από metereologos.gr
Τετάρτη 15 Αυγούστου 2018
 
 

Οταν η αφίσα γίνεται Τέχνη

Η έκθεση κινηματογραφικών αφισών της συλλογής HELLAFFI στο Διεθνές Φεστιβάλ Cosmopolis της Καβάλας
Οταν η αφίσα γίνεται Τέχνη
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Η κινηματογραφική αφίσα δεν είναι καθόλου αστεία υπόθεση. Πόστερ του παρελθόντος κοστίζουν περιουσίες, μια αυθεντική αφίσα μπορεί να αγγίξει πενταψήφιο ή και εξαψήφιο νούμερο. Αν ρίξει κανείς μια ματιά στο ebay μπορεί να... τρελαθεί. Ιδίως σε ό,τι έχει σχέση με την κινηματογραφική αφίσα.

Πέρα από το κόστος της όμως, μια παλιά αφίσα, ως δημιουργία, μπορεί ορισμένες φορές να αγγίξει το όριο του έργου Τέχνης. Και σε ό,τι αφορά την Ελλάδα η συλλογή HELLAFFI κατέχει κυρίαρχη θέση.

Αυτές τις μέρες η συλλογή HELLAFFI του Μουσείου Κινηματογράφου του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (χαρακτηρισμένη ως μνημείο από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων και πολύτιμο τεκμήριο της ιστορίας του σινεμά στην Ελλάδα) βρίσκεται σε ταξίδι. Τη φιλοξενεί το Διεθνές Φεστιβάλ Cosmopolis στην Καβάλα, στο πλαίσιο μιας ξεχωριστής έκθεσης που πραγματοποιείται στο Μνημείο Χαλίλ Μπέη (Παλιά Μουσική). Η έκθεση άρχισε την Πέμπτη 19 Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί την Κυριακή που μας έρχεται, 22 του μηνός. Η συλλογή HELLAFFI αποτελείται από 274 έργα που χρονολογούνται την περίοδο 1950-1970: πρωτότυπες γιγαντοαφίσες ελληνικών αλλά και ξένων ταινιών, οι οποίες κοσμούσαν τις προσόψεις των ελληνικών κινηματογράφων, ζωγραφισμένες στο χέρι από σημαντικούς καλλιτέχνες, καθώς και λιθόγραφες αφίσες και προσχέδια.

Το υλικό της έκθεσης είναι πολύ πλούσιο. Αντίγραφα από τις ζωγραφισμένες στο χέρι γιγαντοαφίσες, λιθογραφίες και έργα με ακουαρέλα και μελάνι. Ολα από τη συλλογή HELLAFFI την περίοδο 1952 έως 1968. Με αυτόν τον τρόπο ο επισκέπτης της έκθεσης μπορεί να πάρει μια καλή γεύση από τα κινηματογραφικά είδη της εποχής, όχι μόνο σε σχέση με το ελληνικό αλλά και με το διεθνές σινεμά, καθώς και την τεχνοτροπία των δημιουργών που τις φιλοτέχνησαν.  
Μεταξύ άλλων, στην έκθεση περιλαμβάνονται αφίσες από τις ταινίες «Το μεροκάματο του τρόμου» (1954), «Κάλπικη Λίρα» (1955), «Η Ανταρσία του Κέιν» (1955), «Δράκος» (1956), «Ενας βλάκας με πατέντα» (1963), «Δουλειές του ποδαριού» (1962) και «Το παλικάρι από το Ντοτζ Σίτι» (1967). Τα έργα  φέρουν την υπογραφή σπουδαίων καλλιτεχνών, όπως οι Γ. Βακιρτζής, Ν. Ανδρεάκος, Στέφ. Αλμαλιώτης, Φ. Κουζούνης. Στην έκθεση παρουσιάζονται επίσης προσχέδια των αφισών που δείχνουν τη διαδικασία της δημιουργίας τους αλλά και τις διαφορετικές εκδοχές αφισών για την ίδια ταινία.

Η συλλογή είναι στην κατοχή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, υπό συνθήκες παραχώρησης από τον ΟΠΕΠ (Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού), ο οποίος είναι και ο δικαιούχος της.

INFO
Χώρος: Μνημείο Χαλίλ Μπέη (Παλιά Μουσική)
Διάρκεια έκθεσης: 19 έως 22 Ιουλίου 2018
Ωρες λειτουργίας: 20.00 - 22.30



HeliosPlus
Πολιτισμός περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.