Κομβικής σημασίας για το μέλλον της Opel και τη διαφύλαξη της επένδυσης που πραγματοποίησε ο όμιλος PSA (Peugeot-Citroen) αποκτώντας την από την General Motors είναι το πρώτο επιχειρησιακό πλάνο που ανακοινώθηκε την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου και περιλαμβάνει δραστικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Με τον διακριτικό τίτλο PACE!, το πλάνο προβλέπει επιστροφή στην κερδοφορία με 2% λειτουργικό περιθώριο κέρδους στον τομέα αυτοκινήτων και θετική λειτουργική ταμειακή ροή μέχρι το 2020 (με στόχο το 6% το 2026), επαναπροσδιορισμό στα 800.000 αυτοκίνητα ετησίως του κύκλου εργασιών που απαιτείται ώστε η εταιρεία να μην παράγει ζημιές (το 2016 η Opel παρήγαγε 1,16 εκατ. αυτοκίνητα) και εκσυγχρονισμό όλων των εργοστασίων.
Ταυτόχρονα ως το 2024 όλες οι σειρές μοντέλων της Opel θα περιλαμβάνουν ηλεκτροκίνητες εκδόσεις, με τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα να διατίθενται παράλληλα με εκείνα που εξοπλίζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τέσσερα χρόνια νωρίτερα, το 2020, η Opel θα πρέπει να διαθέτει στο κοινό τουλάχιστον τέσσερις σειρές εξηλεκτρισμένων μοντέλων, συμπεριλαμβανομένης της plug-in υβριδικής έκδοσης του SUV Grandland X και της πλήρως ηλεκτρικής έκδοσης της επόμενης γενιάς του Corsa.
«Το PACE! θα απελευθερώσει όλες τις δυνατότητές μας. Αυτό το σχέδιο είναι ύψιστης σημασίας για την εταιρεία, για την προστασία των εργαζομένων μας από τις αντιξοότητες και την επάνοδο της Opel/Vauxhall σε μία βιώσιμη, κερδοφόρα, εξηλεκτρισμένη και παγκόσμια εταιρεία. Το μέλλον μας θα είναι εξασφαλισμένο και θα συμβάλουμε με τη γερμανική αρτιότητά μας στην εξέλιξη του Groupe PSA. Η υλοποίηση έχει ήδη ξεκινήσει, με όλες τις ομάδες πρόθυμες να πετύχουν τους στόχους» επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της Opel Michael Lohscheller κατά τη διάρκεια της κοινής συνέντευξης Τύπου που παραχώρησαν η ηγεσία του ομίλου PSA και ο επικεφαλής της θυγατρικής τους.

Παιχνίδι με τον χρόνο

Κρίσιμη παράμετρο για την επιτυχία του σχεδίου αποτελεί η επιτάχυνση της εναρμόνισης ολόκληρης της παραγωγικής διαδικασίας στην Opel και στο βρετανικό παρακλάδι της, τη Vauxhall, με τις πρακτικές και την τεχνολογία του ομίλου PSA. Ολα τα οχήματα Opel/Vauxhall θα εξελίσσονται στο Rüsselsheim, που θα μετατραπεί σε παγκόσμιο κέντρο εξειδίκευσης για τον όμιλο PSA, με έμφαση αρχικά στις κυψέλες καυσίμου, στην αυτόνομη οδήγηση και στην εξέλιξη συστημάτων υποστήριξης του οδηγού. Συνολικά, ο αριθμός πλατφορμών που χρησιμοποιεί η Opel/Vauxhall για τα επιβατικά οχήματα θα μειωθεί από 9 που είναι σήμερα σε 2 μέχρι το 2024, ενώ οι οικογένειες κινητήρων θα βελτιστοποιηθούν από 10 σε 4. «Η ευθυγράμμιση αρχιτεκτονικής και οικογενειών κινητήρων θα μειώσει σημαντικά την περιπλοκότητα εξέλιξης και παραγωγής, κάτι που θα επιτρέψει οικονομίες κλίμακας και συνέργειες, συμβάλλοντας στη συνολική κερδοφορία» δήλωσε ο Μ. Lohscheller.
Από το 2024 και μετά, όλα τα επιβατικά μοντέλα της Opel/Vauxhall θα βασίζονται σε κοινές αρχιτεκτονικές με εκείνες του ομίλου PSA. Θα προηγηθεί το Combo που αναμένεται το 2018 και μετά η επόμενη γενιά του Corsa, το 2019. Αυτή η πορεία θα συνεχιστεί με ένα σημαντικό λανσάρισμα τον χρόνο. Συνολικά, η Opel/Vauxhall θα λανσάρει εννέα νέα μοντέλα μέχρι το 2020. Η επιδιωκόμενη αύξηση πωλήσεων θα ενισχυθεί με πρωτοβουλίες όπως η εφαρμογή ελκυστικών οικονομικών προσφορών τόσο στις λιανικές πωλήσεις όσο και στη χρονομίσθωση οχημάτων, ενώ η Opel θα δραστηριοποιηθεί σε περισσότερες από 20 νέες αγορές μέχρι το 2022.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ