Η διαπίστωση είναι κοινή: αν υπάρχει μια Εκθεση Αυτοκινήτου στην Ευρώπη που μετρά περισσότερο από κάθε άλλη στο τετράτροχο ασυνείδητο, αυτή είναι η διοργάνωση της Γενεύης. Πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1905, απέκτησε διεθνή χαρακτήρα το 1924 και έκτοτε κυριαρχεί στα αυτοκινητικά δρώμενα δίνοντας τον τόνο κάθε νέας χρονιάς. Ο,τι και αν συμβεί σε επίπεδο περικοπών εκ μέρους των αυτοκινητοβιομηχανιών η ελβετική Εκθεση θα είναι η τελευταία που θα κινδυνεύσει, αποτελώντας τον ιδανικό καμβά όχι μόνο για την πρεμιέρα νέων μοντέλων, αλλά και για σημαντικές ανακοινώσεις σε επιχειρηματικό επίπεδο. Καθώς η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου ανακτά κάθε χρόνο ολοένα και περισσότερο τη δυναμική της –οι προβλέψεις για το 2018 και τα αποτελέσματα του πρώτου διμήνου την επιβεβαιώνουν -, το ενδιαφέρον εντοπίζεται σε δύο σημεία: στο μέλλον των πετρελαιοκινητήρων και στην επιτάχυνση εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης –με την ευρεία έννοια που αυτή αποκτά και με τη χρήση ήπιων υβριδικών συστημάτων. Η απόφαση της Toyota, για παράδειγμα, να διακόψει τις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην Ευρώπη έως το τέλος της χρονιάς –αναδεικνύοντας ξανά το υβριδικό της πλεονέκτημα –πυροδοτεί μια σειρά εξελίξεων, μέρος των οποίων θεωρείται η άμεση απάντηση του ομίλου VW ότι οι πετρελαιοκινητήρες έχουν μέλλον ως μέρη υβριδικών συνόλων. Παρά τη φαινομενική διαφωνία τους, η στόχευση είναι κοινή και αφορά τον χειρισμό των αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπών ρύπων που δρομολογεί η ΕΕ, αλλά και τη νέα πραγματικότητα που θα αντιμετωπίσουν όλοι, όταν τους επόμενους μήνες τεθεί επισήμως σε ισχύ η νέα μέθοδος υπολογισμού των ρύπων –σε πραγματικές συνθήκες κίνησης και όχι σε εργαστηριακό περιβάλλον.
Στο προσκήνιο της έκθεσης και με δεδομένη την κυρίαρχη θέση της τεχνολογίας έναντι οποιασδήποτε άλλης παραμέτρου, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε σε φαινόμενα όπως η απουσία της Opel –που εντάσσεται στη στρατηγική του γαλλικού ομίλου PSA στον οποίο ανήκει για τον περιορισμό των «περιττών» δαπανών -, αλλά και η παρουσία αρκετών εταιρειών με πρωτότυπα μοντέλα αλλά χωρίς κανένα νέο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, από αυτά που ενισχύουν άμεσα τη ρευστότητα κάθε φίρμας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της πρακτικής αποτελούν εφέτος η Honda με τις ίδιες ηλεκτρικές προτάσεις που είχαμε δει τον περασμένο Σεπτέμβριο στη Φρανκφούρτη, η Nissan που εντυπωσιάζει με την καινοτομία του concept car IMx Kuro ή η Renault που δίνει έμφαση στην εξέλιξη της έννοιας «αυτοκίνηση» μέσω της φιλοσοφίας αυτόνομης οδήγησης και του πρωτότυπου EZ-GO.
Στον αντίποδα Toyota, Lexus, Peugeot, Volvo (η οποία με το XC40 απέσπασε τον τίτλο «Αυτοκίνητο της χρονιάς 2018»), Citroen (με το νέο C4 Cactus), BMW (με τη νέα X4), Hyundai και KIA (με τα Kona Electric και Ceed αντίστοιχα), Mercedes-Benz (εμφανίζοντας μεταξύ άλλων και τη νέα C-Class) και smart (με το ηλεκτρικό fortwo EQ cabrio) προκάλεσαν συνωστισμό με τις επιλογές τους, αλλά και μια εξαιρετική αφορμή για εκείνους που έως την επόμενη Κυριακή 18 Μαρτίου θα βρεθούν στους εκθεσιακούς χώρους του «Palexpo». Το δικό τους εξωτικό περιβάλλον δημιουργούν μοντέλα όπως η Porsche 911 GT3 RS των 520 ίππων, η AMG G 63 των 585 ίππων, η Lamborghini Huracan Performante Spyder των 640 ίππων και η Ferrari 488 Pista των 720 ίππων, δίνοντας το στίγμα ίσως της γοητευτικότερης πλευράς της αυτοκίνησης.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ