Πέμπτη 24 Απριλίου 2014
 
 
Η αλλοτινή «χρυσή» τριάδα της εγχώριας ποπ σκηνής έχει κατεβεί από το βάθρο της. Η πτώση τους συνέπεσε χρονικά και σηματοδοτεί το τέλος της κυριαρχίας της λαϊκοπόπ στην Ελλάδα

ΑΝΝΑ ΒΙΣΣΗ - ΣΑΚΗΣ ΡΟΥΒΑΣ - ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΒΑΝΔΗ

ΤΑΣΕΙΣ
ΑΝΝΑ ΒΙΣΣΗ - ΣΑΚΗΣ ΡΟΥΒΑΣ - ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΒΑΝΔΗ
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Τα αστέρια... πέφτουν, πέφτουν


Αν δεν το είχαν φανταστεί, θα πρέπει να είναι πολύ αφελείς. Πόσο να διαρκέσει η επιτυχία; Οταν την έχεις μάλιστα χτίσει πάνω στην ευτέλεια και την έχεις διαχειριστεί με ματαιοδοξία; Αννα Βίσση, Δέσποινα Βανδή, Σάκης Ρουβάς. Τρεις βασιλιάδες δίχως στέμμα. Ως πριν από δύο χρόνια συναγωνίζονταν για το ποιος θα καταλάβει τον θρόνο του απόλυτου ποπ σταρ. Οσο διαρκούσε αυτή η μάχη, μεσουρανούσαν και οι τρεις. Νόμιζαν ότι το παιχνίδι τους είναι «ο θάνατός σου, η ζωή μου», τελικά όμως «πέθαναν» και οι τρεις μαζί. Σήμερα πέφτουν όλο και σε χαμηλότερα επίπεδα πωλήσεων, απήχησης και εμπορικού αντικρίσματος των ονομάτων τους. Οι πτώσεις τους συνέπεσαν χρονικά, οφείλονται σε συγγενή αίτια και σηματοδοτούν το τέλος της κυριαρχίας της λαϊκοπόπ στην Ελλάδα, τουλάχιστον ώσπου να βρεθούν νέοι μύθοι να την αναβιώσουν.

Η πιο ηχηρή από τις τρεις πτώσεις ήταν αυτή της Αννας Βίσση. Από τις πωλήσεις των τριπλά και τετραπλά πλατινένιων δίσκων βρέθηκε εκτός δισκογραφίας και εκτός πίστας. Ολα ξεκίνησαν από το κυνήγι ενός άπιαστου ονείρου: αυτού της διεθνούς καριέρας. Σε προχωρημένη, για τα δεδομένα του εξωτερικού, ηλικία, η Αννα Βίσση πίστεψε ότι θα μπορούσε να γίνει Μαντόνα στη θέση της Μαντόνα. Η προσπάθειά της ήταν η απόλυτη αποτυχία, εκτός αν επιτυχία σημαίνει μερικές εμφανίσεις σε κλαμπ των ΗΠΑ με έλληνες ομογενείς να τραγουδάνε σε άπταιστα ελληνικά τα τραγούδια σου. Οταν η Αμερική φάνηκε πολύ μεγάλη για να κερδηθεί, η Αννα Βίσση στράφηκε προς την Ευρώπη. Ελαβε μέρος στη Eurovision για να κατακτήσει την κορυφή των Αλπεων και έχασε και τον Ολυμπο. Τα δάκρυά της το βράδυ του διαγωνισμού του 2006, ύστερα από την αποτυχία της, έδειχναν ότι είχε πλήρη συνείδηση της θέσης της: όχι μόνο δεν είχε κατακτήσει το ευρωπαϊκό κοινό, αλλά είχε χάσει και το ελληνικό. Στη διετία που ακολούθησε, ένα ακόμη «χαστούκι» ήρθε να την αποτελειώσει: ο μόνιμος συνθέτης της, Νίκος Καρβέλας, άρχισε να γράφει σουξέ για τα ταλέντα της Αννίτας Πάνια. Ετσι, η Αννα Βίσση έμεινε προσωπικώς απαξιωμένη, με απαξιωμένο συνθέτη και χωρίς κοινό.

Στις απόπειρες για καριέρα στο εξωτερικό και στο συνθετικό τέλμα οφείλει τον επαγγελματικό της κατήφορο και η Δέσποινα Βανδή. Ο σουξεδοποιός Φοίβος παρουσίαζε τα τελευταία χρόνια σημάδια έντονης κόπωσης, τώρα όμως, στον νέο δίσκο «Δέκα χρόνια μετά», φαίνεται το μέγεθος της αστοχίας του. Από τις 200.000 δίσκους και τις... διαδηλώσεις που έκλειναν την οδό Σταδίου για χάρη της αοιδού, φτάσαμε λίγα χρόνια μετά σε πωλήσεις 30.000 δίσκων και στην παντελή απουσία ραδιοφωνικού σουξέ εκ μέρους της τραγουδίστριας. Ο δίσκος «Δέκα χρόνια μετά» ήταν μαύρη επέτειος για το άλλοτε καλλιτεχνικό ζευγάρι των επιτυχιών. Η Δέσποινα Βανδή για μία δεκαετία αγωνιζόταν να αντικαταστήσει την Αννα Βίσση στην κορυφή της λαϊκοπόπ μουσικής κουλτούρας. Τελικά τις αντικατέστησε και τις δύο η Ελενα Παπαρίζου.

Στην περίπτωση του Σάκη Ρουβά δεν υπάρχει επίδοξος αντικαταστάτης που να τον απειλεί (η περίπτωση Μαρτάκη είναι μάλλον αστεία υπόθεση παρά ουσιαστική πρόκληση). Ο ίδιος, με λανθασμένες κινήσεις, αποσταθεροποίησε τη θέση του. Κυνήγησε τη διεθνή καριέρα σε Γαλλία (με την αρωγή της Νάνας Μούσχουρη) και Αμερική, δεν πέτυχε τίποτε από τα δύο, αφού δεν τα κατάφερε ως τραγουδιστής επεδίωξε τη διεθνή προβολή ως ηθοποιός και κατέληξε να παίζει σε εγχώρια ταινία. Το «Alter ego», μια πανάκριβη παραγωγή, ήταν το απόλυτο φιάσκο και για την καριέρα του ως ηθοποιού (έκοψε περίπου το 1/5 των προσδοκώμενων εισιτηρίων) και για την πορεία του ως τραγουδιστή, αφού το σάουντρακ της ταινίας δεν του προσέφερε ούτε καν δισκογραφικό σουξέ. Η εμμονή του να τραγουδάει τραγούδια εφηβικά με τρόπο ημίγυμνο είναι που τον οδήγησε στη φθορά. Ο Σάκης Ρουβάς συνεχίζει να παριστάνει τον 20χρονο ενώ σε λίγο πλησιάζει τα 40.

Αν επιχειρήσει κανείς να βρει κοινά αίτια της πτώσης των τριών πρώην ποπ ειδώλων, αυτά μπορεί πολύ εύκολα να τα συνοψίσει στα εξής: Πρώτον, κανένας από τους τρεις δεν άφησε τον εαυτό του, την εικόνα του και το ρεπερτόριό του να ωριμάσει. Θέλησαν να μείνουν 20 ετών, αγνοώντας ότι άλλο πράγμα είναι να προσπαθείς να δείχνεις νέος και άλλο να είσαι πραγματικά. Η δεύτερη - και καθοριστική - επιλογή που τους έφθειρε είναι η μεγαλομανής και επαρχιώτικη αντίληψή τους: αφού είμαστε σταρ στην Ελλάδα, ο κόσμος μάς περιμένει να τον κατακτήσουμε. Δυστυχώς γι' αυτούς, ο υπόλοιπος κόσμος είχε επιλέξει ήδη τα είδωλά του και, ώσπου να γυρίσουν, επέλεξαν και οι Ελληνες άλλα.



Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:

Η ΑΤΖΕΝΤΑΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
9-15 ΜΑΡΤΙΟΥ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
-