από metereologos.gr
Τετάρτη 15 Αυγούστου 2018
 
 

Η επιστροφή του Γιώργου Πανουσόπουλου

Η τελευταία ταινία του σκηνοθέτη κάνει πρεμιέρα τον Σεπτέμβριο στο Φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας», που τον τιμά με ένα πλήρες αφιέρωμα στο σκηνοθετικό έργο του
Η επιστροφή του Γιώργου Πανουσόπουλου
Σκηνή από την τελευταία ταινία του Γ. Πανουσόπουλου «Σ’ αυτή τη χώρα κανείς δεν ήξερε να κλαίει»
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Αφιέρωμα στον σκηνοθέτη Γιώργο Πανουσόπουλο ετοιμάζει το 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» που συγχρόνως παρουσιάζει σε πανελλήνια πρεμιέρα την τελευταία ταινία του σκηνοθέτη «Σ' αυτή τη χώρα κανείς δεν ήξερε να κλαίει». Μάλιστα, η ταινία σηματοδοτεί την επιστροφή του Πανουσόπουλου στη σκηνοθεσία μετά από 14 χρόνια απουσίας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Φεστιβάλ, «ο Πανουσόπουλος επιστρέφει με μια αληθινή ωδή στη ζωή. Γιατί το ξένοιαστο "Σ' αυτή τη χώρα κανείς δεν ήξερε να κλαίει" αποτελεί μια ηλιόλουστη και θυμοσοφική κωμωδία, ποτισμένη από την αλμύρα ενός ειδυλλιακού μικρού νησιού στο Αιγαίο και πλημμυρισμένη από τις απολαύσεις και τις χαρές των καθημερινών, απλών ανθρώπων».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο τίτλος της ταινίας είναι παρμένος μέσα από τους στίχους του «Ητανε, λέει» του Ακη Πάνου και ότι τα γυρίσματα της ταινίας πραγματοποιήθηκαν στην Ικαρία, όπου ο σκηνοθέτης «θέτει, ανέμελα και μεθοδικά μαζί, τις βάσεις για να ζήσουν οι ήρωές του ελεύθεροι. Με φόντο το Αρμενάκι, όπου κανείς δεν ήξερε να κλαίει, οι χαρακτήρες της ιστορίας ξεδιπλώνονται, φιλοσοφούν, γλεντάνε και ερωτεύονται την ίδια τη ζωή με πρωτόγνωρο πάθος». Το κοινό πάντως θα έχει την ευκαιρία να κρίνει από μόνο του την ταινία και εκτός Φεστιβάλ καθώς η διανομή της στις αίθουσες από τη Feelgood Entertainment έχει προγραμματιστεί για μετά τη λήξη του.

Γεννημένος στην Αθήνα το 1942, ο Γ. Πανουσόπουλος ανήκει στους πιο χαρακτηριστικούς κινηματογραφιστές του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου, που άρχισε να γεννιέται στη δεκαετία του 1970. Είχε ήδη υπάρξει διευθυντής φωτογραφίας σε πολύ χαρακτηριστικές ταινίες όπως το «Μπλόκο» του Αδωνη Κύρου, αλλά και το «Μέχρι το πλοίο» του Αλέξη Δαμιανού, καθώς επίσης το «Χάππυ Νταίη» του Παντελή Βούλγαρη.

Η πρώτη ταινία

Η πρώτη ταινία του Πανουσόπουλου ως σκηνοθέτη, το «Ταξίδι του μέλιτος», ένας ύμνος προς την τρίτη ηλικία, τον καταξίωσε αμέσως ως ένα από τα ελπιδοφόρα ταλέντα της γενιάς του. Ηταν όμως η δεύτερή του, «Οι απέναντι», ένα ερωτικό ταξίδι στη νυχτερινή Αθήνα του 1980, με τον Αρη Ρέτσο να κατασκοπεύει (και να ερωτεύεται) τη γειτόνισσα στο «απέναντι» διαμέρισμα (Μπέτυ Λιβανού) με έναν τηλεφακό, εκείνη η ταινία που εξακολουθεί να μην έχει ξεπεραστεί από καμία άλλη του.

Το αφιέρωμα στη φιλμογραφία και καριέρα του θα συμπληρωθεί με την προβολή των ταινίων «Μανία» (1985), «Μ' αγαπάς;» (1988), «Ελεύθερη Κατάδυση» (1995), «Μια μέρα τη νύχτα» (2000) και «Τεστοστερόνη» (2004), ενώ τις προβολές θα τιμήσουν με την παρουσία τους οι συντελεστές των ταινιών.     
 
Το 24ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας», με μεγάλο χορηγό την Cosmote TV, θα ανοίξει την αυλαία του στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών την Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου 2018. Το εφετινό πλήρες πρόγραμμα θα ανακοινωθεί στη συνέντευξη Τύπου του Φεστιβάλ, που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου 2018, στις 12 μεσ., στον πολυχώρο του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.


HeliosPlus
Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.