Κριτικοί Ι
Πρόσφατα, ένιωσα την ανάγκη να αναζητήσω στήριγμα στα λόγια κάποιου σπουδαίου. Επεσα πάνω στον Οσκαρ Γουάιλντ. «Για τον μεγάλο ποιητή» έχει πει ο Γουάιλντ «υπάρχει μόνο μια μουσική μέθοδος- η δική του.Για τον μεγάλο ζωγράφο υπάρχει μόνο ένας τρόπος ζωγραφικής, αυτός που χρησιμοποιεί ο ίδιος. Ο κριτικός της αισθητικής και ο κριτικός της αισθητικής μόνονμπορεί να εκτιμήσει όλες τις μορφές και όλους τους τρόπους.Σε αυτόν απευθύνεται η Τέχνη».

Κριτικοί ΙΙ
Μιλώντας λοιπόν για κριτικούς, μια σεβαστή συνάδελφος, από την ακριβοδίκαιη πένα και το πεπειραμένο βλέμμα της οποίας όλοι οι νεότεροι του εικαστικού χώρου έχουμε μάθει πολλά, μας δίνει την ευκαιρία να τιμήσουμε μια πρόσφατη ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών, όπου για μία ημέρα, τη Δευτέρα 6 Ιουλίου 2009 (από τις 20.30), θα διεξαχθεί η 3η Συνάντηση Νέων Δημιουργών: η Μαρία Μαραγκού (δημοσιογράφος, κριτικός τέχνης και επιμελήτρια εκθέσεων, υπεύθυνη επί 24 χρόνια της στήλης κριτικής εικαστικών στην «Ελευθεροτυπία», διευθύντρια επί 13 χρόνια του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης στο Ρέθυμνο, οργανώτρια πλέον των 20 ατομικών και ομαδικών εκθέσεων σε θεσμικούς χώρους στην Αθήνα, στη Θεσσαλονίκη, στην Κρήτη, στη Βενετία και στο Σάο Πάολο, εθνική επίτροπος στις Μπιενάλε του Σάο Πάολο, το 1991, και της Βενετίας, το 1995, οργανώτρια εργαστηρίων για παιδιά, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και προγραμμάτων residency σε συνεργασία με ευρωπαϊκούς φορείς και καλλιτέχνες, καθώς και με την ΑΣΚΤ, μέλος της ΕΣΗΕΑ και πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών και Ιστορικών Τέχνης) επιμελείται την έκθεση-εικαστική παρέμβαση των Ανδρέα Σάββα και Γιούλας Χατζηγεωργίου , με τον εύστοχο τίτλο «Οι δρόμοι του μετά». Σύμφωνα με την ανακοίνωση, πρόκειται για «ένα πρωτότυπο εικαστικό δρώμενο που ασχολείται με το φλέγον ζήτημα της μετανάστευσης μέσα από αρχαία κείμενα, σύγχρονα ντοκουμέντα και εικαστικό λόγο» . Επιπλέον, αναγνωρίζοντας τη σημασία των συμμετοχικών και διαδραστικών έργων στο σύγχρονο εικαστικό γίγνεσθαι, η «δράση με σύγχρονα εικαστικά σύμβολα επιχειρεί να υπερβεί τη σύμβαση του διαχωρισμού θεατών- καλλιτεχνών, ενεργοποιώντας το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή». Στην παρέμβαση παρεμβαίνει μουσικά ο Αντώνης Μιτζέλος.

zenakos@tovima.gr

http://artfully-on-saturday.blogspot.org