Οι Γερμανοί πλασάρονται παντού: Στα ηλεκτρικά τους μοντέλα που αναμένεται να πιάσουν μια θέση σε κάθε κατηγορία, στα SUV που δείχνουν τα «δόντια» τους στον ανταγωνισμό, στις νέες γενιές, όπως αυτή του Polo που θα τρέχει στις εκθέσεις από τα τέλη του 2017, και στα μικρομεσαία, με το διαχρονικό Golf να εμπλουτίζεται συνεχώς σε νέες εκδόσεις, λαμβάνοντας υπόψη (και σε χρόνο ρεκόρ) τις ανάγκες των πιστών της καταναλωτών. Ελειπε ένα δυναμικό μοντέλο στην κατηγορία των λιμουζινών.
Μπορεί το Passat να τράβηξε το «κουπί» των premium πελατών, όμως η καθαρόαιμη πολυτελής πρόταση έλειπε. Εως και πριν από έναν μήνα αφού πλέον η VW έχει εκπρόσωπο. Το νέο Arteon.
Η γερμανική φίρμα το αναφέρει ως πενταθέσιο Gran Turismo που τοποθετείται, όπως είναι φυσικό, επάνω από το Passat. Εχει πληθωρικές διαστάσεις καθώς το μήκος του μοντέλου αγγίζει τα 4,8 μέτρα. Είναι ένα μοντέλο που μπορεί να συνδυάσει τη σπορτίφ αισθητική με την άνεση μιας λιμουζίνας.
Το νέο Arteon εισάγει ένα νέο σχεδιαστικό «πρόσωπο» της Volkswagen. Στην πρώτη πανελλαδική παρουσίαση του νέου μοντέλου, ο Κλάους Μπίσκοφ, αρχισχεδιαστής της Volkswagen, ανέφερε: «Το Arteon συνδυάζει τα σχεδιαστικά στοιχεία ενός κλασικού σπορ αυτοκινήτου με την κομψότητα και την παροχή χώρων ενός fastback.
Ενα avant garde grand turismo της business class, το οποίο αγγίζει στον ίδιο βαθμό την καρδιά και το μυαλό». Στο εμπρός τμήμα ξεχωρίζουν το μεγάλο καπό, οι προβολείς LED, τα φώτα ημέρας και τα φλας που ενσωματώνονται στις εγκάρσιες γρίλιες του ενώ σπορτίφ είναι και το πίσω μέρος του μοντέλου.

Παραπέμπει σε σπορ
Το Arteon αποτελεί μια νέα εναλλακτική για όσους προσανατολίζονται στην απόκτηση ενός σπορτίφ πεντάθυρου fastback. Αν και λιμουζίνα, ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι εξαιρετικά χαμηλός και παραπέμπει σε σπορ αυτοκίνητο.
Ο συντελεστής αεροδυναμικής είναι cw 0,265, που εξασφαλίζει από τη μία πλευρά χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση και συνεπώς χαμηλές τιμές κατανάλωσης, και από την άλλη ένα υψηλό επίπεδο δυναμικής οδικής συμπεριφοράς.
Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν το Active Info Display, ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων και τα τελευταίας γενιάς συστήματα πλοήγησης και ψυχαγωγίας, με ενιαία γυάλινη επιφάνεια 9,2 ιντσών που υπακούν στις εντολές του χρήστη ανέπαφα, αναγνωρίζοντας ακόμα και χειρονομίες. Οι χώροι είναι υπεράνω κριτικής στο νέο μοντέλο.
Οπως αναφέρουν χαρακτηριστικά και οι Γερμανοί, ο όγκος του χώρου αποσκευών, από 563 έως 1.557 λίτρα, ξεπερνά τις δυνατότητες φόρτωσης ακόμη και ενός μεγάλου SUV. Εξίσου μεγάλος είναι και ο χώρος για τα πόδια, στον οποίο μπορούν ακόμη και οι μπασκεμπολίστες να καθίσουν σταυροπόδι.

Αυτόματος έλεγχος
Στα συστήματα υποβοήθησης μας κέντρισαν το ενδιαφέρον το νέας γενιάς σύστημα αυτόματου ελέγχου και διατήρησης της ταχύτητας και απόστασης από το προπορευόμενο όχημα (ACC – Adaptive Cruise Control), που πλέον λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως τα όρια ταχύτητας, τις στροφές κ.ά., το δεύτερης γενιάς αυτόνομο σύστημα Emergency Assist με το οποίο, αν ο οδηγός χάσει τις αισθήσεις του εξαιτίας ενός προβλήματος υγείας, το σύστημα αναλαμβάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου κ.ά.

Οι κινητήρες
Το Arteon ξεκίνησε ήδη την εμπορική του καριέρα και στην ελληνική αγορά, αρχικά με turbo κινητήρες άμεσου ψεκασμού: έναν δίλιτρο βενζινοκινητήρα TSI ισχύος 280 ίππων και δύο δίλιτρους TDI (ντίζελ) με 150 και 240 ίππους.

Το φάσμα των κινητήρων θα ολοκληρωθεί από άλλα τρία μηχανικά σύνολα: τον νέο –που θα αποδειχθεί και ταλαντούχος –1.5 TSI Evo με 150 ίππους, έναν δίλιτρο TSI και έναν δίλιτρο TDI με 190 ίππους.

Ολοι οι κινητήρες μπορούν να συνδυαστούν με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) 7-σχέσεων. Μάλιστα το DSG είναι στάνταρντ από τους 190 ίππους και επάνω. Επιπλέον, ο TSI των 280 ίππων και ο TDI των 240 ίππων συνδυάζονται αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION της Volkswagen.
Το νέο Arteon προσφέρεται σε δύο εξοπλιστικές εκδόσεις, τις Elegance και R-Line. Η πρώτη προβάλλει το πιο πολυτελές προφίλ του αυτοκινήτου, ενώ η δεύτερη τονίζει το σπορτίφ ύφος, χωρίς να χάνεται ο χλιδάτος προσανατολισμός του. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 39.900 ευρώ.
Ανεση πολλών αστέρων

Το Arteon προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης διαθέτοντας στον βασικό του εξοπλισμό, μεταξύ άλλων, και το σύστημα κλιματισμού τριών ζωνών. Ανάλογα με την έκδοση, προσφέρονται εμπρός καθίσματα ergoComfort (με λειτουργία μασάζ), το σύστημα πλοήγησης και ψυχαγωγίας Discover Pro, συμπεριλαμβανομένων της οθόνης των 9,2 ιντσών κ.λπ.

Υλικά κορυφαίας επιλογής

Η κατασκευαστική αρτιότητα και τα υλικά κορυφαίας επιλογής είναι ευδιάκριτα σε κάθε λεπτομέρεια του εσωτερικού διάκοσμου. Η πολυτελής του υπεροχή αναλύθηκε από τους ανθρώπους της VW στην πρώτη πανελλαδική παρουσίαση.

Χώρος για μπασκετμπολίστες

Το αυξημένο μέγεθος του μεταξόνιου παρέχει κορυφαία άνεση στο εσωτερικό διαθέτοντας τον μεγαλύτερο στην κατηγορία ελεύθερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών με μήκος 1.01 μέτρα.

Emergency Assist

Είναι τo αυτόνομο σύστημα υποβοήθησης που αναλαμβάνει ένα μέρος της

διεύθυνσης του αυτοκινήτου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Αν το σύστημα παρά την προειδοποίηση δεν διαπιστώσει κάποια ενέργεια του οδηγού, τότε οδηγεί το αυτοκίνητο στην άκρη και το ακινητοποιεί!

Πέντε αστέρια

Το Arteon έλαβε πέντε αστέρια στα κρας τεστ του EuroNCAP παρέχει προστασία και στους πεζούς, χάρη στο σύστημα ανίχνευσης πεζών με λειτουργία έκτακτης πέδησης και στο ενεργό μπροστινό καπό του. Σε περίπτωση αναπόφευκτης σύγκρουσης, το μπροστινό καπό ανασηκώνεται έξι εκατοστά.

ACC

Το ενεργό σύστημα ελέγχου ταχύτητας και απόστασης ACC (Adaptive Cruise Control), βοηθά να διατηρείται μια μέγιστη ταχύτητα που έχετε ρυθμίσει εκ των προτέρων καθώς και μια ελάχιστη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο χωρίς την παρέμβαση του οδηγού

PreCrash rear

Σύστημα προστασίας των πεζών σε περίπτωση σύγκρουσης από πίσω. Οταν αναγνωρίζεται μια κρίσιμη κατάσταση για το όχημα, κλείνουν αυτόματα τα παράθυρα και η ζώνη του καθίσματος σφίγγει.

LED

Τα νέα, δυναμικά LED φώτα με την «προνοητική» ρύθμιση αναγνωρίζουν, μέσω κάμερας και βασιζόμενα στα δεδομένα του GPS και του συστήματος πλοήγησης, πότε ακολουθεί μια στροφή και τη φωτίζουν εκ των προτέρων, προτού δηλαδή ο οδηγός στρίψει το τιμόνι.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ