» Νιώθω πάρα πολύ γεμάτη»



Εχοντας μαγέψει για δύο συνεχόμενες σεζόν το αθηναϊκό κοινό υποδυόμενη τη Ρόουζ στο ομώνυμο έργο του Μάρτιν Σέρμαν, η Αντιγόνη Βαλάκου επιστρέφει για μία ακόμη φορά αιφνιδιάζοντάς μας. Από τη σκηνή του θεάτρου Τζένη Καρέζη ερμηνεύει τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα έργο του Τενεσί Γουίλιαμς, τον «Τελευταίο επισκέπτη» (πρωτότυπος τίτλος: The milk train doesn’t stop here anymore), που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα.


Το γεγονός ότι ένα έργο του Τενεσί Γουίλιαμς δεν ερέθισε έλληνα σκηνοθέτη ως σήμερα προκαλεί ερωτήματα. H Αντιγόνη Βαλάκου έχει δώσει τη δική της εξήγηση: «Το έργο αυτό δεν παίχτηκε στην Ελλάδα – και παγκόσμια δεν παίχτηκε πολύ – γιατί ήταν πολύ πιο μπροστά από την εποχή του. Ο Γουίλιαμς δεν έγραψε με τα δεδομένα με τα οποία τον είχε αποδεχθεί το κοινό. Αυτό είναι ένα έργο ιδιαίτερο, και σαν τεχνοτροπία και σαν περιεχόμενο. Ο ίδιος το ονομάζει κωμικόδραμα, με πολύ χιούμορ. Εχει ρυθμούς τελείως διαφορετικούς από αυτούς του Γουίλιαμς. Θα μπορούσα να το χαρακτηρίσω ροκ. Βρίσκω ότι είναι πάρα πολύ στον ρυθμό της δικής μας εποχής».


H ηρωίδα του «Τελευταίου επισκέπτη» έρχεται σε κόντρα σε σχέση με τις ηρωίδες του Γουίλιαμς. «Είναι ιδιότυπη. Δεν είναι παθητική, δεν αποδέχεται την κατάσταση παθητικά. Ενεργεί, είναι δραστήρια, άμεση, γρήγορη, έχει χιούμορ, σαρκάζει τα πάντα· ακόμη και τον κοινωνικό περίγυρο αλλά και τον εαυτό της. Είναι ανατρεπτική και διαθέτει χάρισμα επιβίωσης. Το λέει και το όνομά της άλλωστε: Sissy Goefor. Είναι μια γυναίκα η οποία ξεκίνησε από μια φτωχογειτονιά και έγινε ζάπλουτη. Πέτυχε στα καμπαρέ, παντρεύτηκε τρεις άντρες ζάπλουτους, τους κληρονόμησε όλους και παντρεύτηκε τον τέταρτο άντρα της, έναν ποιητή που ήταν ο άντρας της ζωής της και ο οποίος σκοτώθηκε».


Στη ζωή της εισβάλλει ο απρόσκλητος επισκέπτης. H ανατροπή που θα ακολουθήσει αφορά και τα δύο πρόσωπα των οποίων η ζωή ύστερα από αυτή τη συνάντηση αλλάζει ρότα. «Ο επισκέπτης είναι αινιγματικός, ποιητής και έρχεται σε μια στιγμή της ζωής της όπου αυτή είναι ταραγμένη, προσδοκά το θαύμα, ποτέ δεν παραιτείται. Την οποιαδήποτε στιγμή στη ζωή μας μπορεί να συμβεί το θαύμα. Γιατί ο θάνατος είναι μια στιγμή και η ζωή είναι τρισεκατομμύρια στιγμές. H συνάντηση είναι μοιραία. H ανατροπή είναι το γεγονός ότι αυτός ο οποίος συντρόφευε ηλικιωμένες κυρίες λίγο πριν από τον θάνατό τους – αυτό ήταν το επάγγελμά του – με τη γνωριμία αυτής της γυναίκας ανατρέπεται και αποφασίζει ύστερα από αυτό να μονάσει. Ενώ είχε αποφασίσει δυναμικά να φέρει σε πέρας όλη της τη ζωή και το τέλος μόνη, γίνεται το θαύμα και φεύγει ερωτικά».


H Αντιγόνη Βαλάκου συναντάται για πρώτη φορά επί σκηνής με τον Στράτο Τζώρτζογλου. H ίδια δηλώνει «πολύ χαρούμενη γιατί είναι εργατικός, δοτικός, συνεργάσιμος και με όρεξη να κατακτήσει πράγματα, να τα αντικρίσει σε επίπεδο ερμηνείας. Εχει πολλά κοινά στοιχεία με τον ρόλο, όχι μόνο σε επίπεδο όψης. Νομίζω ότι είναι πολύ καλή συνεργασία».


Πολλά χρόνια, πολλοί ρόλοι, δεκάδες έργα καταγράφονται στη θεατρική ζωή της ηθοποιού. Πόσα όνειρα μπορεί να έχουν μείνει ανεκπλήρωτα; «Θα έλεγα ότι είμαι πάρα πολύ γεμάτη. Ομως να που πάντα υπάρχει η έκπληξη, όπως τώρα, όπως και στη Ρόουζ. Εκπλήξεις που έρχονται και με συναντάνε. Ηρωίδες, ρόλοι που δεν τους είχα αναζητήσει, ούτε τους είχα σκοπεύσει. Είναι και αυτό ένα μικρό θαύμα. Γιατί αυτή η γυναίκα που ερμηνεύω τώρα είναι όντως ξεχωριστή και έχει δημιουργηθεί από ένα συγγραφέα που γνωρίζει τη γυναικεία ψυχοσύνθεση μοναδικά. Αυτές οι συναντήσεις καλύπτουν πιθανές επιθυμίες» κατέληξε.


Ο «Τελευταίος επισκέπτης» του Τενεσί Γουίλιαμς παρουσιάζεται στο θέατρο Τζένη Καρέζη σε μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ, σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια, σκηνικά Μανώλη Παντελιδάκη. Πρωταγωνιστούν: Αντιγόνη Βαλάκου, Στράτος Τζώρτζογλου, Νένα Μεντή, Ερση Μαλικένζου.