Το αυτοκίνητο είναι αδιαμφισβήτητα συνδεδεμένο με την υγεία μας, η οποία όμως συνεχίζει να «πληγώνεται» από τα ρυπογόνα οχήματα. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ένα ετήσιο ποσοστό 3% θανάτων από καρδιοαναπνευστικά προβλήματα συνδέεται άμεσα με τα αιωρούμενα σωματίδια, ενώ το 5% αγγίζουν οι θάνατοι από καρκίνο του πνεύμονα. Μεγάλο ποσοστό αυτών οφείλεται στα ρυπογόνα οχήματα.

Στη χώρα μας, δυστυχώς, λόγω της κρίσης αλλά και της έλλειψης κρατικών πρωτοβουλιών, τα ρυπογόνα αυτοκίνητα αυξάνονται με ραγδαίους ρυθμούς.

Πλέον, οι ελληνικοί δρόμοι, τόσο στις μεγαλουπόλεις όσο και στην περιφέρεια, μετατρέπονται σε ανεξέλεγκτο νεκροταφείο παλαιών αυτοκινήτων. Και μάλιστα παράγουν επικίνδυνους ρύπους για την υγεία μας εξαιτίας των αιωρούμενων σωματιδίων. Επιπλέον, όσο πιο μικρή είναι η διάμετρος αυτών, τόσο πιο επιβλαβή για τον ανθρώπινο οργανισμό είναι τα σωματίδια καθώς εισέρχονται μέσω της αναπνευστικής διόδου και προσβάλλουν τους πνεύμονες.
Λύσεις για καθαρότερα και λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα υπάρχουν.

Και αυτό το έχουν αποδείξει εμπράκτως οι αυτοκινητοβιομηχανίες με την ακατάπαυστη εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης (αλλά και των εναλλακτικών καυσίμων), βελτιώνοντας τα μοντέλα τους σε κάθε σημείο και δαπανώντας εκατομμύρια ευρώ για κάθε βήμα εξέλιξης. Και αυτό, επειδή οι εκπεμπόμενοι ρύποι επηρεάζονται αποφασιστικά από την τεχνολογία των αυτοκινήτων. Οσο πιο σύγχρονη είναι, τόσο πιο καθαρό αέρα εξασφαλίζουν ενώ αντιθέτως τα παλαιά αυτοκίνητα επιβαρύνουν την υγεία μας.

Για αυτόν τον λόγο η ΕΕ προσπαθεί να απομακρύνει τα αυτοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας θεσπίζοντας αυστηρότερες προδιαγραφές και ασκώντας πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες να εφαρμόζουν τις ανάλογες νομοθεσίες. Παρ’ όλο που οι τελευταίες επιταχύνουν τη διάδοση των εναλλακτικών μορφών κίνησης, η ΕΕ «αστυνομεύει» και τιμωρεί όσες δεν συμμορφώνονται με τις νέες νόρμες.
Ετσι, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν ως φως στο τούνελ την πολυδιαφημιζόμενη ηλεκτροκίνηση, ποντάροντας στη διεύρυνση των «πράσινων» μοντέλων τους. Ηδη, η μία μετά την άλλη αυτοκινητοβιομηχανία –όπως θα διαβάσετε και στις παρακάτω σελίδες –δεσμεύονται (και υπερηφανεύονται!) για το γεγονός ότι σε λιγότερο από δύο χρόνια κάθε μοντέλο της γκάμας τους θα έχει και μια ηλεκτρική ή υβριδική έκδοση.
Το μέλλον του αυτοκινήτου αναμένεται συναρπαστικό και σίγουρα ακόμη πιο «καθαρό».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ