Σπανίως στις ημέρες μας ένας κατασκευαστής επιλέγει συνειδητά να οριοθετήσει τις δυνατότητες των προτάσεών του χάριν της υψηλότερης σχέσης αξίας-τιμής. Ακόμα και όταν αυτό συμβεί, επιστρατεύει τα απαραίτητα… αντίμετρα ώστε κάθε είδους «έκπτωση» να περνά, όσο αυτό είναι εφικτό, απαρατήρητη.
Η περίπτωση της αναγεννημένης Dacia είναι διαφορετική. Η ρουμανική φίρμα δεν θέλησε να κρύψει τον value for money χαρακτήρα της, υποστηρίζοντας με συνέπεια τον ρόλο που ανέλαβε από την πρώτη στιγμή που βρέθηκε κάτω από την «ομπρέλα» της Renault.
Δεν επιχείρησε να «ντύσει» με κάποιο φανταχτερό περιτύλιγμα τα μοντέλα της, εστιάζοντας όπως ακριβώς και η δημοφιλέστερη πρόταση στην γκάμα της, το γνωστό σε όλους Duster, στην ουσία και όχι στο θέαμα.
Το τελευταίο αποτέλεσε εξαρχής μία από τις πλέον προσιτές επιλογές στην ευρύτερη κατηγορία των SUV. Μία από τις ικανότερες έχοντας ως σημείο αναφοράς εκείνες τις εκδόσεις που είχαν την τύχη να συνδυάζουν τον κινητήρα diesel του 1,5 λίτρου με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης.

Νέα αρχή

Αν και η δεύτερη γενιά του δεν απέχει σημαντικά από την παραπάνω περιγραφή, είναι αναμφίβολα πιο σύγχρονη και πιο αποτελεσματική. Σε επίπεδο σχεδίασης, η επικαιροποίηση των προδιαγραφών της δηλώνεται από τα νέα φωτιστικά σώματα, τους προτεταμένους θόλους των τροχών και την επιβλητική κεντρική εισαγωγή αέρα.
Ανάλογη, αν όχι μεγαλύτερη, πρόοδο εμφανίζει και ο θάλαμος επιβατών. Οι επιφάνειες του ταμπλό υιοθετούν έναν πιο σύγχρονο σχεδιαστικό κώδικα, γεγονός που έχει οδηγήσει στη θεαματική αναβάθμιση της εργονομίας.
Τα χειριστήρια βρίσκονται πλέον στη σωστή τους θέση, διευκολύνοντας το έργο του οδηγού, η οθόνη αφής του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και η ποιότητα-φινίρισμα των υλικών σε ικανοποιητικό επίπεδο.
Πέρα από τον απαραίτητο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, το Duster των 4,34 μέτρων διαθέτει και τους αντίστοιχους χώρους για να υποστηρίξει τον εν μέρει οικογενειακό χαρακτήρα του. Για του λόγου το αληθές, ο χώρος αποσκευών στις δικίνητες εκδόσεις ξεκινά από τα 445 λίτρα.

Επιστροφή στον πολιτισμό

Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.461 κ.εκ. εξακολουθεί να αποτελεί το κλειδί της επιτυχίας του Duster στην ελληνική αγορά. Μόνο που αυτή τη φορά το τετρακύλινδρο σύνολο των 110 ίππων και των 260 Nm ροπής πλαισιώνεται από ένα ικανότερο πλαίσιο και από στοιχεία, όπως το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των έξι σχέσεων, που υποστηρίζουν την πληθωρική του απόδοση.
Βέβαια, το μεγαλύτερο κέρδος για τον οδηγό προκύπτει από το νέο ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο σε αντίθεση με το πρόσφατο παρελθόν προσφέρει τη στοιχειώδη ευελιξία και πληροφόρηση.
Προσανατολισμένη στην άνεση, η ανάρτηση ανταποκρίνεται, και μάλιστα με ευκολία, στο έργο της απόσβεσης των κακοτεχνιών της ελληνικής ασφάλτου. Με την ίδια ευκολία ωστόσο επιτρέπει στο αμάξωμα να παρουσιάζει κλίσεις, αναδεικνύοντας ακόμα και στις εκδόσεις με κίνηση στους δύο τροχούς τον… περιπετειώδη χαρακτήρα του συνόλου.
Αλλωστε, με 21 εκατοστά απόστασης από το έδαφος, το Duster δηλώνει έτοιμο να εξαντλήσει τις πιθανότητές του μακριά από την άσφαλτο και να επιβεβαιώσει τη φήμη που δικαίως το συνοδεύει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ