Το Renegade έχει ως όπλο την πολύχρονη παρουσία με πολλές εμπορικές περγαμηνές, το Wrangler είναι απλώς θεσμός, το Cherokee έχει ανοίξει τον δρόμο στον ανταγωνισμό που πολλές φορές το αντιγράφει και μένει το Compass, που είναι προσανατολισμένο σε ένα κοινό το οποίο έχει δείξει εμπιστοσύνη στο πιο πρόσφατο μέλος της οικογένειας Jeep.

Το Compass δεν χρειάζεται πλέον συστάσεις. Απλώς ύστερα από μια εμπορική «αγρανάπαυση» η Jeep αποφάσισε να το επαναφέρει, με ένα ιδιαίτερα δυναμικό σε σχεδίαση μοντέλο, έτοιμο να ενισχύσει την ήδη πλούσια γκάμα της αμερικανικής φίρμας στην Ευρώπη.
Το κόμπακτ SUV μοντέλο δείχνει σε κάθε του γωνιά τις ριζοσπαστικές αλλαγές. Είναι το μοντέλο που θα κληθεί να καλύψει το κενό ανάμεσα στο Renegade και στο Cherokee.
Στην ελληνική αγορά το νέο Compass αναμένεται να κυκλοφορήσει τον Ιούλιο με τιμές κοντά στα 28.000 ευρώ, με πληρέστατη γκάμα. Το νέο μοντέλο έχει μήκος 4.394 χλστ., πλάτος 1.819 χλστ., ύψος 1.624 χλστ. και μεταξόνιο 2.636 χλστ. Παράλληλα, διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος, σχεδόν 20 εκατοστά η δικίνητη έκδοση και 21,5 εκατοστά η τετρακίνητη, με αποτέλεσμα οι εκτός δρόμου διαδρομές να γίνονται πιο εύκολα.
Σε συνδυασμό με τα άφθονα προστατευτικά στο πλάι, το νέο μοντέλο υπόσχεται μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, που σε αριθμούς σημαίνει 30 και 33,6 μοίρες αντίστοιχα!
Ποια είναι τα σημεία-ατού του νέου μοντέλου; Σίγουρα το σύγχρονο σχεδιαστικό του «πρόσωπο», το εξοπλιστικό του πακέτο που περιλαμβάνει τα πάντα στον τομέα των ανέσεων, της ασφάλειας και των τεχνολογικών καινοτομιών, αλλά και η παλέτα των κινητήρων, με ατού τον 1.400άρη βενζίνης, που μοιάζει να είναι κομμένος και ραμμένος στα μέτρα της ελληνική αγοράς!
Με βάση τα παραπάνω πλεονεκτήματα ο ανταγωνισμός θα «στριμωχθεί» ακόμα περισσότερο με έναν νέο παίκτη στην πολυπληθή κατηγορία των SUV. Μοντέρνο είναι και το εσωτερικό του.
Εδώ ο οδηγός μπορεί να ποντάρει άνετα στις οικογενειακές αρετές του, με χώρο για πέντε επιβάτες. Το ηλεκτρονικό «οπλοστάσιο» μπορεί ο οδηγός πλέον να το χειριστεί άνετα μέσω μιας οθόνη αφής των 5,0, 7,0 ή 8,4 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Uconnect. Το νέο σύστημα πολυμέσων έχει ισχυρότερους και πιο σύγχρονους επεξεργαστές και μεγαλύτερη ευκρίνεια, ενώ είναι και πλήρως συμβατό με τα Apple CarPlay και Android Auto.
Τετρακίνητο ή δικίνητο
Αρκετά σημαντικό, πριν αναλωθούμε στους κινητήρες –που έχουν ένα μεγάλο εύρος σε κυβικά και επιδόσεις –είναι ότι το Compass προσφέρεται τόσο σε δικίνητες όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις (αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί που «καταναλώνουν» το μεγαλύτερο τμήμα των μετακινήσεών τους στην άσφαλτο, εντός και εκτός πόλης, θα μπορούν να επιλέξουν τη δικίνητη και πιο προσιτή έκδοση σε σχέση με τη λίγο πιο ακριβή τετρακίνητη εκδοχή που έχει αναρριχητικές ικανότητες).

Στον τομέα των κινητήρων το «θαύμα» του θα κάνει ο μικρότερος κινητήρας βενζίνης –στην γκάμα των μοτέρ -, ο 1.4 MultiAir2 Turbo που αποδίδει 140 ίππους και θα συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο, ενώ με το ίδιο μοτέρ υπάρχει και μια πιο ισχυρή έκδοση με 170 ίππους με τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο 9 ταχυτήτων.
Η πετρελαιοκίνηση «πατάει» στον 1.6 λίτρων MultiJet II με 120 ίππους, ενώ η γκάμα συμπληρώνεται και με δίλιτρους με 140 ή 170 ίππους. Στις τετρακίνητες εκδόσεις προσφέρει τα συστήματα Jeep Active Drive και Jeep Active Drive Low.
Το τελευταίο δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς του 100% της ροπής σε οποιονδήποτε τροχό, όταν χρειάζεται. Χρήσιμο και το σύστημα επιλογής για κλείδωμα των τροχών 4WD «Lock» και το Jeep Selec-Terrain με τις πέντε επιλογές κίνησης (Auto, Snow, Sand και Mud, συν το Rock στο μοντέλο Trailhawk).
Μακροσκελής η λίστα των εξοπλιστικών βοηθημάτων, με όλες τις ηλεκτρονικές/ηλεκτρικές βοήθειες να «τρέχουν» από τη βασική έκδοση. Στα συστήματα υποβοήθησης, ο οδηγός αλλά και οι επιβάτες θα προστατεύονται καλύτερα με το σύστημα που προειδοποιεί για επερχόμενη εμπρόσθια σύγκρουση, το σύστημα διατήρησης πορείας στη λωρίδα, ειδοποίηση τυφλών σημείων και παρακολούθηση κάθετης κίνησης κατά το ξεπαρκάρισμα.
Επίσης, το νέο μοντέλο θα προσφέρεται με κάμερα υποβοήθησης στάθμευσης, σύστημα ευστάθειας ESC με σύστημα αποφυγής ανατροπής κ.ά.

Σύγχρονο ταμπλό

Το νέο και πιο σύγχρονο ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακό υλικό ενώ ο πίνακας οργάνων ενσωματώνει μία έγχρωμη οθόνη 3,5″ – στη βασική έκδοση – και μια 7άρα στη Limited. Το σύστημα πολυμέσων UConnect ελέγχεται από μια οθόνη αφής 8,4″ και προσφέρει πληθώρα ηλεκτρονικών ενεργειών, που διευκολύνουν τον οδηγό κατά την οδήγηση.

Ηλεκτρονικά βοηθήματα

Iδιαίτερα εργονοµικά είναι τα χειριστήρια του νέου αµερικανικού µοντέλου, το οποίο θα προσφέρει πλήρη ηλεκτρονικά καλούδια, τα οποία θα αφορούν το σύστηµα πλοήγησης, ενηµέρωση του οδηγού µέσω του υπολογιστή ταξιδιού κ.ά. Αρκετά από αυτά ο οδηγός θα µπορεί να τα χειρίζεται και από το τιµόνι.

Ανετα καθίσματα

Τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός θα καθίσουν σε νέα άνετα καθίσματα, τα οποία προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη, όπως και στα μεγαλύτερα μοντέλα της Jeep. Ξεχωρίζει το υποβραχιόνιο που κάνει ακόμη πιο άνετη την αυτοκινούμενη ζωή. Οι δερμάτινες επενδύσεις είναι υπεράνω κριτικής και ανήκουν στις πλουσιότερες εκδόσεις του νέου μοντέλου.

Highlights

Σύστημα Jeep Selec Terrain

Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί, μεταξύ άλλων, το σύστημα Jeep Selec Terrain που επιδρά στον κινητήρα, στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων.Το συγκεκριμένο σύστημα προσφέρει πέντε επιλογές οδήγησης, auto, snow, sand, mud και τέλος rock, που διατίθεται μόνο στην έκδοση Trailhawk.

Μεγαλύτερος χώρος

Ιδιαίτερα αυξημένος είναι και ο χώρος των αποσκευών. Συγκεκριμένα, το πορτμπαγκάζ κέρδισε 88 λίτρα συγκριτικά με το Renegade και η συνολική του χωρητικότητα φθάνει τα 438 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση ο χώρος υπερδιπλασιάζεται.

Επτά συνδυασμοί

Το νέο Compass θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις πετρελαίου και μία βενζίνης – με δύο διαφορετικές ιπποδυνάμεις – που θα δημιουργούν επτά διαφορετικούς συνδυασμούς σε ιπποδύναμη και μετάδοση.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ