από metereologos.gr
Κυριακή 27 Μαΐου 2018
 
 

ΤΕΧΝΗΕΝΤΩΣ

ΤΕΧΝΗΕΝΤΩΣ
Ηλίας Παπαηλιάκης, Uber Αlles, 2009, λάδι σε μουσαμά, 35x30 εκ.
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Ιθάκες (συνέχεια)
Στη στήλη της προπερασμένης εβδομάδας (παρεμπιπτόντως, λυπούμαι που σύντομη ασθένεια με έκανε να απουσιάσω την περασμένη) τα σχόλιά μου για τα λόγια του Γιάννη Κουνέλλη κατά την αναγόρευσή του ως επίτιμου καθηγητή Ζωγραφικής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών προκάλεσαν την οργή ορισμένων. Αυτό καθαυτό το γεγονός δεν είναι αναπάντεχο. Πρόκειται όμως για το είδος της οργής που συναντά κανείς όταν κάποιοι θεωρούν ότι μολύνει τα ιερά και θα ήλπιζα ότι η συζήτηση για την τέχνη σε αυτή τη χώρα έχει τουλάχιστον προοδεύσει λίγο και έχει έστω κατάτι ξεφύγει από μια τέτοια συνθήκη.

Το βασικό επιχείρημα των οργισμένων συνίσταται στην επίκληση της αξίας του Γιάννη Κουνέλλη ως καλλιτέχνη. Αλλά αυτή κανένας δεν την αμφισβήτησε. Αυτό για το οποίο εξέφρασα απορία ήταν το πώς συνεχώς κατορθώνουμε σε τούτο το μικρό τοπικό πεδίο να ράβουμε κάθε ανοιχτό ορίζοντα στα μικρά μας μέτρα αντί να τον αφήνουμε να μας βοηθήσει να αναπνεύσουμε λίγο περισσότερο, να ρουφήξουμε λίγο περισσότερο αέρα. Το ίδιο κάνουμε με κάθε εκπατρισμένο, καταξιωμένο έλληνα καλλιτέχνη. Το ίδιο κάνουμε με τις γενιές του 1960 και 1970-και όσους παρέμειναν εδώ και όσους ήταν εκπατρισμένοι και γύρισαν.

Δεν είναι ο λόγος του Κουνέλλη που κάνει τη διαφορά. Είναι το πλαίσιο στο οποίο στριμώχνεται. Και το πλαίσιο, δυστυχώς, το φτιάχνουν οι ευσεβείς οργισμένοι. Και σε κάθε αντίρρηση, οι οργισμένοι αυτοί αποκρύπτουν ότι στην πραγματικότητα νιώθουν τόσο άνετα στον μικροσκοπικό κόσμο τους που πνίγουν κάθε ελεύθερη έκφραση με φωνασκίες, προσωπικές ύβρεις και λαϊκισμούς. Ενα ποίημα ξέρουν μόνο. Το απαγγέλλουν χρόνια τώρα με στεντόρεια φωνή. Αλλά το έχω βαρεθεί. Και το ξέρουν και οι ίδιοι ότι το βαριούνται ολοένα περισσότεροι. Ευτυχώς.

Αποθεώσεις
Αλλαγή βηματισμού: Ως τις 2 Μαΐου θα διαρκέσει η ατομική έκθεση ζωγραφικής του Ηλία Παπαηλιάκη, ενός από τους πλέον επιτυχημένους έλληνες ζωγράφους, στην ακμή της σταδιοδρομίας του, στην γκαλερί Τhe Βreeder.

Η έκθεση, με τίτλο «Η αποθέωση της Βαυαρίας», είναι εμπνευσμένη από τον ομώνυμο πίνακα του Νικολάου Γύζη, κατά τη συνήθη πρακτική του ζωγράφου να οικειοποιείται θραύσματα, εννοιακά και μορφικά, από ποικίλα επεισόδια της ιστορίας της τέχνης.

zenakos@dolnet.gr

www.artfully-on-saturday.blogspot.com

Τhe Βreeder, Ιάσονος 45, Μεταξουργείο, τηλ. 210 3317.527, www.thebreedersystem.com.



Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
-