Για εκείνους που αρέσκονται να διαβάζουν πίσω από τις λέξεις, ας ξεκαθαρίσουμε πως η απόφαση της Opel να πλαισιώσει το ήδη γνωστό Mokka Χ με δύο αντίστοιχου ύφους και προσανατολισμού προτάσεις δεν προέκυψε τυχαία.
Επί της ουσίας επιβλήθηκε από τις εξελίξεις, οι οποίες από τη μια μέρα στην άλλη κατέστησαν τη γερμανική φίρμα αναπόσπαστο μέρος του γαλλικού ομίλου PSA.
Οι Γερμανοί δεν έχασαν την ευκαιρία να ανασυνταχθούν, να επαναπροσδιορίσουν τις προτεραιότητές τους και να αναπτυχθούν προς νέες κατευθύνσεις, αναζητώντας ένα βιώσιμο και σαφώς πιο ευέλικτο σχήμα.
Η αρχή έγινε με το αστικών προδιαγραφών Crossland X, ωστόσο πολύ σύντομα ακολούθησε το Grandland Χ, το οποίο συνιστά πλέον την κορυφαία πρόταση της Opel στην ευρύτερη κατηγορία των SUV.

Ο άγνωστος Χ

Με την πρώτη ματιά πολύ δύσκολα θα καταφέρεις να συνδέσεις το Grandland X με οποιαδήποτε πρόταση του γαλλικού ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών, γεγονός που αν μη τι άλλο αποδεικνύει πως σε επίπεδο σχεδιασμού τουλάχιστον οι άνθρωποι της Opel κατάφεραν να εξασφαλίσουν τις απαραίτητες αποστάσεις από το «αδελφό» Peugeot 3008.
Χωρίς να λείπουν εκείνα τα χαρακτηριστικά που δηλώνουν εμμέσως πλην σαφώς τον περιπετειώδη χαρακτήρα του αυτοκινήτου και χωρίς να επιστρατεύονται οι σχεδιαστικές ακροβασίες των Γάλλων, το Grandland X δεν περνά απαρατήρητο.
Ενα ασφαλέστερο σχεδιαστικά μονοπάτι ακολουθούν και οι επιφάνειες του εσωτερικού. Το cockpit δεν συγκλίνει και δεν «αγκαλιάζει» ασφυκτικά, όπως στην περίπτωση του Peugeot 3008, τον οδηγό, κάτι που είναι από μόνο του αρκετό για να ενισχύσει την αίσθηση της ευρυχωρίας.
Κατά τ’ άλλα, τα εξοπλιστικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά παραπέμπουν στο Opel Astra, διαμορφώνοντας ένα σύνολο ικανό να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στους βασικούς ανταγωνιστές του.

Δοκιμασμένη συνταγή

Με το πλαίσιο να φέρει τη σφραγίδα της Peugeot και την κωδική ονομασία EMP2, η αναζήτηση κινητήρων στο «οπλοστάσιο» του ομίλου PSA αποτέλεσε την προφανή επιλογή.
Στη δική μας περίπτωση, για την κίνηση των περίπου 1.400 κιλών του Grandland X επιστρατεύθηκε το πετρελαιοκίνητο σύνολο των 1.560 κ.εκ., όπως και το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων.
Απουσία συστήματος τετρακίνησης, οι 120 ίπποι και τα 300 Nm ροπής καταλήγουν στον μπροστινό άξονα, ωστόσο για εκείνους που θα θελήσουν να εξαντλήσουν τις πιθανότητές τους μακριά από την άσφαλτο προσφέρεται το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης IntelliGrip με πέντε λιγότερο ή περισσότερο χρήσιμα προγράμματα λειτουργίας.
Αντιθέτως, όσοι επενδύσουν στον ξεκάθαρα ασφάλτινο προσανατολισμό του αυτοκινήτου θα εκτιμήσουν την εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης, την ευελιξία που παραπέμπει σε μικρότερου μεγέθους και βάρους κατασκευές, όπως και την αποδοτικότητα του πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος καταφέρνει –μεταξύ άλλων –να αντισταθμίσει την όποια διστακτικότητα παρουσιάζει τη στιγμή των κρίσιμων αποφάσεων το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων.
Παρά τη δεδομένη «συγγένειά» του με το Peugeot 3008, το Opel Grandland X δεν στερείται χαρακτήρα, γεγονός που του επιτρέπει να απευθύνεται σε ένα διαφορετικό, αλλά το ίδιο απαιτητικό, κοινό.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ