Μια σύντομη περιπλάνηση στα σχεδόν 80 χρόνια ζωής της Jeep φαντάζει αρκετή ώστε να σε οδηγήσει στο συμπέρασμα πως κάθε πρόταση της αμερικανικής φίρμας οφείλει, πρωτίστως, να είναι τετρακίνητη. Οφείλει να δικαιολογεί την παρουσία της μακριά από την άσφαλτο, εκεί δηλαδή όπου οι Αμερικανοί δημιούργησαν τον δικό τους μύθο, τον οποίο με συνέπεια συντηρούν μέχρι σήμερα.
Aυτή ακριβώς η ικανότητα –να κινείται με περίσσια άνεση σε όλα τα τερέν –είναι εκείνη που επιτρέπει και στο άρτι αφιχθέν Compass να διεκδικεί και μάλιστα με αξιώσεις μια θέση στην «οικογένεια» της Jeep.
Αν και ο σχεδιασμός των μεταλλικών επιφανειών του αμαξώματος δεν ακολουθεί την… τετράγωνη λογική του Renegade, αν και το μέγεθος δεν θα μπορούσε να συγκριθεί με την πάλαι ποτέ κραταιά «φυλή» των Cherokee, το νέο Compass διαθέτει εκείνα τα στοιχεία που μαρτυρούν την αυθεντικότητα της καταγωγής του.

Διαφορετικής λογικής

Με μήκος 4,4 μέτρα, η νέα πρόταση της Jeep τοποθετείται στην κατηγορία των μικρομεσαίων διαστάσεων SUV, βρίσκοντας απέναντί της καταξιωμένους ανταγωνιστές.
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η οποία στις εκδόσεις Trailhawk υπερβαίνει τα 21 εκατοστά, ενδεχομένως να αποτελεί ένα ασφαλές σημείο διαφοροποίησης από το πλήθος των κατ’ ευφημισμόν οχημάτων ελεύθερου χρόνου, ωστόσο δεν είναι το μοναδικό. Παίρνοντας σαφείς αποστάσεις από τον πολυφορεμένο τίτλο του premium, το Compass ακολουθεί μια διαφορετική κατασκευαστική λογική.
Εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων, η ποιότητα των υλικών κινείται σε υψηλά επίπεδα, με τη συναρμογή των επιμέρους τμημάτων να εγγυάται την αντοχή τους στον χρόνο.
Με τη σειρά τους, οι συντηρητικές σχεδιαστικές επιλογές φροντίζουν για τη διαχρονικότητα του συνόλου, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως και αναχρονιστικές, αδικώντας το σύγχρονο τεχνολογικό «οπλοστάσιο» του αυτοκινήτου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η τετράγωνης διάταξης οθόνη αφής μεγέθους 8,4 ιντσών, η οποία ανεξαρτήτως έκδοσης προσφέρεται προαιρετικά, «εξωτερικεύοντας» με έναν μάλλον άκομψο τρόπο τις κατά τ’ άλλα προηγμένες εφαρμογές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.Δεδομένης πάντως της διαφοράς των 16 εκατοστών που χωρίζουν το μήκος του Compass από του Renegade, οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι, αν μη τι άλλο, επαρκείς, υποστηρίζοντας την παρουσία του αυτοκινήτου στην αμέσως επόμενη κατηγορία, εκείνη των μικρομεσαίων διαστάσεων SUV.

Παντός καιρού και εδάφους

Μιλώντας για την έκδοση βενζίνης χωρητικότητας 1,4 λίτρων και απόδοσης 170 ίππων, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης όπως και το αυτόματο κιβώτιο των εννέα σχέσεων συμπληρώνουν τις τεχνικές προδιαγραφές της, διαμορφώνοντας μια πρόταση ικανή να υποστηρίξει απαιτητικούς και συχνά αντιφατικούς ρόλους. Σε εκείνες τις συνθήκες, λοιπόν, που η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και η κατανομή των 250 Nm της μέγιστης ροπής και στους τέσσερις τροχούς φαντάζουν πολυτέλεια, οφείλεις να αναγνωρίσεις την ικανότητα του αμερικανικού SUV να διαχειρίζεται αριστοτεχνικά τις κακοτεχνίες της ασφάλτου, μεγιστοποιώντας την άνεση των επιβατών του. Η διστακτικότητα του αυτόματου κιβωτίου των εννέα σχέσεων, απόρροια και της εξαιρετικά πυκνής κλιμάκωσής του, κάμπτεται με την αποφασιστικότερη πίεση του δεξιού πεντάλ και ο απαιτούμενος ρυθμός επιτυγχάνεται με το ανάλογο αντίτιμο.
Αντιθέτως, σε απαιτητικότερα τερέν, όπου οι προτεραιότητες και οι ρυθμοί αλλάζουν, ο συνδυασμός όλων των παραπάνω χαρακτηριστικών προσφέρει τη σιγουριά ενός αυθεντικού off-roader, το οποίο χάρη στην τεχνολογία (βλέπε ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Selec-Terrain) μπορεί να υπερηφανεύεται για το σύγχρονο προφίλ του.

Info

1.368 κ.εκ.
170 ίπποι/3.500 σ.α.λ.
250 Nm/5.000 σ.α.λ.
Aυτόματο εννέα σχέσεων
}5,6 λίτρα/100 χλμ.
9,3 δευτερόλεπτα
200 χλμ./ώρα
30.000 χλμ. ή 12 μήνες
160 γραμμ./χλμ.
€ 296€ 36.900