Την ώρα που η ελληνική αγορά αυτοκινήτου εμφανίζει ίχνη βελτίωσης, με τις πωλήσεις προς ιδιώτες να αυξάνονται σταδιακά, η Toyota παραμένει στην κορυφή με το Yaris να είναι το απόλυτο best-seller στη χώρα μας ανεξαρτήτως τιμής, κατηγορίας ή μεγέθους. Παράλληλα, το Yaris παραμένει το μόνο υβριδικό supermini, προνόμιο σημαντικό για όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο με την ποιότητα της Toyota το οποίο, με το χαμηλότερο δυνατό κόστος, θα τους εισάγει στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Αυτό είναι το πρώτο σημαντικό πλεονέκτημά του σε σχέση με τον εξωτερικό και τον εσωτερικό –τις εκδόσεις βενζίνης και diesel στις οποίες διατίθεται –ανταγωνισμό του. Ωστόσο το Yaris Hybrid έχει ακόμα δύο, πολύ ισχυρά πλεονεκτήματα:
Διατίθεται αποκλειστικά με το αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων –που εξασφαλίζει υποδειγματική ευκολία –και είναι εμφανώς πιο ολοκληρωμένο στον δρόμο, καθώς απευθύνεται σε πολύ συνειδητοποιημένους αγοραστές που επιζητούν τη σχέση με premium προϊόντα, επενδύοντας συνειδητά σε αυτά.
Γράφοντας για «επενδύσεις», οι υποψήφιοι αγοραστές του υβριδικού Yaris καλούνται να πληρώσουν 16.690 ευρώ, ποσό χαμηλότερο από εκείνο που έπρεπε να καταβάλει κανείς στο παρελθόν και ευθέως ανάλογο των προνομίων που συνοδεύουν τα περισσότερα μοντέλα της Toyota, με κυρίαρχο τη μεταπωλητική τους αξία.
Η νέα γενιά του ιαπωνικού supermini έχει υποστεί σημαντικές βελτιώσεις σε κρίσιμα σημεία, όπως η καλύτερη ηχομόνωση και η αναβάθμιση του πλαισίου του, κίνηση άμεσα αντιληπτή τόσο στην οδική συμπεριφορά όσο και στην ποιότητα κύλισης. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης εξασφαλίζουν μεγαλύτερη ακρίβεια στον τρόπο που το Yaris στρίβει, την ώρα που το αισθάνεσαι άνετο και νηφάλιο παντού, ενώ η παρέμβαση των μηχανικών της Toyota στο σύστημα διεύθυνσης το καθιστά περισσότερο ενδιαφέρον από οδηγική άποψη. Αυτό προκαλεί μια ευχάριστη έκπληξη σε ένα αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε όχι για να προσεγγίζει το απόλυτο σε οδική συμπεριφορά, αλλά για να αποδείξει ότι η τεχνολογία μπορεί να είναι προσιτή ανεξαρτήτως μεγέθους.
Είναι προφανές ότι το προνομιακό πεδίο κίνησης του υβριδικού Yaris είναι το αστικό τοπίο, καθώς εκεί κινείται συχνότερα αξιοποιώντας τον ηλεκτροκινητήρα και την ενέργεια που αποθηκεύεται στην μπαταρία του χωρίς να εκλύει ρύπους. Υποδειγματικά ήσυχο στην ηλεκτρική λειτουργία EV, το Yaris Hybrid είναι περισσότερο εύχρηστο και συνολικά άνετο στην πόλη από την πετρελαιοκίνητη έκδοση, προσεγγίζοντας τα 3,1 λίτρα πραγματικής κατανάλωσης βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ μακριά από αυτήν εξαρτάται από τον ρυθμό που θα ακολουθήσει ο οδηγός του το αν και πόσο αυτή θα ξεφύγει από τα 3,3 λίτρα της μέσης θεωρητικής κατανάλωσης καυσίμου που ανακοινώνει η Toyota.

Συνδυασμός ισχύος

Η συνύπαρξη του βενζινοκινητήρα των 1.497 κ.εκ. με τον ηλεκτροκινητήρα είναι υπερεπαρκής για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου με βάρος 1.090 κιλά και συνδυαστική απόδοση 100 ίππους. Αυτά τα μεγέθη διαμορφώνουν την επιτάχυνση από στάση σε 11,8 δευτερόλεπτα και τη μέγιστη ταχύτητα στα 165 χλμ./ώρα. Απόντος άλλου υβριδικού supermini, οι αριθμοί δεν επιδέχονται καμία σύγκριση. Την ίδια στιγμή το Yaris Hybrid είναι σαφώς κερδισμένο σε επίπεδο εξοπλισμού, καθώς εκτός από τη φιλοσοφία Toyota Safety Sense που εγγυάται περισσότερη ασφάλεια υπάρχει και το πολύ εύχρηστο σύστημα infotainment για την πληροφόρηση και την ψυχαγωγία των επιβατών με την έγχρωμη οθόνη των επτά ιντσών. Οσο για τον θάλαμο επιβατών με τις ελκυστικές διχρωμίες και τις ποιοτικές πλαστικές επενδύσεις, διατηρεί τη συγκρατημένη αισθητική του, αλλά και τους εξαιρετικούς χώρους για τους επιβάτες του, με έναν αέρα ευρυχωρίας και 286 λίτρα όγκου στον απολύτως εκμεταλλεύσιμο χώρο αποσκευών.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ