Σχεδόν δύο δεκαετίες μετά την εμφάνιση της πρώτης γενιάς του, το Lexus RX παραμένει σημείο αναφοράς στην κατηγορία του και μέτρο σύγκρισης για εκείνους που επιζητούν τον συνδυασμό της υβριδικής τεχνολογίας με χαρακτηριστικά πολυτέλειας που προέρχονται από τα αντίστοιχης φιλοσοφίας τετράθυρα μοντέλα. Χάρη σε αυτό η Lexus εδραιώθηκε στην αγορά των ΗΠΑ και σταδιακά δημιούργησε τον δικό της ζωτικό χώρο δίπλα στις premium ευρωπαϊκές εταιρείες ενώ ανέβασε τον πήχη της κατηγορίας φτάνοντας σήμερα στην έκδοση L (Long), η οποία ξεχωρίζει λόγω της τρίτης σειράς καθισμάτων.
Προσθέτοντας 11 εκατοστά στο μήκος του αμαξώματος και οξύνοντας περισσότερο τη γωνία του παραθύρου του χώρου αποσκευών, οι σχεδιαστές διαφοροποίησαν αισθητικά την επταθέσια από την πενταθέσια έκδοση, αλλά κυρίως εξασφάλισαν επαρκή χώρο για τους επιβάτες του έκτου και του έβδομου καθίσματος. Μία ακόμα προτεραιότητα των σχεδιαστών ήταν να προσφέρουν σε εκείνους την άνεση των επιβατών της δεύτερης σειράς, πρόβλημα δυσεπίλυτο στις περισσότερες περιπτώσεις, το οποίο ωστόσο εδώ αντιμετωπίζεται με την ανύψωση της δεύτερης σειράς καθισμάτων, ώστε να εξασφαλιστεί ο επιθυμητός χώρος για τους «τελευταίους» επιβάτες. Για ακόμα περισσότερη άνεση, η τρίτη σειρά καθισμάτων διατίθεται και με ηλεκτρική αναδίπλωση, καθώς και με ηλεκτρικά ανοιγόμενο πορτ μπαγκάζ –η πίσω πόρτα ανοίγει ή κλείνει αυτόματα, τοποθετώντας το χέρι κοντά στο σήμα Lexus.

Ο εσωτερικός κόσμος

Στον θάλαμο επιβατών κυριαρχεί η ραφιναρισμένη ξύλινη επιφάνεια που καμπυλώνεται για να ενώσει την κεντρική κονσόλα με το ντουλάπι του συνοδηγού ενώ είναι διαθέσιμη μια σειρά διακοσμητικών ενθέτων όπως μπαμπού ματ, καρυδιά, shimamoku σε σκούρο καφέ και σκούρο ξύλο διαμορφωμένο με laser.
Η βασική έκδοση φέρει ως διάκοσμο ένα υψηλής ποιότητας 3D φιλμ, το οποίο δημιουργεί μια αίσθηση βάθους χάρη σε ένα ειδικά διαμορφωμένο γυαλιστερό μαύρο τρισδιάστατο ανάγλυφο σχέδιο. Διαθέσιμη είναι επίσης η έγχρωμη οθόνη Head-Up Display (HUD) στον πίνακα οργάνων που προβάλλει τις σημαντικότερες πληροφορίες στο παρμπρίζ, έτσι ώστε να διατηρεί ο οδηγός την εστίασή του στον δρόμο.
Εκεί πρωταγωνιστεί το πρωτοποριακής τεχνολογίας υβριδικό σύστημα κίνησης Lexus Hybrid Drive του RX 450h L που συνδυάζει τον V6 κινητήρα βενζίνης των 3,5 λίτρων με δύο ηλεκτροκινητήρες υψηλής ροπής, συνδυαστική ισχύ 313 ίππων για δυναμική επιτάχυνση και μεγαλύτερη άνεση στις προσπεράσεις.
Το σύστημα AWD που χρησιμοποιεί η Lexus τη διαφοροποιεί στην κατηγορία των υβριδικών μοντέλων, καθώς αντί για τη μεταφορά ταχυτήτων και έναν κινητήριο άξονα στους πίσω τροχούς που χρησιμοποιούνται σε συμβατικά μοντέλα, στο RX 450h L ένας ανεξάρτητος ηλεκτροκινητήρας τοποθετημένος στο πίσω μέρος κινεί τους πίσω τροχούς όταν απαιτείται για να βοηθήσει στη διατήρηση της βέλτιστης πρόσφυσης.
Παράλληλα το σύστημα Επιλογής Λειτουργίας Οδήγησης προσθέτει μια τέταρτη λειτουργία ηλεκτρικού οχήματος, που δίνει στο αυτοκίνητο τη δυνατότητα ηλεκτροκίνησης σε χαμηλότερες ταχύτητες για μικρές αποστάσεις στην πόλη ή σε έναν μεγάλο χώρο στάθμευσης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Τέλος, πέρα από τα συβαρίτικα στοιχεία πολυτέλειας, το RX 450h L διαθέτει το προηγμένο σύστημα ενεργητικής ασφάλειας Lexus Safety System+, το οποίο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει Σύστημα Ασφαλείας Προ της Πρόσκρουσης (PCS), Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας (LKA) με λειτουργία διορθωτικής διεύθυνσης, Σύστημα Προσαρμοζόμενης Υψηλής Δέσμης (AHB), Προσαρμοζόμενο Σύστημα Ελέγχου Πορείας σε όλες τις ταχύτητες, αλλά και 10 αερόσακους διπλού σταδίου και διπλού θαλάμου οδηγού και συνοδηγού, αερόσακους γονάτου οδηγού και συνοδηγού, μπροστινούς και πίσω πλευρικούς αερόσακους και πλήρους μήκους πλευρικούς αερόσακους τύπου κουρτίνας και για τις τρεις σειρές καθισμάτων.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ