξεί να γοητεύσει μικρούς και μεγάλους. Τη χορογραφία υπογράφει οΒίκτορ Λίτβινοφ, ενώ τα εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια έχει επιμεληθεί ηΜαρία Λεβίτσκα .

Οι ρόλοι της Σταχτοπούτας και του Πρίγκιπα ερμηνεύονται από δύο μεγάλης κλάσης διανομές: τους πρώτους χορευτές του περίφημου Αmerican Βallet ΤheatreΤζίλιαν Μέρφι καιΝτέιβιντ Χόλμπεργκκαι τους σολίστες του Μπαλέτου της Εθνικής Οπερας του ΚιέβουΝαταλία Ντομράτσεβα καιΒίκτορ Ιστσούκ.

Ο Ριγολέτος σαν φιλμ νουάρ
Ως τις 6 Ιανουαρίου 2010
Αν δεν προλάβατε να τον δείτε πέρυσι ή αν σας άρεσε τόσο ώστε θέλετε να τον ξαναδείτε, ο θρυλικός «Ριγολέτος» τουΒέρντιεπιστρέφει στο θέατρο Ολύμπια από την Εθνική Λυρική Σκηνή την περίοδο των εορτών. Σε ό,τι αφορά αυτή καθαυτή την όπερα, τα λόγια είναι περιττά, αφού ως γνωστόν πρόκειται για ένα από τα μελωδικότερα και πλέον κοσμαγάπητα έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου. Εν προκειμένω η σκηνοθεσία του Νίκου Πετρόπουλουτοποθετεί τη δράση στην Ιταλία του 1938 περιβάλλοντας την παράσταση με την αισθητική ενός φιλμ νουάρ. Στον ρόλο του τίτλου εναλλάσσονται οι βαρύτονοι Δημήτρης Πλατανιάςκαι Κάρλος Αλμαγκέρ, της Τζίλντα οι υψίφωνοιΜαρία Μητσοπούλου,Ελενα Κελεσίδη, Βασιλική Καραγιάννη καιΖηνοβία-Μαρία Ζαφειριάδου, του Δούκα της Μάντοβας οι τενόροιΜάριο Τζεφίρι,Ντένιζ Λεόνε,Φίλιπ Ταλμπό καιΑντώνης Κορωναίος,και του Σπαραφουτσίλε οι βαθύφωνοιΔημήτρης Καβράκος, Χριστόφορος ΣταμπόγληςκαιΠέτρος Μαγουλάς. Την Ορχήστρα της ΕΛΣ διευθύνει ο Ηλίας Βουδούρης.



Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.