Αποστολή, Βαρκελώνη
ΠΡΩΤΗ ΔΟΚΙΜΗ
Πριν διαβάσετε αυτό το κείμενο, κοιτάξτε ξανά τις φωτογραφίες. Το μοντέλο που βλέπετε σε αυτές είναι το σωστό αυτοκίνητο τη σωστή στιγμή για τη Hyundai στην κατηγορία των SUV, στην οποία έχει τεράστια παράδοση με προτάσεις όπως για παράδειγμα το Tucson. Σωστό, υπό το πρίσμα ότι την εισάγει στο πεδίο των μικρότερων και δημοφιλέστερων μεγεθών, αλλά και διότι η σχεδίασή του προκαλεί συζητήσεις. Αν δεν κατάφερνε άλλωστε να ξεχωρίσει αισθητικά από τον κυκεώνα των B-SUV, τότε θεωρώ ότι δεν θα είχε ισχυρές πιθανότητες διάκρισης. Το δεύτερο ενδιαφέρον στοιχείο του είναι η επιτυχία με την οποία η Hyundai συνδυάζει στο Kona «γνωστά» και «άγνωστα» στοιχεία. Στα πρώτα περιλαμβάνονται τα μηχανικά μέρη -κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων, ανάρτηση –που έχουν αποδείξει την αξιοπιστία τους σε άλλα μοντέλα της και στα «άγνωστα» η νέα αρχιτεκτονική/πλατφόρμα που δεν έχει καμία σχέση με αυτή του ομοειδούς KIA Stonic. Αξιοποιώντας την αρχιτεκτονική του μεγαλύτερου Hyundai Elantra, το Kona θα είναι χρονολογικά ίσως το πρώτο SUV αυτού του μεγέθους διεθνώς που θα κυκλοφορεί, ήδη από το β’ εξάμηνο του 2018, και ως αμιγώς ηλεκτρικό.

Ζήτημα μεγέθους

Με μήκος 4,16 μέτρα, το Kona είναι σχεδόν 13 εκατοστά μακρύτερο από το ευρηματικό supermini i20, αλλά δείχνει ακόμα μεγαλύτερο χάρη στον επιθετικό σχεδιασμό του και τα ζωντανά χρώματα με τα οποία θα διατίθεται. Δεν υπάρχει τίποτα συμβατικό στην αισθητική του, γι’ αυτό και η απόφαση για την απόκτησή του είναι εξαιρετικά προσωπική υπόθεση –περισσότερο από οποιουδήποτε άλλου σε αυτή την κατηγορία. Αντίθετα, το εσωτερικό του είναι περισσότερο συμβατικό, αλλά η ποιότητά του δείχνει πόσο γρήγορα εξελίσσονται τα μικρά SUV. Η καλή ποιότητα των υλικών με μαλακά πλαστικά σχεδόν παντού και η εξαιρετική εργονομία, χωρίς εξεζητημένους διακόπτες ή αιφνιδιασμούς, αποδεικνύουν ότι η Hyundai έχει «διαβάσει» σωστά τις τάσεις της κατηγορίας, προσθέτοντας έγχρωμες πινελιές σε συγκεκριμένα σημεία του ταμπλό –ακόμα και βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος ζώνες ασφαλείας. Κρίσιμα στοιχεία στον θάλαμο επιβατών είναι επίσης η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό και οι διαθέσιμοι χώροι για τέσσερις επιβάτες, με την άνεση και τους περιορισμούς που προσφέρει η πλειοψηφία των μεγέθους supermini SUV. Ωστόσο, το Kona δεν διαθέτει
έξυπνες λύσεις ή διπλό πάτωμα στον χώρο αποσκευών, ο όγκος του οποίου περιορίζεται απλώς στον αποδεκτό αριθμό 361 λίτρα.

Κανένα δίλημμα

Η γκάμα των κινητήρων του κορεατικού SUV περιλαμβάνει αρχικά δύο μοτέρ βενζίνης -τρικύλινδρο turbo 1 λίτρου με απόδοση 120 ίππους και μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων αποκλειστικά για τη δικίνητη έκδοση και τετρακύλινδρο 1,6 λίτρων απόδοσης 177 ίππων σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για το τετρακίνητο Kona. Σταδιακά θα προστεθεί και πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,6 λίτρων με απόδοση 115 και 136 ίππους, πέρα βέβαια από την αμιγώς ηλεκτροκίνητη. Οδηγώντας στην Ισπανία τις δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις, θεωρώ ότι η δικίνητη είναι η ενδεδειγμένη για τον χαρακτήρα του Kona καθώς σπάνια το κοινό αναζητά τετρακίνηση σε αυτή την κατηγορία. Το δε μοτέρ των 120 ίππων ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στον ρόλο του αυτοκινήτου, ενώ οι «γρήγορες» και ομαλές αλλαγές του μηχανικού κιβωτίου έξι ταχυτήτων αντισταθμίζουν την ευκολία που προσφέρει το αυτόματο στην ισχυρότερη έκδοση, αν φυσικά αυτό δεν θεωρείται προαπαιτούμενο από τον υποψήφιο αγοραστή. Πέρα από αυτό, δεν υπάρχει κάποιος ουσιαστικός λόγος για να προτιμήσετε την ισχυρότερη έκδοση, η οποία αναμένεται να είναι και η ακριβότερη.
Οι πωλήσεις του στην Ελλάδα θα ξεκινήσουν την άνοιξη του 2018, με τιμή από περίπου 16.000 ευρώ.

Κινητήρας 998 κ.εκ.

Ισχύς 120 ίπποι / 6.000 σ.α.λ.

Ροπή 172 Nm / 1.500-4.000 σ.α.λ.

Κιβώτιο μηχανικό 6 σχέσεων

Κατανάλωση 5,2 λίτρα/100 χλμ.

0-100 χλμ./ώρα 12 δευτερόλεπτα

Τελική ταχύτητα 181 χλμ./ώρα

service 15.000 χλμ ή 12 μήνες

Ρύποι 117 γρ./χλμ.

Τέλη κυκλοφορίας –

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ