Αν και το 2019 η G-Class συμπληρώνει τέσσερις δεκαετίες παρουσίας στο τετράτροχο γίγνεσθαι, ελάχιστοι θα απαντούσαν σωστά στο ερώτημα «πότε θεωρείτε ότι ξεκίνησε η παραγωγή της;». Αιτία, οι μηδαμινές αλλαγές που δέχθηκε το αρχικό σχήμα στην πορεία των ετών, υπηρετώντας με συνέπεια την κεντρική ιδέα που ανέδειξε την G-Class ως το ικανότερο επιβατικό αυτοκίνητο εκτός δρόμου. Τίτλο που διατηρεί χωρίς αμφιβολία και στο μοντέλο του 2018, το οποίο, πέρα από την οπτική ανανέωση στα σημεία, διαθέτει νέο πλαίσιο, σύστημα διεύθυνσης, κιβώτια ταχυτήτων, αναρτήσεις και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Την αυθεντικότητα της κατασκευής εγγυώνται τα τρία διαφορικά που «κλειδώνουν» και οι «κοντές» σχέσεις στο κιβώτιο-ποίημα των εννέα ταχυτήτων, επιτρέποντας στον οδηγό της να φτάσει κυριολεκτικά οπουδήποτε και όχι από τον χαραγμένο δρόμο.
Με γωνία προσέγγισης 31 μοίρες, γωνία διαφυγής 30 μοίρες, απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος 24,1 εκατοστά, δυνατότητα κίνησης σε επιφάνειες κλίσης έως 45 μοίρες και κίνηση σε νερό βάθους 70 εκατοστών, η G-Class απέδειξε στη διήμερη επαφή μας μαζί της στη γαλλική ύπαιθρο και στο σκληρότερο off-road περιβάλλον που έχουμε οδηγήσει τα τελευταία 25 χρόνια ότι αξίζει ως το τελευταίο ευρώ τα χρήματα που έχουν δοθεί για την εξέλιξή της, αποτελώντας την ηγέτιδα της κατηγορίας της. Η απαρίθμηση στοιχείων και μεγεθών δεν μπορεί να αποτυπώσει την εμπειρία οδήγησης που προσφέρει εκτός δρόμου, χωρίς ίχνος δισταγμού, παρά τα 2.429 κιλά της, χάρη και στον νέο V8 κινητήρα βενζίνης με τα 610 Nm ροπής.
Το επόμενο εντυπωσιακό στοιχείο είναι η ακαμψία του πλαισίου της που καθιστά τριγμούς και θορύβους έννοιες άγνωστες για οδηγό και επιβάτες. Αν οι τελευταίοι είναι ανυποψίαστοι για την αξία της κατασκευής και τον μύθο που αυτή δικαιώνει, πολύ δύσκολα θα αντιληφθούν ότι το πολυτελές εσωτερικό της, με τις δίδυμες οθόνες υψηλής ευκρίνειας 12,3 ιντσών και το διαισθητικό σύστημα infotainment Comand που διαχειρίζεται λειτουργίες όπως η πανοραμική θέαση 360 μοιρών γύρω από το αυτοκίνητο, «κρύβει» μια πολεμική μηχανή που εξελίχθηκε στο απόλυτο σύμβολο κύρους.
Επιστρέφοντας πίσω στην άσφαλτο, αξίζει να φανταστείτε πως ένα αυτοκίνητο με πρωτόγονη αεροδυναμική εξαιτίας του κιβωτοειδούς σχήματός του επιταχύνει από στάση σε μόλις 5,9 δευτερόλεπτα, παρέχοντας μέσω του συστήματος Dynamic Select στον οδηγό του τη δυνατότητα να παραμετροποιήσει τη λειτουργία υποσυστημάτων –από την ενεργή ανάρτηση ως το ESP –σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα, Eco, Comfort, Sport και Individual. Αν και λίγοι μπορούν να ζητήσουν πληρέστερη υλοποίηση από αυτή για μοντέλο με τις κορυφαίες εκτός δρόμου ικανότητες, η Mercedes το πέτυχε εξελίσσοντας την G 500 στην G 63 AMG. Αλλά εκείνη είναι ένα αυτοκίνητο για εκτεταμένο σεμινάριο τεχνολογίας κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ