Η εξειδίκευση της Volvo στα οχήματα ελευθέρου χρόνου ξεκινά πολύ προτού τα γνωστά σε όλους μας SUV αποκτήσουν τη δυναμική που απολαμβάνουν σήμερα. Πολύ προτού η αυξημένη απόσταση από το έδαφος αποτελέσει το ζητούμενο για την πλειονότητα των αγοραστών και αγαπημένη «συνήθεια» των κατασκευαστών που θέλησαν να αποκομίσουν τα μέγιστα από τη γιγάντωση μιας τάσης η οποία δείχνει να μη γνωρίζει σύνορα και όρια κατηγοριών.
Για τους Σουηδούς, το πέρασμα από τα συμπαθή crossover στη mainstream αγορά των SUV πραγματοποιήθηκε με απόλυτη φυσικότητα. Με εξαιρετική επιτυχία, κρίνοντας από την πορεία της πρώτης γενιάς του XC60 που δεν άργησε να πιάσει κορυφή σημειώνοντας σε λιγότερα από εννέα χρόνια ζωής το 1 εκατομμύριο μονάδες.
Η συνέχεια βρίσκει την ιδιαίτερα δημοφιλή, ακόμα και στη χώρα μας, τετράτροχη πρότασή της να προσαρμόζεται στη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας και να υιοθετεί την αρχιτεκτονική πάνω στην οποία «χτίστηκε» η επιτυχία της Σειράς 90.

Ηγετική παρουσία
Ακόμα και αν σταθεί κανείς στο γεγονός ότι το νέο XC60 υπολείπεται –ως όφειλε –σε διαστάσεις του XC90, θα συμφωνήσει στο γεγονός πως το σουηδικό SUV έχει τον τρόπο να επιβάλλεται.
Θαρρείς πως τα 4,69 μέτρα μετάλλου παίρνουν περισσότερα απ’ όσα στην πραγματικότητα τούς αναλογούν, συνεπικουρούμενα από τα εντυπωσιακά σε μέγεθος και σχεδιασμό φωτιστικά σώματα και τους τροχούς των 20 ιντσών.
Με τη βεβαιότητα λοιπόν πως η σκανδιναβική πρόταση θα κοιτάξει στα μάτια οτιδήποτε σταθεί δίπλα της ή, για την ακρίβεια, απέναντί της, απολαμβάνεις την άνεση και την ασφάλεια που με γενναιοδωρία προσφέρει ο θάλαμος επιβατών.
Και σε αυτή την περίπτωση οι συγκρίσεις με το κορυφαίο SUV της Volvo είναι μάλλον αναπόφευκτες. Η ταύτιση των σχεδιαστικών και των εξοπλιστικών πρακτικών φέρνει τα δύο αυτοκίνητα πολύ κοντά, αναδεικνύοντας τη σχέση που τα συνδέει.
Στην αναπάντεχη αρμονία μιας κατασκευής που διακρίνεται για την ποιότητά της αντιπαρατίθεται η κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη οθόνη αφής, η οποία χάρη στο μέγεθος και στη διάταξή της παραπέμπει σε «ταμπλέτα», αποτελώντας τον βασικό –αν όχι τον μοναδικό –δίαυλο επικοινωνίας με τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου.
Πάντως ο χειρισμός των τελευταίων διά της… αφής απαιτεί μια μικρή περίοδο εξοικείωσης ώστε να αποκτήσει διαισθητικά χαρακτηριστικά και να μην αποσπά την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο.
Φτάνοντας στην πίσω σειρά καθισμάτων, η εικόνα είναι η αναμενόμενη, με τους διαθέσιμους χώρους να υπενθυμίζουν πως έχεις να κάνεις με ένα μεσαίων διαστάσεων SUV, και δη premium.
Μάλιστα, το γεγονός ότι στην προκειμένη περίπτωση δεν προσφέρεται η επιλογή της επταθέσιας διάταξης επέτρεψε στο XC60 να αναπτύξει πλήρως τις μεταφορικές δυνατότητές του, οι οποίες περιγράφονται από τα 505 λίτρα του χώρου αποσκευών.


Δοκιμασμένες λύσεις
Καλώς ή κακώς, οι τεχνικές προδιαγραφές του νέου XC60 δεν κρύβουν ιδιαίτερες εκπλήξεις. Τα επί μέρους… συστατικά προήλθαν από το XC90 διαμορφώνοντας ένα παρεμφερές σε χαρακτήρα και δυνατότητες τετράτροχο.
Από την άλλη, ο περιορισμός των μεγεθών έχει παίξει τον ρόλο του, εξασφαλίζοντας ένα σαφές σημείο διαφοροποίησης ανάμεσα στις δύο προτάσεις της Volvo.
Με τον δίλιτρο κινητήρα diesel στη διαμόρφωση D5 να δίνει τον καλύτερο εαυτό του, το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων να εγγυάται την άριστη διαχείριση των 235 ίππων και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης να προσφέρει την εξίσου απαραίτητη πρόσφυση, το νέο XC60 έρχεται πιο κοντά στον οδηγό του.
Αν μάλιστα στην εξίσωση προστεθεί και η προαιρετικά διαθέσιμη αερανάρτηση, τότε η επιλογή του επιθυμητού προγράμματος οδήγησης, μέσω του αντίστοιχου διακόπτη, αποκτά διαφορετική αξία και τα χαρακτηριστικά κίνησης του αυτοκινήτου την απόλυτη προσαρμοστικότητα.
Η αβίαστη επιτάχυνση που προκύπτει κάθε φορά που βυθίζεις με αποφασιστικότητα το δεξί πεντάλ μαρτυρεί πως οι επιδόσεις δεν λείπουν. Αν πάλι επιλέξεις έναν μετριοπαθέστερο τρόπο κίνησης και δώσεις την ευκαιρία στο τετρακύλινδρο σύνολο των 1.969 κ.εκ. να επιβεβαιώσει στην πράξη την αποδοτικότητά του, τα κέρδη δεν μετρούνται σε δευτερόλεπτα αλλά σε… λίτρα καυσίμου.
Ανεξαρτήτως διάθεσης και προσδοκιών πάντως, είναι κρίσιμο να θυμάσαι ότι το διόλου ευκαταφρόνητο βάρος των 1.800 κιλών είναι από μόνο του αρκετό ώστε να θέσει φυσικούς περιορισμούς, κάτι που θα μπορούσες να ισχυριστείς και για τον ξεκάθαρα ασφάλτινο προσανατολισμό.
Η απόσταση των 21,6 εκατοστών που διατηρούν οι μεταλλικές επιφάνειες του νέου XC60 από το έδαφος αφήνουν αν μη τι άλλο υποσχέσεις, τις οποίες ωστόσο δεν δείχνουν να συμμερίζονται οι τροχοί των 20 ιντσών με τα ελαστικά χαμηλού προφίλ και οι σφικτές ρυθμίσεις των αναρτήσεων.

Εξοπλιστική πληρότητα

Το νέο Volvo XC60 προσφέρεται σε τρεις γραμμές εξοπλισμού. Στον κατάλογο της «βασικής» έκδοσης συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, η κεντρικά τοποθετημένη ψηφιακή οθόνη, το cruise control, o διζωνικός κλιματισμός και οι προβολείς LED.

Διά της αφής

Ο χειρισμός της συντριπτικής πλειονότητας των υποσυστημάτων του αυτοκινήτου πραγματοποιείται μέσω της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης αφής μεγέθους 9 ιντσών, γεγονός που έχει περιορίσει σημαντικά τον αριθμό των επί μέρους διακοπτών της κεντρικής κονσόλας. Χαμηλότερα βρίσκονται ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου των οκτώ σχέσεων και ο διακόπτης της μίζας.


Ανεση για όλους

Το XC60 δίνει προτεραιότητα στην άνεση των πίσω επιβατών, αφήνοντας για τις αποσκευές τον χώρο των 505 λίτρων. Ας σημειωθεί πως σε αντίθεση με το μεγαλύτερο σε διαστάσεις XC90, ο θάλαμος επιβατών του XC60 δεν προσφέρεται με επταθέσια διάταξη.

Safety First

Vision 2020

Το νέο XC60 κάνει ένα ακόμα βήμα προς την υλοποίηση του οράματος της Volvo για μηδενικά τροχαία δυστυχήματα, ενσωματώνοντας τις πλέον προηγμένες εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας, η πλειονότητα των οποίων μάλιστα ανήκει στον βασικό του εξοπλισμό. Φυσικά από τη νέα πρόταση της σουηδικής φίρμας δεν θα μπορούσαν λείπουν οι εφαρμογές ημιαυτόνομης οδήγησης, οι οποίες συγκεντρώνονται κάτω από την ομπρέλα του Drive Pilot.

Oncoming Lane Mitigation

Το XC60 είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo που εφοδιάζεται με σύστημα αποτροπής κίνησης στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Ο οδηγός αρχικά λαμβάνει μια προειδοποίηση, ενώ σε περίπτωση που δεν αντιδράσει εγκαίρως ή κατάλληλα το σύστημα παρεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης ώστε να επαναφέρει το αυτοκίνητο στη σωστή λωρίδα
κυκλοφορίας.


City Safety

To εύρος λειτουργίας του συστήματος αυτόνομης πέδησης αυξήθηκε στα 60 χλμ./ώρα, ενώ απέκτησε τη δυνατότητα παρέμβασης στο σύστημα διεύθυνσης, με στόχο την αποφυγή μιας ενδεχόμενης σύγκρουσης.

INFO
Ξεχωριστή θέση στην γκάμα του νέου Volvo XC60 έχει η plug-in υβριδική έκδοση T8, η οποία αποτελεί και την ισχυρότερη. Ο συνδυασμός του δίλιτρου βενζινο-κινητήρα με το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 407 ίππους, ενώ η μέση τιμή της κατανά-λωσης καυσίμου ανέρχεται σε 2,1 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ